Led of xenon in projector koplampen van de Fabia 3

Skoda_plezier

Actief lid
De achteruitrij camera aanpassing is ook geplaatst in het VAG-Com/VCDS topic.
Is dat een topic op deze site of moet ik dan toch elders gaan zoeken?

Ik ben wel een beetje jaloers op jullie die allemaal dat soort aanpassingen doen.
Achteruitrij Camera: ja lekker
Ramendicht via sleutel : Ja graag
Automatische licht/regen sensor: I love it

De mechanische aanpassingen zou ik nog wel aandurven, denk ik, Maar de boordcomputer hacken, gaat mij persoonlijk toch iets te ver.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Neem eens een kijkje bij vagcom in Dordrecht.




......Ik ben wel een beetje jaloers op jullie die allemaal dat soort aanpassingen doen.
Achteruitrij Camera: ja lekker
Ramendicht via sleutel : Ja graag
Automatische licht/regen sensor: I love it
..........
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ronnie

Forumguru
Nu ik de Fabia al weer (bijna) een jaar heb, tot volle tevredenheid overigens, begint het toch weer te jeuken.....
Ik ben nu van plan om een Xenon set in te bouwen voor het dimlicht. (projectorlampen)
Het aanbod hiervan is gigantisch, en ik zie dan ook door de bomen het bos niet meer.
Misschien dat medeforummers (of @Antera) met een Fabia 3 ook al een setje hebben ingebouwd (6000K) en dit al jaren tot volle tevredenheid gebruiken?
Tevens is mijn vraag of er problemen bij APK te verwachten zijn door het missen van een automatische koplampverstelling.
Ik weet niet of dat nog steeds een vereiste is bij Xenonverlichting.
 

Freeze-o

Senior Member
Met mijn Fab 3 van 2017 heb ik ook deze luxe van geen comfort module.
Dus geen ramen met AB open/dicht kunnen doen.
Afijn de bekende die jij ook al roept..
Hadden van mij de voordeuren met comfort modules mogen uitvoeren en dan achter gewoon weer met de hand raam zwengel !

Het niet hebben van comfort stand in de elektrische ramen is denk ik mijn enige ergenis aan de fabia. Heb jij al onderzocht of we dit kunnen retrofitten?
 

EdK

Forumguru
Het niet hebben van comfort stand in de elektrische ramen is denk ik mijn enige ergenis aan de fabia. Heb jij al onderzocht of we dit kunnen retrofitten?
Het enige wat er standaard mogelijk is met VCDS is dat je bestuurders raam ook dicht gedaan kan worden als je contact al uitstaat en totdat deur open gaat.
Dit is bij mij namelijk een ergenis dat als ik vergeet het raam dicht te doen en contact al uitstaat dat ik dan weer eerst contact moet aanzetten om raam dicht te kunnen doen.

Verder vermoed ik dat het er op neer komt dat er modules uitgewisseld moeten worden om alles naar comfort sluiting te krijgen.
Maar vermoed dat een @Antera of een @Rainesh hier meer duidelijkheid over kunnen geven.
En wat de kosten daar van zijn ?? Durf het niet te zeggen, maar zal zeker een tegenvaller zijn...
 

turboturbo

Forumguru
bouwen voor het dimlicht. (projectorlampen)
Heb je nu ook al projector lampen? Of hoort een set lenzen ook tot de ombouw plannen?
Reden waarom ik het vraag: als je Fabia reeds lenzen heeft, heb je dan led lampen overwogen? Dat zou dan nul. een stuk eenvoudiger zijn qua ombouw (lampjes wisselen volstaat dan).
 

Antera

Donateur
Misschien dat medeforummers (of @Antera) met een Fabia 3 ook al een setje hebben ingebouwd (6000K) en dit al jaren tot volle tevredenheid gebruiken?
Tevens is mijn vraag of er problemen bij APK te verwachten zijn door het missen van een automatische koplampverstelling.
Ik weet niet of dat nog steeds een vereiste is bij Xenonverlichting.

Ik zou led erin stoppen heb je veel meer aan en geeft vaak een beter lichtbeeld en met keuren dan ook geen probleem.
 

VAG-man

Forumguru
Ik zou juist wel voor xenon kiezen, want meer licht minder problemen met het lichtbeeld en vaak betrouwbaarder.
Zie je meningen verschillen.;)
 

EdK

Forumguru
Ja zo werkt het ook bij me caddy en mijn vorige privé Skoda de Yeti.
Maar liefst had ik dit bij de Fabia ook weer gewoon bij alle 4 ramen dit gezien.
Maar vermoed dat dit financieel me het dan weer niet waard is
 

EdK

Forumguru
Alles kan, het is alleen een kwestie van hoeveel je wil investeren in je wagen...:koffie:
 

EdK

Forumguru
Tsja een filmpje zegt me niet al te veel...
Laat ze maar zien welke modules er inzitten....
Maar die config is geheel anders dan die bij mij (ons ) erin zit.
Toen ik bij @Antera was voor inbouw camera en KW set heeft hij me genoeg verteld.
En wat er op neer komt dat er gewoon wat minder comfort modules ontbreken
 
Bovenaan Onderaan