Dingen die je niet waardeert in je S2

@ Superbob:
Aiks! Dat ziet er inderdaad niet uit! Dat zijn een soort opzetpotjes. Dit had je zelf ook kunnen maken met twee wc-rollen en wat aluminiumfolie eromheen...

Ik zal straks een foto maken, zoals het hoort te zijn....
 
Het ziet in er zeker niet mooi uit meer Skoda anno 1987... Het is er wel opgelast, kun je anders eens kijken of je een product code kunt ontdekken op de onderkant? Ik heb inmiddels gebeld met de dealer, woensdag gaan ze "kijken". Ik heb me tijdens de aflevering twee weken terug laten wijsmaken dat het zo hoort, blij om te horen dat het ook anders kan. Heb jij ook de 1.6TDI of zijn de uitlaten identiek?
Eigenlijk is dit de enige misser voor de rest is het top!

Grt. Bob
 
Ja, ik heb ook een 1.6 TDI. Ik kreeg het vandaag niet meer voor elkaar om een foto te maken door de regen.... Morgenochtend geef ik het weer een kans.
Om je toch een idee te geven iets van internet afgeplukt. Visueel komt het hier op neer.
1283430527573fdc609001.jpg


By the way, de 28e, mijn auto was net 4 weken oud, is er een blije dame met een buggy tegen mijn auto aangereden. Flinke deuk en een scherpe hoek erin. Een week later is het netjes uitgedeukt en gespoten. Al hadden ze een verkeerde kleurrecept gebruikt. Het werdt iets geler dan ze hadden verwacht. Binnenkort mag ik weer terug, maar hebben ze wel beloofd als tegemoetkoming de dakvin netjes wit te spuiten.... Da's dan wel weer leuk..

schade_28mei_2-11.jpg

Morgen volgt foto van de uitlaat.......
 

Bijlagen

  • pipes.JPG
    pipes.JPG
    5,2 KB · Weergaven: 57
@Update ik ben wel benieuwd naar de detail foto, omsluit het sierstuk precies het pijpje vd uitlaat of is de diameter iets kleiner. En dan doel ik het smalle stuk van het sierstuk.
 
Hallo Superbob,

Het sierstuk omsluit exact het afgezaagde pijpje van de uitlaat. Op de volgende foto's zie je hoe het eruit ziet voor de "voorbijgangers", een shot van de binnenkant, daar zie je duidelijk dat de uitlaat in het sierstuk steekt en exact aansluit qua diameter op het sierstuk. De foto van onder, daarop kan je zien dat het is gepuntlast. Lijkt me duidelijk :-)) Een nummer kon ik op mijn rug liggend onmogelijk lezen, maar er staat wel iets dat lijkt op een nummer in gegraveerd. Ik zal (als de zon schijnt) nog een keer mijn best doen om het nummer te lezen, en anders adviseer ik je om de Skoda dealer in Voorschoten te bellen. Die hebben het besteld en laten monteren....

foto2.jpg foto1.JPG

Vreemd, kan het bericht niet bewerken. Staan de foto's er verkeerd in, kan je ze niet meer weghalen. Had die van onderen even gedraaid willen tonen. En aangezien er maar 5 foto's per bericht in mogen.....
 

Bijlagen

  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 103
  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 93
  • foto3.jpg
    foto3.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 104

DFO

Nieuw lid
Hoofdsteunen wel of niet kantelbaar

Eerder in deze topic gaven anderen al aan dat de hoofdsteunen in de Superb niet kantelbaar zijn, en dat daardoor je hoofd te veel naar voren zit. Bij sommigen leidt dat tot nekpijne, en ook ik heb inigszins last van de slechte stand van deze hoofdsteunen. Ook mijn vrouw klaagt daarover. Vreemd genoeg lijken de nieuwste versie wel met kantelbare hoofdsteunen te worden uitgerust, enig idee of die hoofdsteunen in te wisselen zijn via de dealer?

Zie skoda.nl

Interieur
  • 12 V-aansluitingen in de middenconsole en kofferruimte
  • Bevestigingspunten voor ISOfix kinderstoel achter
  • Decor Stromboli (zwarte interieurlijsten)
  • In hoogte en diepte verstelbaar 4-spaaks stuurwiel
  • In hoogte verstelbare en kantelbare hoofdsteunen voor en achter
  • Interieur Ray met stoffen bekleding
  • Opbergvakken in rugleuning van de voorstoelen
  • Ventilatieroosters achter (in B-stijl)
 
Geen MDI cable

Heb sinds vandaag mijn S2 !!!

Maar ik heb toch wel 1 erg groot nadeel ontdekt, ik heb de MDI besteld, en wat blijkt je krijgt enkel de MDI niet de MDI verloopkabels om Ipod of HD aan te sluiten.

Dat vind ik nu eens niet fijn zeker niet voor zo een dure optie.
Blijkt ook nog eens dat je per kabel moet betalen, dus eentje voor de USB en eentje voor de Ipod...

Voor de rest nog niet echt nadelen ontdekt...
 
Ondanks de V3 versie is de navigatie echt ouderwets (verkeersplein Deil wordt nog steeds als een klaverblad aangeduidt terwijl het toch al een paar jaar een fly over is!!) en die waardeloze Belgische stem (waarom in godsnaam geen nl stem en zoals bij tomtom geen keuze in stemmen) Ik begrijp het enerzijds wel. Teleatlas die de mappen aanleverd aan Blaupunkt is eigendom van , jawel: TomTom. daar zit hem waarschijnlijk de kneep!) verder is de S2 een fantastische bak!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tja, ik heb m'n S2 sinds vandaag en moet ook even wennen aan de navigatie.
Ik heb ook het idee dat bij het uitschakelen van het contact er spanning op de 12V aansluiting blijft staan. (is dit zo??) Verder wel een top wagen!
 
Ah thanks, dan moet ik dus wel mijn telefoonlader er uit halen. Anders sta ik straks ineens met een lege accu. (Dat zal wel los lopen, maar ik kan het mezelf maar beter aanleren)
 
Dat vind ik nu eens niet fijn zeker niet voor zo een dure optie.
Blijkt ook nog eens dat je per kabel moet betalen, dus eentje voor de USB en eentje voor de Ipod.
Daar ben ik het wel mee eens. Het zijn twee verschillende kabels en niet iedereen heeft ze beide nodig. Op zich is dat wel logisch. De USB kost geloof ik 19,95 en de iPod/iPhone kabel 29,95. Ik moet zeggen dat het ook wel slecht is van de dealer dat je hier niet over geïnformeerd bent. Ze hebben het mij netjes verteld toen in de optie aan de auto had toegevoegd.
 
Bovenaan Onderaan