Digitaal display

auriga

Forumguru
Is echt een foute gedachte.
BPM is een aparte belasting, die los van de BTW bovenop de nettoprijs van de auto komt.
De BPM veranderingen door de WLTP hebben dus ook geen effect op de BTW.

EDIT: Oeps, geen refresh van de pagina gedaan. Dank @MennoW en @Van Hoften

De BPM is een Nederlands gedrocht om automobilisten uit te melken. In het verleden zijn er afspraken gemaakt om de bpm langzaam af te bouwen om de prijsopbouw meer in lijn te brengen met andere EU landen. Helaas heeft de roverheid het roer weer omgegooid en wordt onder het mom van milieu de bpm weer stevig opgedreven.
Klinkklare oplichterij in mijn ogen
 
Hoe betrouwbaar is een digitaal display ?
kan zoiets meer dan 20 jaar mee ?
of is de auto over 10 jaar volledig afgeschreven omdat een vervangend display niet meer te verkrijgen is ?

Klokken zijn allang niet meer analoog, dus het klokkenhuis is een weergave van een aantal digitale signalen. Dan kun je kiezen voor een mechanisch aangedreven weergave, of een display. Voor beide geldt dat je vervanging in de toekomst nodig moet houden om te blijven gebruiken.

De levensduur is onmogelijk op basis van weergave techniek te bepalen. Of het huidige type mechanische weergave, of het huidige type display langer meegaat.

Overigens is een kwart van je display sowieso digital, welke cockpit je ook kiest.
 

salpoels

Nieuw lid
Zijn er uiteindelijk al Kodiaqs uitgeleverd met Digitaal Display in NL? Dealer gaf aan pas uit te leveren in week 10 2019, maar vernam dat er al Kodiaqs in 2018 zijn geleverd met een dergelijk instrumentenpaneel.
 

MaxN

Donateur
Volgens mij nog niemand af-fabriek. Wel sowieso 2 die het achteraf hebben laten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

filas

Lid
Zijn er uiteindelijk al Kodiaqs uitgeleverd met Digitaal Display in NL? Dealer gaf aan pas uit te leveren in week 10 2019, maar vernam dat er al Kodiaqs in 2018 zijn geleverd met een dergelijk instrumentenpaneel.

Deze worden voor NL niet vanaf week 10 geleverd, maar vanaf week 10 pas geproduceerd. Ik had dat willen bestellen, echter kreeg ik te horen dat de auto dan pas vanaf week 10 2019 geproduceerd zou worden, terwijl mijn auto zonder dat digitale instrumentarium in 1e instantie nog in 2018 geproduceerd zou gaan worden. Navraag 2 weken geleden blijkt dat de voorlopige productiedatum nu verschoven is naar week 13 2019. Dus wil nu eigenlijk alsnog het digitale instrumentarium op laten voeren. Het gevolg is echter dan de productiedatum dan weer aangepast wordt (aanpassingen worden gezien als nieuwe order en komen weer achteraan te staan v.w.b. productiedatum) :cry:
Ik twijfel nu of ik het wel alsnog erin moet laten zetten af fabriek.
 

CDK

Forumguru
Waar kun je dat achteraf laten inbouwen? Wast kost dat? En wordt dit officieel gedaan/goedgekeurd door een leasemaatschappij?

cbc3d994949452deda31baedc3fb53a2.png


Ongeveer 1500,- inclusief Duitse btw en nee een leasemaatschappij zal dat vast niet goedkeuren :)
 

De Stip

Forumguru
En daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van. Het blijft mooi, zelfs de animatie na het uitschakelen van de motor.

Corné, klopt het dat als je de auto afsluit, je in mijn geval de volgende animatie te zien krijgt; Sportline en daarna verschijnen de digitale klokken. Deze blijven een minuut of zo aan en daarna is het donker. Waarvoor zouden die klokken in beeld komen? Heeft toch geen meerwaarde? Of is dat omdat je dan nog even de actuele km stand kunt lezen?
 

CDK

Forumguru
Ja ik krijg een overzicht met de gereden km’s, tijdsduur, gemiddelde snelheid en verbruik van de laatste rit te zien. Puur informatief dus.
 

hendrik38

Forumguru
@De Stip , mijn animatie is anders. Bij mij komt er (na eindigen rit) vanuit het donker een kodiaq aanrijden met de lichten aan en draait een rondje op het scherm en aan het eind krijg ik de verbruikswaarden te zien.
Als ik alleen de auto ontgrendel en daarna vergrendel dan krijg ik sportline en de digitale klokken gedurende een minuut.
 
Bovenaan Onderaan