De SuperB

Ronny1978

Actief lid
Lekker hard plastic.. ik gok dat dit de 1K0947411A is. Ik heb ze lang geleden door LED vervangen. Minder mooi, maar lekker een bak licht bij het instappen: Kopacek
Dat zijn ze idd. Ik heb recent een bestelling geplaatst bij de Chinese discounter. 2 voor 7 euro van een winkeltje die ogenschijnlijk originele onderdelen verkoopt. We gaan het zien als ze binnen zijn, kan er m.i. geen bult aan vallen. Wordt vervolgd dus.

Tman0961

Forumguru
450,- euro heb ik betaald. Daarvoor hebben ze aanpassingen gemaakt aan de motor en aan de bak, maar geen dyno run. Uur of 3 a 4 zijn ze bezig geweest en 2 proefritjes.

Tman0961

Forumguru
Hmm oudste kwam net met de hak tegen het lampje wat wat onderaan de deur zit, portierdeur linksachter.

En natuurlijk direct in 2 stukken :mad::facepalm:

Anyways, iemand advies waar ik achter het artikelnummer / onderdeelnummer kom en waar ik dit het beste kan bestellen? Winparts oid?

IMG_8388.jpeg IMG_8387.jpeg
Ik had de onderdelen al even in huis maar niet aan toe gekomen tot vandaag. Achterportieren lampjes vervangen voor led. Zoals te zien op de foto’s, een stuk meer licht. Vooral handig met de kids in het donker in en uit de autostoeltjes krijgen. Ook gelijk de achterklep lampjes vervangen voor led. De originele gaven erg weinig licht en in het donker kon ik nauwelijks in de kofferbak kijken. Ook dat probleem is verdwenen.
Led lampjes komen van Kopacek. Portierlampjes was plug en play, pasten perfect. Achterklep lampjes pasten minder goed. Met wat bijvijlen en schuren, en wat siliconen spray uiteindelijk goed te plek gekregen. :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:

Coled

Forumguru
Goeie updates! Zeker die in de kofferklep geven echt meerwaarde. Vind het nog steeds een misser dat Skoda geen verlichting IN het kofferruim heeft gemaakt. (Behalve dat flauwe zaklampje)

Tman0961

Forumguru
Dat zaklampje zat er bij mij niet in. Ik dacht dat het standaard was, maar geen idee waarom niet.
Ook geen kofferruimteverlichting. Dus dit scheelt beheurlijk

Tman0961

Forumguru
Terug van vakantie met ons gezin: 2 volwassenen, 3 kids en een herdershond.
Roadtrip gemaakt naar Tsjechië, Oostenrijk en Duitsland. Al met al 3000km gemaakt met een dakkoffer met gemiddeld 130-150km/h over de snelwegen en gepaste snelheid door de bergen. 1liter op 16km qua verbruik gedaan. 2 keer kunnen laden, maar dit kon over het algemeen qua kosten niet uit.
Het was heerlijk toeren met superB, goed bevallen!

Sinds de aanschaf in november nu ongeveer 16k kilometers gemaakt zonder gekke dingen. (Afkloppen). Helaas heb ik mijn profiel ergens verwijderd onlangs dus ik kan nu de verbruiksgegevens via Skoda niet inzien. Spritmonitor geeft over die 16k een verbruik van 3.66l / 100km. Dit is door de vakantie en het trekken van een caravan rond Pinksteren hoger dan normaliter; 2-3l / 100km.
Qua stroomverbruik zit ik op 2200kwh over die 16k km = 13.75kwh / 100km.

Auto bevalt erg goed, genot om in te rijden. Vooral het elektrisch rijden is erg fijn, dit is 90% van de ritjes die wij maken. Dit terwijl je niet van laadpunten afhankelijk hoeft te zijn zoals bijvoorbeeld op vakantie. Dit laatste viel met toch wel tegen; de prijs en schaarste qua aantallen laadpalen.

Eén van de fijnste opties blijf ik toch de standkachel vinden en sinds kort heb ik uitgevogeld hoe ik tevens de airco op afstand kan aanzetten. Dit is ook erg fijn vooral tijdens de vakantie met de hond in de wagen terwijl je even snel een sanitaire stop moet maken oid.

Enige punten die ik nog aan wil pakken:
- Terug naar VVT vwb schakelmomenten. In de bergen leek de auto in de 4-5-6 soms net te laag in de toeren te starten waardoor de wagen wat stilvalt. Handmatig terugschakelen of Sportmodus loste dit op. Ook het het inschakelen van de brandstofmotor, als er dus meer vermogen nodig was, gaat gecombineerd met het opschakelen van 3 naar 4e versnelling. Wat ook onhandig is.
- Er komt iets van een zoemend geluid uit het dashboard thv van het multimediasysteem. Het lijkt een beetje op een ouderwetse computer die aan het laden is. Dit is alleen met lage snelheden hoorbaar en weinig volume van de radio.

Bovenaan Onderaan