Dataverbruik met Skoda Connect

O3-Rider

Senior Member
Ik zal mijn best doen om het uit te leggen:
Columbus instellingen:
- WLAN verbinding met de hotspot van je telefoon verbreken
- Ga naar bluetooth instellingen en selecteer "verbonden apparaten"
- Raak de naam van het toestel aan waarmee je via bluetooth het internet wilt delen
- selecteer daar de business functie

Instellingen telefoon:
- in het instellingen menu ga je naar "mobile hotspot en tethering"
- zet internet delen via bluetooth aan

Helaas even geen SIM meer in de auto, dat is wel meest handige oplossing. Dus maar even bovenstaande geprobeerd.
Dat werkt ook prima.

Klopt het dat je wel elke keer opnieuw moet kiezen voor de Business rsap optie bij het inschakelen van de auto/bluetooth?
Ik heb bij de algemen settings ook al een vinkje staan bij Telefooninterface "Business", maar moet toch bij de gekoppelde telefoon steeds eerst kiezen voor business.... niet echt gebruiksvriendelijk.
 

dn-co

Actief lid
Helaas even geen SIM meer in de auto, dat is wel meest handige oplossing. Dus maar even bovenstaande geprobeerd.
Dat werkt ook prima.

Klopt het dat je wel elke keer opnieuw moet kiezen voor de Business rsap optie bij het inschakelen van de auto/bluetooth?
Ik heb bij de algemen settings ook al een vinkje staan bij Telefooninterface "Business", maar moet toch bij de gekoppelde telefoon steeds eerst kiezen voor business.... niet echt gebruiksvriendelijk.
Ik hoef de business functie niet telkens opnieuw aan te zetten.
Er zit ergens in de instellingen van de Columbus nog een mogelijkheid om de business functie te activeren echter weet ik zo uit het hoofd niet waar dat precies zit.
Wellicht dat daar de oplossing in zit.
 

O3-Rider

Senior Member
Ik kan er inderdaad 2 vinden:

- Bij de gekoppelde apparaten (dus echt voor mijn telefoon)
- En in het setting menu van het menu telefoon in de auto. Daar heb ik een 4 tal opties, onderste is dus
Telefooninterface "business"

Beide staan aan. En ik vermoed dat jij de 2e bedoeld, maar helaas gaat het niet naar business.
Ik zal mijn telefoon eens helemaal verwijderen in de Columbus, wellicht helpt dat.
 

O3-Rider

Senior Member
En inderdaad lijkt het erop dat je even je telefoon vollediig moet verwijdern en weer toevoegen.
Bij de eerste wordt dan gevraagd of je werkelijk met business wilt verbinden.
Auto van contact en er weer op.... verbonden met business.
 

dn-co

Actief lid
En inderdaad lijkt het erop dat je even je telefoon vollediig moet verwijdern en weer toevoegen.
Bij de eerste wordt dan gevraagd of je werkelijk met business wilt verbinden.
Auto van contact en er weer op.... verbonden met business.
Top dat het gelukt is!
 

O3-Rider

Senior Member
Vraagje

Ik heb nu dus een verbinding via externe sim. Als ik heb gekozen om geen data verbinding op te zetten en later besluit dat toch te willen, hoe kan ik dat dan activeren?

Lukt me nu alleen door auto uit te zetten en opnieuw met bluetooth te verbinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Vraagje

Ik heb nu dus een verbinding via externe sim. Als ik heb gekozen om geen data verbinding op te zetten en later besluit dat toch te willen, hoe kan ik dat dan activeren?

Lukt me nu alleen door auto uit te zetten en opnieuw met bluetooth te verbinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Is het nu ook nog gewoon mogelijk om andere apps e.d. te gebruiken via je telefoon zoals Flitsmeister, Waze, enz. ?
 

dn-co

Actief lid
Vraagje

Ik heb nu dus een verbinding via externe sim. Als ik heb gekozen om geen data verbinding op te zetten en later besluit dat toch te willen, hoe kan ik dat dan activeren?

Lukt me nu alleen door auto uit te zetten en opnieuw met bluetooth te verbinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Waarom al die tijd en moeite steken in het opzetten van een koppeling met je telefoon waarmee je je Columbus van een dataverbinding kan voorzien om vervolgens bewust geen dataverbinding op te zetten?
 

Rallye

Forumguru
Nee. Wel met wifi verbonden met de auto. Maar geen data.

Ik begrijp je antwoord niet. Kun je uitleggen wat je bedoelt? De vraag is, volgens mij, of je nog andere apps kunt draaien als je de navi via dataverbinding van je telefoon laat lopen. Mij lijkt dat dat moet kunnen. Is jouw ervaring anders?
 

O3-Rider

Senior Member
Ik begrijp je antwoord niet. Kun je uitleggen wat je bedoelt? De vraag is, volgens mij, of je nog andere apps kunt draaien als je de navi via dataverbinding van je telefoon laat lopen. Mij lijkt dat dat moet kunnen. Is jouw ervaring anders?
Sorry. Ik bedoel dat ik met mijn telefoon een wifi verbinding heb met de auto als access point. Maar omdat de auto dus geen data verbinding heeft heb je dat ook op de telefoon niet.

Uiteraard kun je alles op de telefoon doen.

Even ter vergelijking. Ik had eerst een SIM in de auto, door omstandigheden momenteel even niet. Had ik dan gekozen om geen data verbinding te willen, dan kon ik tijdens het rijden deze toch alsnog. Activeren door of de SIM er even uit te willen en er weer in te drukken. Of via het menu de Connect, en dan kreeg ik alsnog de vraag of ik wil verbinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Ik begrijp je antwoord niet. Kun je uitleggen wat je bedoelt? De vraag is, volgens mij, of je nog andere apps kunt draaien als je de navi via dataverbinding van je telefoon laat lopen. Mij lijkt dat dat moet kunnen. Is jouw ervaring anders?

Als ik het goed begrepen heb, neemt de Columbus de simkaart van je telefoon over. Het is dan niet mogelijk om een dataverbinding te maken via de telefoon en externe apps te gebruiken, volgens mij moet je dan weer je telefoon verbinden met de wi-fi van de auto om dit mogelijk te maken. Mij een beetje teveel gedoe, dan maar de hotspot in mijn telefoon uit en aan zetten om verbinding te maken.
 
Bovenaan Onderaan