De Fabia 3 met 1,2 TSI en met 1,2 TSI

Topic in 'Fabia III' gestart door EdK, 06-04-2015.

  1. EdK

    EdK Forumguru

    Motormuis in hart en nieren zomer en winter en om redenen uiteindelijk de fiets in moeten ruilen voor een koekblik op wielen...
    Tsja en denk je dat ik dan ook nog het schakelen ga inleveren........ ech nie...
    Maar goed dat kun je zo'n persoon als een rosiefield toch niet wijsmaken
    Dat blijkt wel weer aan zijn reactie, heb bij de buren zeker een maand aan tijd erin gestoken om het uit te leggen.
    Zonde van me tijd geweest......
     
    Rosinfield vindt dit leuk.

  2. Noord26

    Noord26 Forumguru

    Er zijn tegenwoordig zelfs motorfietsen met automaat.

    Maar nogmaals, ik vind het ook een oplossing voor niet bestaand probleem.
     
  3. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Het is geen oplossing en er is ook geen probleem. Het is meer een evolutie.
     
    turboturbo en CDK vinden dit leuk.
  4. EdK

    EdK Forumguru

    de evolutie naar totale luiheid.......................:deuk::deuk::deuk:
     
    Noord26 en Skoda-MAN vinden dit leuk.
  5. Karolina

    Karolina Forumguru

    Mijn volgende auto wordt zeker een auto met dsg! Want ik pook de hele dag in de stad van 2 naar 3 naar 4 en terug naar 3 en weer naar 2....bah! Jammer dat ik nog een paar jaar mag wachten tot ik deze mag inruilen want nu is het inruilvoorstel gewoon om te janken!
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  6. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    Gewichtsverschil tussen 81 kW en 66 kW variant, zal ook zitten in de 6-bak ten opzichte van de 5-bak, verder zitten er misschien bredere wielen (velgen & banden) op de 81 kW versie, en mogelijk dat ook nog een aantal extra opties op zitten.
     
  7. octaafje IV

    octaafje IV Actief lid

    Die schijfremmen achter zou de 81 KW variant juist weer iets lichter moeten doen maken.....
     
  8. Noord26

    Noord26 Forumguru

    Ik zou zeggen: lepel de 1.0 TSI in de Fabia 3. Zit qua vermogen mooi tussen de beide 1.2TSI's in. En gezien de NL BPM-prijzen voor op CO@ uitstoot gebaseerd zijn tegenwoordig zal die minder duur zijn..
     
  9. SUBR

    SUBR Lid

    Wat ik momenteel probeer uit te vogelen, is of de vermaledijde (uitrekkende) ketting is vervangen door een riem zoals bij de VW benzine blokken.
    Overigens de DSG is een hele fijne en betrouwbare bak. Maar je kunt de betrouwbaarheid verbeteren met andere software, zie dsgdokter.nl. Je kunt er ook zelf wat aan doen om de koppelingsplaat te sparen door meer de 1e versnelling gebruiken bv bij filerijden of bij wegrijden/optrekken tot lage snelheid (woonwijk). De software is zo afgesteld dat over het algemeen de 2e versnelling hiervoor gebruikt wordt, met als gevolg een (meer) slippende koppeling.
     
    Laatst aangepast: 10-04-2015
  10. andrehj

    andrehj Forumguru

    Voor wat betreft de 1.2 (en 1.4) TSI's klopt dit. De 1.2 TSI en 1.4 TSI's van de F3 en O3 zijn de MQB varianten van de oude 1.2/1.4 TSI's met ketting. Deze MQB varianten hebben geen ketting meer maar een riem (met een zeeer lang onderhoudsinterval) om de nokkenas aan te drijven. Dit is stiller en zuiniger.
     
  11. Ron467

    Ron467 Actief lid

    zoek deze discussie ook eens bij de fabia II ....., daar had de krachtigere (DSG) variant iets grotere voor schijven en een iets zwaarder vliegwiel of zo...
    de fabia ervoor, de 1.6 handbak draaide juist weer meer toeren dan de tiptronic versie, en ik koos telkens de verkeerde :D
    PON, VAG of wie dan ook weet personen als mij gewoon te bespelen; ik moet gewoon DSG (of een andere super automaat), dus zit ik verplicht vast aan de duurdere versies, hoewel ik best weet dat alle minder krachtige versies ook allemaal tot de 140+ getuned kunnen worden:angry: en ik heb geen BMW poen (gratis automaat tegenwoordig).

    qua motoren heb je tegenwoordig trouwens ook extreem brede keuzes van 3 wielers (voor of achter), overdekt, automaat of semi automaat, zijspan, aangepast aan welke lichamelijke beperking dan ook, dus ed;:pieker: geen excuses meer!

    overigens viel ik bijna van mijn stoel (oké net een paar wijntjes op) toen ik jouw bericht las (als Yeti adept):cheers:

    maar als je nog wat anders wil, je kan ook altijd nog voor een drie cilinder dieseltje kiezen, waar juist op de zwakste variant de DSG geleverd wordt (en ook die kan je allebei tunen naar.... zie JD, maar nu nog bij VW kijken)
     
  12. EdK

    EdK Forumguru

    Wel @Ron467 hoop dat je weer op de stoel terecht bent gekomen maar al word de DSG via een inzamelactie hier me gratis aangeboden bij me volgende wagen.....dan nog zal ik deze wagen niet accepteren bij de dealer en besteld hij maar weer een nieuwe met handbak...........
     
    Angel4141, Skoda-MAN en Noord26 vinden dit leuk.
  13. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Zo ken ik je weer! ;)
     
  14. EdK

    EdK Forumguru

    Wel dat heeft dan even geduurd........bij collega er voor langs geweest ??? :pieker:
     
  15. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Nee, maar alweer een tijdje geleden dat ik je zo enthousiast uiting zag geven aan je dsg aversie. Hou je vooral niet in. Een ieder heeft recht op zijn irrationele voorkeuren en afkeren ;)
     
    Skoda-MAN vindt dit leuk.
  16. EdK

    EdK Forumguru

    pffffff gelukkig ik mag mezelf zijn en het word ook nog geaccepteerd........
    ga als een gelukkig man de zondag tegemoet...
     
    Skoda-MAN en Rosinfield vinden dit leuk.
  17. ruud5

    ruud5 Lid

    Zijn de problemen van een paar jaar terug, met de 1.2 tsi motoren, inmiddels opgelost?
     
    Angel4141 vindt dit leuk.
  18. EdK

    EdK Forumguru

    JA
     
    Rosinfield en Ridley vinden dit leuk.
  19. ruud5

    ruud5 Lid

    Dat is helder... Heb een tsi besteld en kwam daar nogal wat problemen over tegen via Google..
     

Deel deze pagina