Detailing van de S2 van Corné

CDK

Forumguru
@Cordoba, ik heb de beugel er op gezet omdat ik nu eenmaal zo'n tik heb van het zit er bij dus het moet er op, maar, inderdaad..., je hebt hem vaker niet vast als wel. ;)
 

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver Ik heb mijn DAP meestal met 2 handen vast, alleen als ik bijvoorbeeld een groot oppervlak doe met glaze, sealant of wax, dan wil ik 'm nog wel eens met één hand sturen, ook omdat ik dan makkelijk een groter gebied kan bestrijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
wat we gedaan hebben;

eerst afspuiten,
daarna wassen met Meguiars wash & wax,
kleien met Bilthammer klei (grijs),
polijsten met (ik dacht) Mezzo op de oranje pad met de dap en met de rotary,
afnemen met een zachte doek en af en toe een spraytje detailing spray,
daarna met een finishing polish van Meguiars op de witte pad, vergelijkbaar met de Finale van Monello,
wederom afnemen met een zachte doek en af en toe een spraytje detailing spray,
vervolgens op mijn verzoek PB Blackhole,
als laatste een dik vloeibaar / vaste wax van Collinite die sterk naar Petroleum rook, nummer ben ik ff kwijt....
 

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver : de wax was dat Collinite Insulator Wax (845): roomwitte wax in een witte/transparante bus met rode letters:
th
of
th

het blik is 915 en dat wordt ook veel gebruikt.
 

Cordoba

Forumguru
Wat is overigens de reden om met een rotary aan de slag te gaan? volgens mij had de Superb toch nauwelijks correctie nodig? (blijkt ook wel uit het feit dat jullie niet grover dan Mezzo hebben gepolijst)
 

CDK

Forumguru
@Cordoba alle horizontale delen zijn eerst met de rotary gedaan, omdat ik de eerste maanden wekelijk door de krasstraat reed ;) daar zaten aardige spinnenwebben in de lak helaas, maar dat is nu stukken minder ;)
 

Cordoba

Forumguru
Duidelijk Corné, dus geen echte noodzaak voor rotary, maar waarschijnlijk vanwege de tijd heeft Jeroen daar toch voor gekozen. (swirls kun je ook met een DAP prima te lijf gaan, en zelfs met het handje kun je dat al fors verminderen).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
De eerste keer heb ik de Fabia met het handje gedaan, verdeeld over 3 dagen zo'n 18 uur aan de bak.

Overigens zul je ook merken dat je 'm nu veel makkelijker wast, en ie minder snel vuil wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Vanavond bij het uitpoetsen / afnemen merkte ik al dat hij zo glad als een aal was :thumbsup: Nu schoon zien te houden..... Hij zat van boven tot onder onder de teer, ze asfalteren namelijk nachtelijks stukken A15 en als ik daar over heen rij om 5 uur 's ochtends is de weg nog maar net vrijgegeven, komende week maar de andere kant van de ring pakken dan ;)
 
Bovenaan Onderaan