De SuperB

sietse235

Actief lid
@Tman0961 ...te snel gelezen van mij. Heb jammer genoeg geen link, enkel wanneer het klepje niet meer kan sluiten, had ik een ( tijdelijke/permanente) oplossing. Mijn excuses voor het misverstand. Ik hoop dat je er snel een oplossing voor vindt/krijgt!

Ronny1978

Actief lid
In een ander topic had ik het al vermeld, maar mss niet gevonden.

Ik heb zelf de bumper verwijderd. Het is een werkje wat zelf te doen is. Het ding is er bij mij nu meermaals voor weg geweest. Het begon met het stelelement. Een dikke anderhalf maand later door steenslag een parkeersensor stuk.

5GE810773B was het onderdeel wat bij mij stuk was. Althans, dat is het nummer van het stelelement. Rond de 45€ origineel bij de dealer.

Tman0961

Forumguru
Bedankt voor de reacties en het meedenken.
Ik heb vanochtend even een ritje gemaakt naar de express service van de dealer. Aldaar aangekomen was de boodschap dat hun ervaring was dat het klepje opengebroken moest worden waarna het eea vervangen dient te worden. Deze onderdelen waren niet op voorraad. Mijn gevoel uitgesproken dat ik dacht dat er iets klemde en niet zozeer stuk was gegaan. En dat het mogelijk met tikken oid te verhelpen is, en of toch niet iemand even mee wil lopen om dit te proberen. Tegen beter weten in liep er een monteur mee die met een plastic spatel wat druk zette op het klepje. In eerste instantie aan de kant van het scharnier. :rolleyes: Toen ik hem daarop wees ging de monteur gelukkig de andere kant proberen. Met een beetje kracht en wat tikken en kloppen en ontgrendelen, sprong hij open. Ik had zelf WD-40 slotspray meegenomen en direct de de boel goed gesmeerd.

Lang verhaal kort, eea is gratis opgelost en werkt weer als vanouds, grote blij hier :yeehaa:

(De vraag is voor hoe lang..:unsure:)

EdK

Forumguru
(De vraag is voor hoe lang..:unsure:)
zolang jij goed onderhoud er aan blijft plegen kan dit de laatste keer zijn.
Dus periodiek vuil verwijderen en inspuiten met WD40 of siliconen spray....
JE dealer monteur zal het niet doen tijdens de onderhouds beurten

ESL

Donateur
Mijn ervaring met dat wd40 in dat mechanisme is helaas niet reuze. Dacht de dealer het probleem opgelost te hebben, had ik een week er na weer gedoe. Maar ik duim met je mee.

Bovenaan Onderaan