Dataplug

Topic in 'Kodiaq' gestart door Divebuddy, 07-10-2021.

Tags:
  1. iRob1984

iRob1984 Senior Member

Skoda Connect is samen gegaan met MySkoda, half jaartje geleden al denk ik. Weet niet meer precies.
    Maar dan nog moet je een abonnement afsluiten. Eigenlijk te gek voor woorden. Je schaft een auto van 35-40k of nog meer
    En dan krijg je 1 jaar gratis infotainment updates. Echt een lachertje

2. rogierl

rogierl Senior Member

Vandaag onderstaande mail ontvangen.
    Mooie prutsers, daar bij Skoda.
    Denken ze nu echt dat ik een app installeer op mijn iOS device?

• De app moet continue toegang hebben tot de GPS gegevens van de telefoon
    • De app communiceert met de "gratis dongle" middels bluetooth
    • Neemt mijn vrouw de auto mee, dan wordt er dus niets geregistreerd (immers... ze heeft mijn telefoon niet mee)
    Kom op zeg, het is bijna 2022! Die auto heeft al een dataverbinding via de PON oplossing. Maak daar dan ook gebruik van. Of geef die "gratis dongle" een data verbinding on it's own... niet deze half-half oplossing.

De Mijn ŠKODA app zal per 31 december 2021 helaas niet meer beschikbaar zijn voor jouw ŠKODA. Na deze datum zal jouw account en bijbehorende gegevens zo spoedig mogelijk worden verwijderd. Omdat we snappen dat je graag met je auto verbonden blijft, bieden wij je een alternatieve oplossing aan: ŠKODA Connect LITE. Met deze nieuwe app ben je helemaal klaar voor toekomstige ontwikkelingen en heb je inzicht in o.a. gemaakte ritten, locatie van je auto, brandstofkosten, de betekenis van waarschuwingslampjes en nog veel meer handige functies van jouw ŠKODA.

Hoe blijf ik met mijn ŠKODA verbonden?
    De ŠKODA Connect LITE app werkt met een bluetooth DataPlug die met je smartphone communiceert. Deze DataPlug kan eenvoudig door de dichtstbijzijnde dealer geïnstalleerd worden (duurt max. 10 minuten). Als gebruiker van de huidige Mijn ŠKODA app is dit tot en met 31 december 2021 helemaal gratis.

Voor het installeren van de ŠKODA Connect LITE DataPlug, kun je zonder afspraak langskomen van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 16:00. Plan je liever een afspraak? Dit kan eenvoudig via onze werkplaatsplanner.​

Bereid je bezoek alvast voor:
    1. Download de ŠKODA Connect LITE app in de AppStore of Google Play Store.
    2. Open de app en doorloop de stappen. Om gebruik te kunnen maken van ŠKODA Connect LITE, maak je in de app een ŠKODA ID aan (gebruikersnaam en wachtwoord) of log je hiermee in als je deze al hebt. Volg de stappen in de app totdat er om de DataPlug connectie wordt gevraagd. Belangrijk: voor een goede werking van de app dien je de locatie-instelling voor deze app op ‘Altijd’ in te stellen.
    Bij je bezoek installeert de dealer de DataPlug in je ŠKODA en zullen zij je helpen om verbinding te maken met de app. Belangrijk: zorg dat je de inloggegevens van jouw ŠKODA ID bij de hand hebt. Hier wordt tijdens het installatieproces om gevraagd.​

Doorloop bovenstaande stappen tijdig, zodat je helemaal verbonden blijft met jouw ŠKODA!​

Laatst aangepast: 01-12-2021
  3. Rallye

Rallye Forumguru

Nee, je auto heeft geen verbinding meer via de “Pon-oplossing” (de MijnSkoda-module), want daar stoppen ze mee. Mogelijk is de verbinding ook teveel verbonden met het hele (afgeschafte) platform. Ook MijnSkoda was volgens mij overigens niet gratis.

Kun je overigens de app voor de dongle niet ook op je vrouw haar telefoon installeren?

4. rogierl

rogierl Senior Member

Mijn auto is nu in staat om via die (uitgefaseerde) module data te sturen.
    Dus waarom maken ze geen gebruik van die data verbinding? Kosten? Infra?
    Hoe dan ook; ik zit niet te wachten op een bluetooth verbinding.... jaren 80 ellende.

Last edited by a moderator: 01-12-2021
  5. CharlesTucker

CharlesTucker Forumguru

Gokje, kosten?
    Overigens kreeg mevr. Tucker ook een brief dat ze gratis een dataplug in de Citigo kon laten zetten. Dat vond ik eigenlijk wel interessant, want dat ding is nu helemaal niet connected. Dus met de dataplug wil Skoda kennelijk meer publiek bereiken dan ze met de "oude" methode deden. Daarmee krijgen ze waarschijnlijk ook meer inzicht in het gebruik van meer auto's, wat voor zo'n bedrijf altijd handig is. En vergeet niet, "als iets gratis is ben je zelf het product".

6. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Mijn Leon was voorzien van SEAT Connect toen ik 'm kocht (11 maanden oud). Ik wil zo'n connectie helemaal niet, dus eruit laten halen en af laten melden.
    Overigens wel de stickers laten zitten, zoiets als een "hier waak ik"-bordje met een bouvierkop op het tuinhek :D(en dan vaak een chihuahua of zo binnen...)

Deel deze pagina