Digitaal display

Krijgen weer compleet verschillende verhalen van onze dealers... Iemand anders meldde januari 2019, ikzelf heb hem laten toevoegen voor €490 levering december 2018...
 

Klaasje

Forumguru
Ik had laten toevoegen en zou wk39 gewoon geproduceerd worden. Daarna bericht van dealer dat virtuele cockpit pas vanaf wk10 in productie gaat. Zelfde verhaal als anderen dus. Lijkt me sterk in dec dus al
 

MK74

Lid
Ik begrijp niet hoe het kan dat iedere dealer over verschillende zaken (levertijden, digitaal display, 1.5 DSG6 of DSG7 en nog veel meer) zo verschillende antwoorden geeft. Hebben ze die informatie niet beschikbaar? Krijgen ze geen eenduidige informatie van de importeur? interesseert het ze gewoon niet? Ik vind het zo onprofessioneel.. zo moeilijk kan het toch niet zijn om je dealers te voorzien van duidelijke informatie!! Het is nou ook weer niet bepaald rocket-science...
 
Sowieso wordt de virtuele cockpit al meer dan een jaar geproduceerd, maar niet aan Nederland geleverd. Daarnaast wordt de 2.0 TSI nog steeds geleverd, naar is niet bestelbaar :banghead:we wetenwa rustig af:lezen:.
 

johndoe

Forumguru
Ik zou erg graag mijn lopende bestelling aanpassen en er een digitale cockpit aan toevoegen. Maar als dat inderdaad uitstel tot minimaal week 10 2019 betekend dan is het voor mij geen optie. Maar even de komende weken afwachten totdat iedere dealer en PON hetzelfde verhaal vertelt. Dan maar eens kijken wat ik doe.
 

Beer1

Nieuw lid
Mijn dealer verzocht de order aan te vullen met Digitaal Display.
Antwoord: Wel te bestellen, maar pas leverbaar in 2019.
Ik wil de auto na zo lang wachten wel dit jaar hebben dus helaas geen Dig. Display.
Vraag over motor (1.4) en DSG.
Motor wordt 1.5, DSG nog niet bekend.
Dat er nu nog niet bekend is welke DSG gemonteerd gaat worden vind ik heel vreemd.
Als MY19 van de band (gaat) lopen zijn de specificaties toch bekend of komt er na 1 of 2 maanden een wijziging in specificatie?
Mijn angst is dat wij door de nieuwe CO meting straks een auto krijgen welke niet vooruit te branden is.
Wie heeft er bericht gekregen dat de prijsverhoging van 01-08-2018 aan ons wordt doorgevoerd?
PON: geef de dealer a.u.b duidelijkheid en verzoek de dealer deze aan wachtende klanten te communiceren!
Div. dealers vertellen nu een ander verhaal
Wij, klanten, wachten maanden in onzekerheid, wat zijn de specificaties, blijft de genoemde productiemaand van kracht of moeten wij nog langer geduld hebben?
PON/Dealer: denk aan uw klantentevredenheid.
 

Beer1

Nieuw lid
De nieuwe verbruiksmeting heeft alleen invloed op de BPM.
Onze regering is er weer blij mee, de melkkoe wordt weer verder uitgemolken.
Bij de nieuwe meting is er niet meer uitstoot, maar de meting wordt op een andere manier uitgevoerd.
Ik vraag mij alleen af hoe eerlijk deze meting is aangezien er meerdere factoren zijn die een meting kunnen beïnvloeden.
Bij iedere bestuurder zal er een ander co waarde worden gemeten.
Wegdek, banden(druk), weersomstandigheden, zelfs uw maat schoen (hoe geef je gas en schakel je) enz hebben invloed op verbruik, dus ookop de co2 uitstoot.
Weer een manier gevonden om de automobilist meer te laten betalen.
Is de BPM heffing in Nederland wel in Europesche overeenstemming? Moet dit niet snel afgeschaft worden?
 

Beer1

Nieuw lid
Peter-036, gaat u eens verdiepen in de uitvoering van de nieuwe meting.
Nogmaals de uitstoot is niet groter dan bij de oude meting, een 1.4,6DSG gaat niet zomaar meer co2 uitstoten, de meting is anders, hetgeen de Nederlandse overheid geweldig fijn vind.
De zelfde auto met de zelfde specificaties gaat direct meer BPM opleveren.
Hoe eerlijk is dit?
 

piet01

Nieuw lid
Eind mei bericht gekregen van dealer dat virtual cockpit kon toegevoegd worden. Productie week 36 vandaag nogmaals bevestigd en volledig volgens specificaties. Belgie - rietje kapellen. Levertijden hebben blijkbaar te maken met aantal productieplaatsen per land.
 

Xavier234

Senior Member
Blijkbaar gelden er inderdaad voor de verschillende landen andere regels . inderdaad mischien volgens de productieplaatsen per land. Sportline besteld in juli met 1.5tsi motor en digitaal display en zou eind januari geleverd worden. Nog wel de productiedatum niet doorgekregen van dealer. Denk dat deze nog in verlof is
 
Vandaag bevestiging van mijn dealer, na wat overleg de afgelopen weken ivm overzetring naar MY2019; Mijn bestelling is volgens PON goed ingezet (2.0 TSI bus Style 190pk 4x4, (bijna) full op), *met* digital cockpit, levering november (2018).
 
  • Leuk
Waarderingen: MK74

Cordoba

Forumguru
Ik heb begrepen dat met die nieuwe WLTP meting zelfs de meest onbenullige verschillen op een auto leiden tot een verplichte aparte meting. Zo heb ik al gelezen dat een auto met metallic lak apart getest moet worden omdat metallic lak iets zwaarder is dan andere lak. (Over onbenullige regelgeving gesproken).

Ik gok dat het probleem met de latere levering met digitaal dash wel eens kan zitten in de aparte WLTP die daarvoor nodig zal zijn. VAG is één van de vele autoconcerns die wat achterloopt met auto's waar al een WLTP voor beschikbaar is, en gaan vooral de auto's die in grote hoeveelheden verkocht worden als eerste op voor de test.
 

Cordoba

Forumguru
BTW gaat normaal inderdaad over de nettoprijs, maar door idiote wetgeving gaat de BTW ook over accijnzen zoals de BPM, en deze idioterie is al zo oud als de BPM (dus pakweg 25-30 jaar).
 

MennoW

Forumguru
BTW gaat normaal inderdaad over de nettoprijs, maar door idiote wetgeving gaat de BTW ook over accijnzen zoals de BPM, en deze idioterie is al zo oud als de BPM (dus pakweg 25-30 jaar).

Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Over de BPM betaal je geen BTW (belasting over belasting)
Bij gebruikte BTW auto’s factureren wij ook geen BTW over de rest BPM.

De netto catalogusprijs is excl. BPM en excl. BTW. De BTW wordt dus over de netto prijs berekend en niet over de netto prijs incl. de BPM
 

Van Hoften

Forumguru
100 punten voor @MennoW. Helemaal correct uitgelegd.

Laten we het erop houden dat je de BPM in dat oogpunt moet zien als een 'soort' BTW op de BTW zelf. Alleen zie ik de T van toegevoegde waarde niet... En is de berekeningsmethodiek 'apart' (we hebben zelfs 'ooit' twee soorten CO2 uitstoot gehad: eentje voor benzine en eentje voor diesel), sloeg NEDC als een koe op een tang.

Nu ik erover nadenk, is er helemaal niets logisch aan...
 

Schep

Forumguru
BTW gaat normaal inderdaad over de nettoprijs, maar door idiote wetgeving gaat de BTW ook over accijnzen zoals de BPM, en deze idioterie is al zo oud als de BPM (dus pakweg 25-30 jaar).
Is echt een foute gedachte.
BPM is een aparte belasting, die los van de BTW bovenop de nettoprijs van de auto komt.
De BPM veranderingen door de WLTP hebben dus ook geen effect op de BTW.

EDIT: Oeps, geen refresh van de pagina gedaan. Dank @MennoW en @Van Hoften
 

robvv

Senior Member
Hoe betrouwbaar is een digitaal display ?
kan zoiets meer dan 20 jaar mee ?
of is de auto over 10 jaar volledig afgeschreven omdat een vervangend display niet meer te verkrijgen is ?
 
Bovenaan Onderaan