deuren automatisch laten sluiten

bluskabouter

Forumguru
dit gebeurt via de computer waarmee ze ook de storingen uitlezen.
was er bij toen mijn fabia werdt uitgelezen en heb gevraagd of ik dit zelf kon doen.
het antwoordt was dat dit via de pc moest.
 

Laus

Actief lid
ik heb dit 2 jaar geleden laten doen. Ivm een laptop op de passagierstoel in de stad wel zo veilig. Sowieso wel veilig snachts door de stad.

Geen idee wat het kost eigenlijk.
 

LenK

Forumguru
Met of zonder maxidot heb je dezelfde mogelijkheden.
Alleen kun je met de maxidot sommige zaken zelf in stellen en hoef je niet naar de dealer.
 

Gieliovd

Forumguru
Huh, ik had hier een quick reply gepost met dezelfde text als hieronder.....

Ik beschreef ook: iemand zin om zélf zijn auto te kunnen uitlezen voor storingen etc, en ook zelf zulke dingen kunnen instellen? Koop voor 45 euro een kabeltje met software, nu op marktplaats!

Zit er zelf ook nog over te twijfelen...
 

joergarms

Senior Member
Huh, ik had hier een quick reply gepost met dezelfde text als hieronder.....

Ik beschreef ook: iemand zin om zélf zijn auto te kunnen uitlezen voor storingen etc, en ook zelf zulke dingen kunnen instellen? Koop voor 45 euro een kabeltje met software, nu op marktplaats!

Zit er zelf ook nog over te twijfelen...

Heb ik iets gemist???????????
Dat kabeltje wil ik direct kopen, lijkt me ideaal.
Kun je mij de link geven waaronder het te koop staat?
Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van een dealer, niks mis met de dealer, maar eigen werk is sterk (en leuker)
 

Gieliovd

Forumguru
Heb ik iets gemist???????????
Dat kabeltje wil ik direct kopen, lijkt me ideaal.
Kun je mij de link geven waaronder het te koop staat?
Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van een dealer, niks mis met de dealer, maar eigen werk is sterk (en leuker)
Je hebt hem al gevonden verderop het forum!
 

joergarms

Senior Member
Je hebt hem al gevonden verderop het forum!

Ik heb de desbetreffende aanbieder een mailtje gestuurd met daarin de vraag of het ook voor mijn Fabia werkte.
Kreeg net een mailtje terug, het zou niet werken.
Hij adviseerde me om bij VAG.com verder te kijken.
In ieder geval dus een eerlijke verkoper.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb de desbetreffende aanbieder een mailtje gestuurd met daarin de vraag of het ook voor mijn Fabia werkte.
Kreeg net een mailtje terug, het zou niet werken.
Hij adviseerde me om bij VAG.com verder te kijken.
In ieder geval dus een eerlijke verkoper.
Ik zie dubbel :2133:!!

Helaas werkt dit dan niet... andere versie of stekker o.i.d.?
 

joergarms

Senior Member
Ik weet niet wat de reden is voor het niet functioneren.
Zal best iets met de aansluiting/ softwareversie te maken hebben.
Ik ga in ieder geval wel verderzoeken, wist namelijk niet dat je dit als particulier ook kon krijgen.
Kost eenmalig een paar eurootjes, maar daarna kun je er ook anderen mee helpen.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik zat er ook over te denken wat je er allemaal mee kunt.

Je kunt natuurlijk wat dingen instellen van je auto, en ook je service intervallen enzo aanpassen.

Echter in bijvoorbeeld mijn geval ben ik van plan om bij de dealer het onderhoud voort te zetten, in verband met het mobiliteitsgarantie verhaal.

En als je een foutmelding krijgt kun je hem wel zelf uitlezen, maar meestal moet er toch een vervolg actie op komen.
 

joergarms

Senior Member
Service instellingen blijf ik ook vanaf.
Die mobilieteitsgarantie is mij toch wel te kostbaar.
Ik ga me er binnenkort nog eens in verdiepen, want het blijft natuurlijk leuk om een aantal dingen zelf te kunnen instellen.
 
Ik zat er ook over te denken wat je er allemaal mee kunt.

Je kunt natuurlijk wat dingen instellen van je auto, en ook je service intervallen enzo aanpassen.

Echter in bijvoorbeeld mijn geval ben ik van plan om bij de dealer het onderhoud voort te zetten, in verband met het mobiliteitsgarantie verhaal.

En als je een foutmelding krijgt kun je hem wel zelf uitlezen, maar meestal moet er toch een vervolg actie op komen.

Die mobiliteitsgarantie is toch een wassen neus, het is in geen enkel geval een alternatief voor de wegenwacht. Bij lekke banden komt de mobiliteitsservice niet. Stel je hebt twee lekke banden dan zegt de mobiliteitsservice gewoon jammer joh zoek het zelf maar uit.
Bij Audi komen ze bijvoorbeeld wel voor een lekke band, bij skoda komen ze alleen bij grote mechanische problemen waardoor de auto niet meer kan rijden.

Je kan een hoop geld besparen door het onderhoud bijvoorbeeld bij een Bosch dienst onder te brengen en voor een deel van het uitgespaarde geld een WW abonnement te nemen...
 

bluskabouter

Forumguru
vandaag auto weer opgehaald bij de dealer.
anti-highjack is geactiveerd,kosten:€ 28.00.
dit is gebeurt tijdens een reparatie onder garantie, als ik dit had laten doen tijdens een beurt kosten:€ 0.00.
ik trek hier uit mijn conclusie`s, aan gaande een nieuwe skoda.
bedoeling was om een nieuwe fabia combi te bestellen,de rest kunnen jullie zelf wel invullen.....
 

Fabia

† In Memoriam
Niet echt klantvriendelijk van je garage. Ik had via mijn garage Van Loon in Gouda de chromenringen rondom mijn mistlampen en om mijn tellers heen besteld en hoefde na de montage alleen de aanschafkosten te betalen en niet de montage kosten. Kijk dat noem ik nou service en klantvriendelijk. Vind het erg lullig hoor om € 28,- te moeten betalen voor zoiets simpels.
 

Tijg

Actief lid
Huh, ik had hier een quick reply gepost met dezelfde text als hieronder.....

Ik beschreef ook: iemand zin om zélf zijn auto te kunnen uitlezen voor storingen etc, en ook zelf zulke dingen kunnen instellen? Koop voor 45 euro een kabeltje met software, nu op marktplaats!

Zit er zelf ook nog over te twijfelen...


Zo een kabel heet OBD (On Board Diagnose) kabel en die kan je met een laptop (Serieel of USB) verbinden. Heb je een seriële poort, zo een stalen ding met 9 pinnetjes, even groot als de VGA poort, neem dan een seriële kabel, want de USB wil nog wel es haperen met sommige chipsets. Serieel werkt gewoon altijd.

Ik heb de mijne (KKL-232) bij MSMax gekocht, via de TDI Club (www.tdiclub.nl).
VAG-Com installeren en je kan het een en ander uitlezen en instellen. Voor sommige functies heb je de geregistreerde versie van VAG-com nodig.
Kijk voor meer info over VAG-com ook es op de site van een ander TDI club lid, Speek.

Adressen:
MSMax: http://www.msmax.nl/obd/index.htm
Speek: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Open OBD, met tips over wat je met OBD kan en waar je stekker zit (locations): http://en.openobd.org/

Dingen die ik tot nogtoe heb gedaan(geregistreerde versie):
- Uitlezen van de auto op fouten, bijvoorbeeld voor hij voor service naar de dealer gaat.
- Activeren anti Hijack
- Uitlezen van de luchtmassameter
- Omzetten van de boordcomputer van duits naar engels (ik had een Golf)
 
Bovenaan Onderaan