Deksel middenconsole vervangen

Jasato

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van een fabia 2 greenline uit 2011, en tot nu toe weinig problemen gehad , tot nu :
Er is een schanierpunt van het deksel van de middenconsole afgebroken (de huissleutel stond recht omhoog en mn arm ging recht naar beneden. ...) .
Weet iemand hoe ik het deksel er wee terug tussen kan monteren? . Er zitten twee schroefjes aan de binnenzijde van de consule in de opbergbak , maar als ik doe losmaak kan ik de binnenbak niet loskrijgen.... iemand een idee? Alvast bedankt voor de moeite!
 

AGTon

Forumguru
Hier zelfde probleem. Jaren geleden een van mijn kinderen die hem stuk heeft gemaakt. Rij al die tijd met een deksel die wat los zit door het punt wat afgebroken is. Is trouwens van een Roomster. Ben benieuwd wat de oplossing is behalve een compleet nieuwe middensteun.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb net even gekeken naar mijn nog geheel intacte armsteun, maar ik kan nergens iets ontdekken om hem uit elkaar te halen.
Alleen helemaal aan de voorkant leken zich in de "fluweelachtige" bekleding twee rondjes af te tekenen die zouden kunnen duiden op iets van schroefjes eronder, maar bij nader onderzoek blijkt dat dit afdrukken zijn van de kleine rubberen stootdopjes waarmee het deksel op de bak rust.

Dat wordt vervangen, vrees ik - tenzij iemand in ETKA nog wat nadere inside information (en onderdeelnummers!) kan vinden.
 

turboturbo

Forumguru
Knopje is gewoon los te bestellen..... Als dat het probleem is (zoals in de video)

Deksel bestaat daarnaast ook uit 2 delen en die zijn apart te vervangen. Zo kan je bijv je eigen 'kussentje' (bovenkant deksel overzetten op een nieuwe onder deksel.

Op fixmyvw kan je alle losse onderdelen bestellen.
 

Jasato

Nieuw lid
De knop is het probleem niet , het is het linker schanierpunt wat is afgebroken.
Bedankt voor de link , zal kijken of ik een losse onderkant kan vinden
 

turboturbo

Forumguru
Ze (FixMyVW) hebben ook een 'lifetime' fix voor een kapot scharnier; je schroeft een soort blok eroverheen.
http://www.fixmyvw.com/lifetime-warranty-armrest-lid-hinges-black-only/
Lijkt super stevig.

Alleen het onderdeksel zag ik onlangs ook op een NL website:
https://rbautoparts.nl/armsteun-klep-skoda-octavia-vw-bora-golf-4-passat-1111.html

En ook de knop hebben ze los

Ik ben er ooit eens mee bezig geweest ivm opnieuw opvullen kussen. Ik heb daar foto's van gemaakt in dit topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/kraken-middenarmsteun.30716/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

zedrak

Lid
Bij mij was deze ook afgebroken. Ik heb er 1 gekocht bij een autodemontagebedrijf. Vond ik handiger.
 
nou..die van mij was ook afgebroken, zou het echt via ome Ali bestellen...bestel daar bijna alle dingetjes van chrome pook tot deur knopjes etc.. voor mijn auto....je kan de verkoper die het alleen in kunstleder verkoopt of die je de stoffen kan leveren...zo had ik het ook gedaan en kreeg het voor hetzelfde prijs van € 8.50..kwam ook nog in origenele VW verpakking.hahahah
 

Peterson

Actief lid
Ook ik kwam er gister achter dat het linker scharnier gebroken is..
Via eBay voor €5,13 maar een ander besteld.
Nu afwachten of het een beetje dezelfde kwaliteit is.
 
Bovenaan Onderaan