Alweer even geleden laatst post geplaatst, maar geen bericht is goed bericht.
Zojuist terug gekomen van een ritje naar VVT Marum. Tijdens onze vakantie viel me op dat de wagen relatief snel opschakelt en laag in de toeren in de volgende versnelling uitkomt. Dit had Johan zo gedaan, omdat dit elektrisch goed kan. Echter tijdens vakantie was de accu leeg en bergop, en dan pakte dit op de brandstofmotor minder goed uit. Gevolg was dat ik of in de S moest rijden of zelf zo nu en dan even terugschakelde. Even telefonisch contact en een afspraak gemaakt en binnen 10min verholpen. Auto schakelde op de terugweg naar huis merkbaar later. Binnenkort met een langere rit en lege accu maar eens verder testen. Tot nu voelt het goed. Fijne service van VVT, zonder extra kosten aangepast. En mocht ik het anders willen, kan ik terugkomen.
Verder staat over een paar weken een tripje naar de garage gepland voor een grote beurt. Geïnformeerd bij de garage over de distributieriem, die hoeft voorlopig nog niet. Ik geloof rond de 200k of 250k. De versnellingsbakolie zou elke 60k aan de beurt zijn en dus met 120k aan de beurt. Afgesproken met de garage dat ze deze nu wel meenemen. De teller staat op 106k nu. Ik hoef niet tot het einde van het interval te wachten, liever iets te vroeg omdat ik ook niet precies weet wanneer de vorige keer was.
Verder heb ik de garage gevraagd de SOH van de accu te bepalen. Ik verwacht hier niet iets geks van, maar mocht er wat zijn dan kan ik nu nog binnen de garantie tijd van het accupakket wellicht via Skoda nog ergens aanspraak op maken. Plus heb ik een indicatie hoe het ervoor staat met de accu tov de huidige range. Mocht de range dan erg achter uitgaan, hebben we een uitgangswaarde.
Als laatste ga ik eens kijken of een aanpassing in de software van de vering een goed idee is. Dit zou ervoor zorgen dat de auto minder “deint” en wat prettiger zich gedraagt over drempels e.d.. In de sportstand is dit wel beter, maar niet helemaal weg.