De reële verbruikscijfers van de Octavia III

cali05

Forumguru
Sjoemelsoftware of niet. Ik vind het ongekend zuinig (110km/u op de autoweg) 80-90 km/u tweebaans. op winterbanden

IMG_1727.JPG
 

Wallieweb

Actief lid
@Joske @JXX
Hier ben ik weer... vandaag en gisteren getest met mijn 1.4 TSI (aardgas/benzine)

Eerste foto is van een langer traject met 15 km autosnelweg en 23km op banen van 90, 70 en 50
De eerste 4 km werden echter wel op gas gereden, daarna was de tank leeg, vandaar de ingevulde waarde van de gas.
5.3l/100 km benzine , hier ben ik zeer tevreden mee.
IMG_20151122_175608.jpg

Tweede foto is van een korter traject met snelheden 70 en 50.
Volledig op benzine en spaarzaam geprobeerd te rijden.
5.7l/100 km normaal gesproken rijd ik dit traject op 4 kg gas of minder.
IMG_20151123_083838.jpg

Het zijn wel dus maar korte trajecten geweest, niet echt een referentiepunt dus
 
Laatst bewerkt:

elsinga

Forumguru
Ik heb laatst tijdens een uur of twee filerijden gemerkt wat dat voor je brandstofverbruik doet... Normaal wat in de sig staat, toen 1:12.4. :(
 

Spoetnik

Forumguru
Daar gaat dan je gemiddelde. Ik merk ook dat na een fors stuk filerijden het roetfilter gaat regenereren wat ook niet best is voor het verbruik. Gebeurd best wel vaak.
 

Goofy@5E

Forumguru
Ritje met gemengde snelheden, valt nog redelijk mee vind ik persoonlijk, af en toe de paardjes is laten spreken natuurlijk.
Verbruik 1.jpg
 

Bijlagen

  • Verbruik 2.jpg
    Verbruik 2.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21

erikkie

Senior Member
image.jpeg image.jpeg 1,4 tsi 2013 +\- 80000km
Volgens boordcomputer stuk zuiniger dan praktijk.
Erg veel snelweg laatste tijd half 130/140 half 100/110 en files.
Praktijk rond 1:15 aan de pomp

Na 100 uur springt hij op 0
 

W124

Senior Member
Type Octavia (TO): C
Motorisatie Octavia (MO): 1.2 TSi (euro 6)
Schakelwijze Octavia (SO): DSG
Gebruik Octavia (GO): mix
Gereden kilometers (KM): 12.428
Reëel verbruik (RV) : 6,7 l/100km (1:14,9)

Sterke stijging van het verbruik in winterperiode te merken!
 
heb net een nieuwe O3 Style BL 1.6 TDI, en haal "maar" 600km op een tank voordat het lampje begint te branden, normaal?
 

widojo

Actief lid
Type Octavia (TO): C
Motorisatie Octavia (MO): 1.2 TSi (euro 6)
Schakelwijze Octavia (SO): DSG
Gebruik Octavia (GO): mix
Gereden kilometers (KM): 12.428
Reëel verbruik (RV) : 6,7 l/100km (1:14,9)

Sterke stijging van het verbruik in winterperiode te merken!

Begon me al wat ongerust te maken na het zien van veel lagere verbruikscijfers maar dit komt overeen met die van mij. (36.000KM)
 

BSdV

Actief lid
2.0 TDI 4x4.
Gemiddeld over de laatste ruim 41000 km 5.87l/100km. Aan de pomp, bijgehouden met spritmonitor. Dat is inclusief vakantie met aanhanger etc. Al met al niet geheel ontevreden.
 

W124

Senior Member
@widojo vooral optrekken is funest voor het verbruik. De 1.2 TSi moet er dan echt aan trekken. Deze week eens begonnen met heel rustig optrekken. Tot nu toe haal ik 1:16,8 :pardon:
 

Kogamyata

Senior Member
@Macrembra @lightman Hallo.
Dat is dus 1:15. Wat we niet weten is jullie rijstijl. Lang in lage versnelling? Veel 130kmh? Veel file? Heeft de auto 6 versnellingen en gebruik je er maar 5? Snel optrekken en laat doorschakelen? Ik denk dat je met elke diesel met extreme snelheden en lang en met veel gas optrekken de 1:15 haalt, maar bij rustiger rijden max. 120kmh wel 1:20 kunt halen. Dus voordat het aan Pon of VAG ligt eerst de rijstijl beschrijven. Mocht 't zijn dat dit al ergens gedaan is, dan gaat dit over. Ben benieuwd. Groeten,
Joop.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik rijdt op de snelweg wel harder dan 120, maar heb geen scheur-rijstijl.
1:20 zal ik niet snel halen, denk ik, maar iets hoger dan dit had ik wel verwacht.

Verder vind ik de actieradius gewoon klein voor een diesel, maar dat ligt meer aan de relatief kleine tank.
Met mijn vorige auto (Touran 1.4TSI) kwam ik verder op een tank, maar die had 70 liter.
 

Canon-Eye

Forumguru
Grote tank is groot gemak. Mijn allereerste diesel-dienstbak was een Audi 80 (1985, zo'n vierkante) met 1.6 54pk dieseltje en een 70 liter tank. Moest op de zaak tanken (eigen pomp tegen grootverbruikersprijs) en dat deed ik dus altijd op vrijdag.
Niet omdat het nodig was, maar gewoon omdat het vrijdag was... :pardon:
 
Bovenaan Onderaan