Belgianr26
Forumguru
Inderdaad, het is een 2.0 vrs TDI met dsg
En dan rij ik op de snelweg meestal met de CC op 150, dus veel kans op langzaam rijdende voorgangers. Gemiddeld op 5kg per 100km, op lange stukken snelweg met cruise control op 120 km en niet teveel verkeer, haal ik gemakkelijk 4,2kg per 100km.
Maar dat moderne rijden met schakelen rond 2000rpm is dus niet gunstig voor brandstof besparen, je kunt beter pas bij (veel) hoger toerental opschakelen en dan versnellingen skippen? Deed ik van 4 naar 6 regelmatig, maar kan wellicht nog vaker?

).
Zuinig rijden is vlot naar de gewenste snelheid gaan, dus voldoende gas geven. 150 km/h is natuurlijk een snelheid die behoorlijk wat brandstof kost in verband met de luchtweerstand, tevens moet je dan vaker afremmen en dat is brandstof verspilling.Ik rij ook indien mogelijk laag in de toeren, maar daar mag ik dus wel vlot naartoe en dat met later schakelen dan het nieuwe rijden wil? En dat uitrollen doe
En ja, het kost wat extra brandstof, maar op een rit van bijna 2 uur scheelt me dat toch 20 minuten a een half uur. En dan haal ik 1 op 16 gemiddeld, dus niet heel erg verkeerd. Als er meer verkeer is dan haal ik de 150 ook niet. Mijn snelheid is over het algemeen vrij constant.
en ook even flink doortrekken in 3e bij opkomen autosnelweg hoort er natuurlijk ook bij
.

Dat is zeker niet slecht, die korte ritjes zijn natuurlijk erg schadelijk voor het verbruik en motoreke zal niet warm worden en dat is weer schadelijk voor het mechaniek. Niet vergeten de uitlaat vol condenswater, och och Joske ga toch fietsen die kleine stukjes. voor meer bagageruimte neem je een bakfietsniet slecht met een 1.4TSI vind ik

moeilijk met 2 kleine kindjes éoch och Joske ga toch fietsen die kleine stukjes
of moet ik die ook in een bakfiets steken? 
speciaal voor jullie sé!![]()
