Deksel middenconsole vervangen

Peterson

Actief lid
Die van 5,13 via eBay past voor geen meter.. Even geld terug vragen en nogmaals een ander proberen..
 

turboturbo

Forumguru
Die van 5,13 via eBay past voor geen meter.. Even geld terug vragen en nogmaals een ander proberen..
Same here. Ik had deze besteld voor maar liefst 12 dollar, maar past ook voor geen meter. Zodra je de klep opent, valt hij uit het scharnier. Ben al te laat voor een dispute, ik had het te druk om me hier even mee bezig te houden...

Nu even bedenken wat ik ermee ga doen. Ik kan de onderkant van mijn huidige (oem) klep nog hergebruiken, die verstevigen met zo'n scharnier van FixMyVW. En dan de bovenkant overzetten....
UTB832h6oqrFXKJk43Ovq6ybnpXaz.jpg_50x50.jpg
 
Laatst bewerkt:

Peterson

Actief lid
Ja die fixmyVW oplossing lijkt mij ook wel wat. Maar volgens mijn werd het wat prijzig na verzending..
 
Ik heb er ook zojuist 1 besteld op Ali expres voor 8,85 euro all in .
Bij mij scharnier punt kapot of los nu twijfel ik na dat filmpje
Bij Skoda zijden ze hele console vervangen voor rond 300 euro !
 

Roedie76

Senior Member
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.
Alleen zit er bij mij in de Fabia een licht leren interieur en de armsteun is in kleur en ook bekleed met leer.

Ik laat het voorlopig maar even zo.
 
Bij stof maar heb voor die paar euro nu kunstleer besteld. Kijk of ik het kan overzetten anders maar leer erin. Nu gaat deksel steeds door hele auto heendat is ook niks :)
 

turboturbo

Forumguru
Deze week geprobeerd de deksel van de Ali variant te wisselen met mijn eigen OEM deksel. Helaas (?) is het klik systeem helemaal niet compatibel; de Ali variant is - uiteraard - niet hetzelfde aan de binnenkant. Zo mogelijk zou ik de stof los over kunnen laten zetten, maar dat is me de moeite van de kosten niet.

Ik heb daarom besloten het OEM deksel te houden (tenslotte heb ik die al eens opnieuw op laten vullen met nieuwe foam waardoor die weer lekker zacht is) en bedacht me ineens dat ik nog een reparatie poging kan doen, vóórdat ik overga tot het bestellen van de FixMyVW oplossing.

Ik heb met secondelijm en soda de (bijna) geknapte haak gelijmd. Volgens deze methode:
(is overigens een zeer interessant kanaal; Sweet Project Cars)

Resultaat:
image-2018-03-14-2.jpg image-2018-03-14.jpg

Vooralsnog lijkt het stevig gerepareerd; hiermee kan ik vooruit voorlopig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Peterson

Actief lid
Nu zijn mijn scharnierpunten volledig afgebroken..
Ik zal die methode met secondelijm en bakpoeder nog avonduren en anders ga ik ‘m permanent dicht lijmen denk ik.

De oplossing van FixmyVW komt neer op 40 euro via de UK. Europese verkopers kan ik niet vinden..
 

turboturbo

Forumguru
@Peterson misschien kunnen we samen bestellen, zou dat schelen qua verzendkosten?

De bakpoeder en lijm oplossing is bij mij alweer stuk. Helaas toch niet zo duurzaam kennelijk. Of ik heb het verkeerd gedaan.
 

Niels83

Forumguru
ze breken best vaak. ik had er 1 van ali. prima. er op klikken is een combinatie van beleid en licht geweld.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.
Alleen zit er bij mij in de Fabia een licht leren interieur en de armsteun is in kleur en ook bekleed met leer.

Ik laat het voorlopig maar even zo.

volgens mij kun je het kussentje overzetten op die van ali
 

turboturbo

Forumguru
volgens mij kun je het kussentje overzetten op die van ali
In mijn geval paste een Ali klep totaal niet. Zodra ik die open zette, donderde die eraf. Te laat om een geschil op te starten dus helaas zonde van de pegels. Les weer geleerd. Goedkoop is vaak duurkoop helaas.

Ik heb inmiddels ook de tunenyeuro oplossing besteld, want de gelijmde constructie bleek niet zo ‘tough’ als sweetprojectcars je doet geloven.

Had me aanvankelijk door de hoge prijs af laten schrikken tot nu toe. Maar met blackfriday deal (?) kwam ik uit op 20,- euro totaal exclusief eventuele douane naheffing (ik dacht dat die euro winkel juist in het leven geroepen was ten voordeel voor Europese klanten maar het wordt nog steeds vanuit de US verscheept met dito hoge verzendkosten en risico op douane naheffing)
 
Bovenaan Onderaan