Dataplug

iRob1984

Senior Member
Skoda Connect is samen gegaan met MySkoda, half jaartje geleden al denk ik. Weet niet meer precies.
Maar dan nog moet je een abonnement afsluiten. Eigenlijk te gek voor woorden. Je schaft een auto van 35-40k of nog meer
En dan krijg je 1 jaar gratis infotainment updates. Echt een lachertje
 

rogierl

Senior Member
Vandaag onderstaande mail ontvangen.
Mooie prutsers, daar bij Skoda.
Denken ze nu echt dat ik een app installeer op mijn iOS device?

  • De app moet continue toegang hebben tot de GPS gegevens van de telefoon
  • De app communiceert met de "gratis dongle" middels bluetooth
  • Neemt mijn vrouw de auto mee, dan wordt er dus niets geregistreerd (immers... ze heeft mijn telefoon niet mee)
Kom op zeg, het is bijna 2022! Die auto heeft al een dataverbinding via de PON oplossing. Maak daar dan ook gebruik van. Of geef die "gratis dongle" een data verbinding on it's own... niet deze half-half oplossing.



De Mijn ŠKODA app zal per 31 december 2021 helaas niet meer beschikbaar zijn voor jouw ŠKODA. Na deze datum zal jouw account en bijbehorende gegevens zo spoedig mogelijk worden verwijderd. Omdat we snappen dat je graag met je auto verbonden blijft, bieden wij je een alternatieve oplossing aan: ŠKODA Connect LITE. Met deze nieuwe app ben je helemaal klaar voor toekomstige ontwikkelingen en heb je inzicht in o.a. gemaakte ritten, locatie van je auto, brandstofkosten, de betekenis van waarschuwingslampjes en nog veel meer handige functies van jouw ŠKODA.

Hoe blijf ik met mijn ŠKODA verbonden?
De ŠKODA Connect LITE app werkt met een bluetooth DataPlug die met je smartphone communiceert. Deze DataPlug kan eenvoudig door de dichtstbijzijnde dealer geïnstalleerd worden (duurt max. 10 minuten). Als gebruiker van de huidige Mijn ŠKODA app is dit tot en met 31 december 2021 helemaal gratis.

Voor het installeren van de ŠKODA Connect LITE DataPlug, kun je zonder afspraak langskomen van maandag tot en met vrijdag tussen 10:00 en 16:00. Plan je liever een afspraak? Dit kan eenvoudig via onze werkplaatsplanner.​

Bereid je bezoek alvast voor:
  1. Download de ŠKODA Connect LITE app in de AppStore of Google Play Store.
  2. Open de app en doorloop de stappen. Om gebruik te kunnen maken van ŠKODA Connect LITE, maak je in de app een ŠKODA ID aan (gebruikersnaam en wachtwoord) of log je hiermee in als je deze al hebt. Volg de stappen in de app totdat er om de DataPlug connectie wordt gevraagd. Belangrijk: voor een goede werking van de app dien je de locatie-instelling voor deze app op ‘Altijd’ in te stellen.
Bij je bezoek installeert de dealer de DataPlug in je ŠKODA en zullen zij je helpen om verbinding te maken met de app. Belangrijk: zorg dat je de inloggegevens van jouw ŠKODA ID bij de hand hebt. Hier wordt tijdens het installatieproces om gevraagd.​

Doorloop bovenstaande stappen tijdig, zodat je helemaal verbonden blijft met jouw ŠKODA!​
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Nee, je auto heeft geen verbinding meer via de “Pon-oplossing” (de MijnSkoda-module), want daar stoppen ze mee. Mogelijk is de verbinding ook teveel verbonden met het hele (afgeschafte) platform. Ook MijnSkoda was volgens mij overigens niet gratis.

Kun je overigens de app voor de dongle niet ook op je vrouw haar telefoon installeren?
 

rogierl

Senior Member
Mijn auto is nu in staat om via die (uitgefaseerde) module data te sturen.
Dus waarom maken ze geen gebruik van die data verbinding? Kosten? Infra?
Hoe dan ook; ik zit niet te wachten op een bluetooth verbinding.... jaren 80 ellende.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CharlesTucker

Forumguru
Gokje, kosten?
Overigens kreeg mevr. Tucker ook een brief dat ze gratis een dataplug in de Citigo kon laten zetten. Dat vond ik eigenlijk wel interessant, want dat ding is nu helemaal niet connected. Dus met de dataplug wil Skoda kennelijk meer publiek bereiken dan ze met de "oude" methode deden. Daarmee krijgen ze waarschijnlijk ook meer inzicht in het gebruik van meer auto's, wat voor zo'n bedrijf altijd handig is. En vergeet niet, "als iets gratis is ben je zelf het product".
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
"als iets gratis is ben je zelf het product".
Mijn Leon was voorzien van SEAT Connect toen ik 'm kocht (11 maanden oud). Ik wil zo'n connectie helemaal niet, dus eruit laten halen en af laten melden.
Overigens wel de stickers laten zitten, zoiets als een "hier waak ik"-bordje met een bouvierkop op het tuinhek :D(en dan vaak een chihuahua of zo binnen...)
 

Franka64

Nieuw lid
Dataplug lite ook gratis gekregen bij de onderhoudsbeurt in november 2021. Er is geen abonnement voor nodig. En ja, is inderdaad bluetooth verbinding. Ik vind het prima, is niet heel uitgebreid, gewoon net leuk.
 
Goede morgen,

Sinds vanmorgen werkt de "MySkoda"app niet meer. Na diverse keren geprobeerd te hebben om in te loggen, heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hij blijft dit probleem geven. Meer dere Enyaqrijders schijnen er last van te hebben, sinds deze ochtend.

Hoe gaan we dit oplossen?

Groet,

Vincent
 
Nou ik heb gister die dataplug opgehaald bij de dealer omdat ik een mail kreeg dat Skoda Nederland: De Mijn Skoda app wordt vervangen per 30 sept door de Skoda Connect Lite. Ik gebruik de tracking van de auto erg vaak, dus op afstand de positie opvragen.
Volgens garage in Den Bosch zou dit ook gewoon blijven werken. Niet dus, maar dat vermoeden had ik al.

Heeft iemand hier meer info over? Kan ik er zelf een data sim in die module zetten zodat ik toch die opties kan blijven gebruiken? Ik weet dat ik volgens mij een jaar deze dienst gratis erbij zat (nieuwe auto) maar ze komen alleen met een uitgekleed alternatief en niet een optie om het voort te zetten voor x bedrag. Erg slordig van Skoda.

MiC
 
Hallo,

Weet iemand of je zelf de diensten van de Mijn Skoda app kan voortzetten? Ontving een mail dat ze stoppen voor mijn auto (waarschijnlijk de gratis 2 jaar voorbij) en dat ik over kan stappen naar de Lite versie.
Die heb ik inmiddels geinstalleerd maar wat een bagger. Alleen realtime info via BT. Dat is uiteraard niet wat ik wil. Ik wil de positie van mijn auto bijvoorbeeld op kunnen vragen op afstand. Een medewerker van Den Bosch zei dat alle functies behouden zouden blijven.... NOT.
Dit loopt al geruime tijd als ik zo kijk in het forum. Misschien zijn er mensen die met een eigen datakaartje en wat tweaks die module in eigen beheer kunnen weer kunnen activeren? Of zijn er andere alternatieven?

MiC
 

Rallye

Forumguru
Die module zit ergens achter je dashboard. ik acht de kans klein dat deze zonder ICT-platform op de achtergrond het wel zou doen met alleen een andere simkaart.

En het is een move van Pon, niet van Skoda. De MijnSkoda-app is van Pon, de MySkoda-app is van Skoda zelf.
@MiC2005 Heb je geen Apple Carplay of Android Auto?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Of zijn er andere alternatieven?

Mijn werkgever heeft deze OBD dongels in onze wagens hangen.
Dus geen moeilijke bedrading maar je steekt de dongel in de OBD poort van de wagen
Kunt dus ook zien waar wagen staat wanneer er gereden word, hoe lang , hoe hard , de tijden ! etc etc

Als monteur kan ik per App dit ook controleren en krijg netjes elke week een uitdraai als ik meer dan 1 km heb gereden
Zoals hij nu op zaak staat ivm vakantie en er niet mee gereden word krijg ik ook geen mails met aantal gereden KM.

Of dit ook te koop is vor prive doeleinden weet ik niet maar is kwestie van die toko contacten...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Voor alle duidelijkheid 2 screenshots hierbij.
Skoda app.jpg
Dit is de betreffende Skoda App en ook hieronder de geldigheid. Net gecontroleerd, het werkt nog steeds.

Skoda Scala Service abo.jpg
 
Bovenaan Onderaan