Diesel of 1.5 tsi

DB200

Lid
Sportstand en een beetje rustig aan met die rechtervoet (vooral bij de schakelmomenten), dan gaat het wel goed.
Tnx.

Ik had van het voorjaar twee weken een VW Touran 1.6TDI met DSG en die DSG reed niet fijn, regelmatig in de verkeerde versnelling (te hoog, te laag), zeker in de bergen was het knap uitermate teleurstellend, alleen in sportstand wilde het dan een beetje goed rijden.

Dus gewoon de DSG standaard in de S.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus gewoon de DSG standaard in de S.
Da's ook weer net te kort door de bocht, want de ene auto(motorisering) met DSG is de andere niet.
Ik raad de sportstand aan voor het rijden met aanhanger, maar niet persé voor solobedrijf want dat zou je toch eerst eens moeten proberen.

Zelf heb ik geen last van de hier veel genoemde klachten over trillen, brommen, bonken en dergelijke en ik merk ook niks van slippen en zo. Hij zou in D wel iets later mogen opschakelen, maar dat hoeft niet beslist. Ik zie dat hij bij redelijk rustig rijden steeds zodanig schakelt dat het toerental zo rond de 1500 blijft hangen. Daarmee zit hij allang nabij het maximum koppel, dus dat moet hij wel goed kunnen volhouden met de solo auto. Voor mij geen reden om voor vrij veel geld softwarekunstjes aan de bak te gaan uithalen.

Met aanhanger (caravan in ons geval, 1100kg beladen) wil ik hem wel graag iets meer toeren laten maken en dáárvoor zet ik hem dan dus in S.
 

petertje1970

Actief lid


Zo na een hoop gepuzzel en een bijna overspannen verkoper :sterretjes:zijn we er uit:yeah:

Het volgende is het geworden:

Skoda Karoq 1.5TSI business style
kleur lava Blue metallic
velgen 18" Braga

Met de volgende opties

  • Adaptive Cruise Controle
  • Driving mode select incl personalisatie functie inclusief 3e sleutel
  • Panoramisch schuif/kanteldak
  • Groot licht assistent
  • Hill hold controle
  • Sunset
  • Travel assist
  • Trekhaak wegklapbaar
  • verwarmde stoelen voor en achter
  • Virtual cockpit
  • Wielkasten voorzien van kunstof bescherming

Aankomende week wordt ze bestelt en ja zwart op wit er mag 1500 kg achter hangen

Iedereen bedankt voor de input
 

hemi24

Forumguru

Skoda Karoq 1.5TSI business style (edit HeMi24: dus mét reservewiel)

Met de volgende opties


    • Panoramisch schuif/kanteldak
    • Trekhaak wegklapbaar
Aankomende week wordt ze bestelt en ja zwart op wit er mag 1500 kg achter hangen

Dat zou wel heel fijn zijn, als dit waar is!!!
Het staat nog altijd haaks op de beperkingen zoals vermeld in de prijslijst én de tabel zoals gepost in #26 door @Skodaboytellem

Hele mooie configuratie trouwens, complimenten!!!
Als ik een Karoq zou mogen samenstellen zou het precies dit worden, enkel m.u.v. de lijstjes om de wielkasten denk ik. En misschien toch in RaceBlue (volgens dealer leverbaar vanaf 2e kwartaal 2019!!!)
 
Laatst bewerkt:

DB200

Lid
Gefeliciteerd met de keuze. Ben wel benieuwd of het trekgewicht van 1500kg ook echt op het kenteken komt, of doe je de trekhaak achteraf? Goede keuze om te gaan voor benzine. Ook euro 6 diesels lopen inmiddels het risico op een rijverbod in de Europese steden.

Urteil zu Euro-6-Norm: Europäische Großstädte dürfen ab 2021 auch neueste Diesel aussperren

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/...-a-1243508.html#js-article-comments-box-pager

Abgasskandal: Land Berlin prüft Fahrverbot für Euro-6-Diesel

Die Bundesregierung wiegt Halter von jungen Dieselautos der Abgasnorm Euro 6 in Sicherheit vor Fahrverboten. Doch nun nimmt das Land Berlin die Wagen ins Visier. In Berlin könnte es von 2020 an Fahrverbote für jüngere Dieselautos geben.

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/...rt-womoeglich-euro-6-autos-aus-a-1232211.html
 

petertje1970

Actief lid
Dealer melden aan me (de auto is vorige week bestelt) productie week wordt 22 en week 26 kan ik hem ophalen. Op de reactie op gebied trekgewicht blijkt het op dit moment zo te werken op het moment je configuratie zoals ze besteld moet worden.
Dan gaat pon bepalen wat het trekgewicht max wordt. Dus geen verrassingen achteraf. Mijn werkgever heeft ook aangeven aan de leasmaatschappij: wij hebben duidelijk aangegeven 1500kg mocht het toch 1200 kg worden wordt de auto niet geaccepteerd
 
Bovenaan Onderaan