De nieuwe Passat

sitechris

Donateur
Ik heb vandaag gereden in de 2.0 TDI 150 pk Highline met standaard onderstel en 17 inch ballonbanden. Ik ga de test uiteraard nog uitwerken, maar ik wil al wel vast kwijt dat ik zeer onder de indruk ben van de Passat. Niet alleen comfortabel, luxe en ruim maar deze nieuwe Passat rijdt en stuurt ook nog eens leuk. Klein beetje extra pepertjes maken groot verschil.
 

Joske

Forumguru
Ik heb gisteren de nieuwe Passat bewonderd in de showroom.. knappe wagen, zeker en vast! En de verkoper gaf ook aan dat hij nog bijna nooit zoveel preorders heeft gekregen voor een VW-model. Dus mensen die de wagen kochten op basis van een folder..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen @sitechris.
Zelf heb ik gereden met een Passat op 18 inch en die vond ik net effe wat te stug. Je hebt niet toevallig nog even een stukje gedaan met de 1.6 ? Die motor heb ik nog nergens in de een review gezien (maar wel besteld..)
 

sitechris

Donateur
Nee, heb niet gereden in de 1.6 TDI. De 150 pk 2.0 TDI vind ik overigens ook in de Passat een heel fijn blok, maar minder vermogen zou ik zelf niet wenselijk vinden. Het is toch nog steeds een vrij zware auto.
 

Darkside

Forumguru
Jij bent ook wel gewend om met wat meer peekaa rond te rijden dan de gemiddelde nederlander :-)
Rij nu zelf een 1.2 TSI in een golf. En ik zou me prima vermaken met de 120pk van de 1.6 TDI in de passat.
(tuurlijk meer is leuker/lekkerder/makkelijker). Maar in mijn referentiekader voldoet de nieuwe 1.6 prima.
 

Bakkertje

Forumguru
Meer vermogen is natuurlijk prettig, maar de 105 pk in een 100 kg zwaardere superb voldoet al voor mij. Dus 120 in de passat (ook icm een 6 ipv 5 bak) vertrouw ik wel, maar goed in week 6 wordt ie gebouwd en daarna kan ik het zelf beleven ;)
 

s-line

Forumguru
@s-line het lijkt er op dat je stiekem al een klein beetje heimwee hebt, je bent actiever dan ooit momenteel ;)
Dat valt wel mee hoor @Corné de Kluijver, ik heb nu gewoon wat meer tijd thuis (dus ook voor jullie)nu ik geen auto meer heb staan. Maar straks zal ik hier waarschijnlijk niet tot weinig meer jullie lastig vallen.
Bye the way, ik zag hem van de week nog rijden en ik had nou niet het gevoel van shit had ik het maar niet gedaan!
Als ik ergens klaar mee ben dan kan ik het heel makkelijk afsluiten.:D
 

micky

Forumguru
@sitechris zag hem op facebook voorbij komen, leuke review, mooie realistische beoordeling van de Passat, kortom gewoon een goed sturende, zeer degelijke auto, maar niet heel spannend :)
 

Darkside

Forumguru
Nu paar x IRL gezien. Zowel Variant als Sedan. Vooral die laatste vind ik erg geslaagd.
En dat zegt een station liefhebber.
Zelf zou ik graag zien dat de passat qua interieur iets onderscheidender was tov de golf.
Van de week weer even in de passat gezeten zonder active info display en het komt me iets te bekend voor zeg maar.
Maar vind de B8 toch wel heel erg mooi hoor.
oh ja. nette review (as always)
 

Bakkertje

Forumguru
Mooi verhaal @sitechris! Je hebt de auto gereden in mijn configuratie zo'n beetje, alleen heb ik de 1.6 gekozen (vanwege het maximale totaalgewicht) en ik heb geen donker getinte ramen.
Leuk om te lezen dat je stiekem toch wel onder de indruk was tegen alle verwachting in ;)

@Darkside ik onderstreep je gevoel, op de vorm van het dashboard na is er maar weinig verschil met de Golf. De Passat heeft het bij mij (ook maar) net gewonnen op de ruimte op de achterbank. Zelf heb ik niet in de golf gereden dus qua rijeigenschappen kan ik het niet vergelijken.
 

Joske

Forumguru
vraag me juist 1 ding af, aangezien ik geen Passat op mijn oprit heb staan om het te controleren :D

IMG_5134-500x333.jpg


als je de roosters verstelt, beweegt het chroom dan ook mee? Dus andere stand en de symmetrie is weg? :shocked:

( de obsessief compulsieve stoornis komt bovendrijven) :D
 
Bovenaan Onderaan