Terug van vakantie met ons gezin: 2 volwassenen, 3 kids en een herdershond.
Roadtrip gemaakt naar Tsjechië, Oostenrijk en Duitsland. Al met al 3000km gemaakt met een dakkoffer met gemiddeld 130-150km/h over de snelwegen en gepaste snelheid door de bergen. 1liter op 16km qua verbruik gedaan. 2 keer kunnen laden, maar dit kon over het algemeen qua kosten niet uit.
Het was heerlijk toeren met superB, goed bevallen!
Sinds de aanschaf in november nu ongeveer 16k kilometers gemaakt zonder gekke dingen. (Afkloppen). Helaas heb ik mijn profiel ergens verwijderd onlangs dus ik kan nu de verbruiksgegevens via Skoda niet inzien. Spritmonitor geeft over die 16k een verbruik van 3.66l / 100km. Dit is door de vakantie en het trekken van een caravan rond Pinksteren hoger dan normaliter; 2-3l / 100km.
Qua stroomverbruik zit ik op 2200kwh over die 16k km = 13.75kwh / 100km.
Auto bevalt erg goed, genot om in te rijden. Vooral het elektrisch rijden is erg fijn, dit is 90% van de ritjes die wij maken. Dit terwijl je niet van laadpunten afhankelijk hoeft te zijn zoals bijvoorbeeld op vakantie. Dit laatste viel met toch wel tegen; de prijs en schaarste qua aantallen laadpalen.
Eén van de fijnste opties blijf ik toch de standkachel vinden en sinds kort heb ik uitgevogeld hoe ik tevens de airco op afstand kan aanzetten. Dit is ook erg fijn vooral tijdens de vakantie met de hond in de wagen terwijl je even snel een sanitaire stop moet maken oid.
Enige punten die ik nog aan wil pakken:
- Terug naar VVT vwb schakelmomenten. In de bergen leek de auto in de 4-5-6 soms net te laag in de toeren te starten waardoor de wagen wat stilvalt. Handmatig terugschakelen of Sportmodus loste dit op. Ook het het inschakelen van de brandstofmotor, als er dus meer vermogen nodig was, gaat gecombineerd met het opschakelen van 3 naar 4e versnelling. Wat ook onhandig is.
- Er komt iets van een zoemend geluid uit het dashboard thv van het multimediasysteem. Het lijkt een beetje op een ouderwetse computer die aan het laden is. Dit is alleen met lage snelheden hoorbaar en weinig volume van de radio.