Dataplug

hemi24

Forumguru
@Divebuddy : wil je nu weten of (en waar) de OBD2 poort in jouw auto zit, of wil je weten of er een dataplug voor de Skoda Connect Lite app in jouw auto is geïnstalleerd?

In beide gevallen moet je links onder het dashboard bij de voetenruimte net voor/boven de pedalen zoeken…
 
@Divebuddy : wil je nu weten of (en waar) de OBD2 poort in jouw auto zit, of wil je weten of er een dataplug voor de Skoda Connect Lite app in jouw auto is geïnstalleerd?

In beide gevallen moet je links onder het dashboard bij de voetenruimte net voor/boven de pedalen zoeken…


Dank je wel voor het antwoord, gevonden.
En is het de moeite waard om te kopen en weet je misschien wat het kost
 

Tees

Donateur
Wat ik ervan begreep is dat MijnSkoda eruit gaat, maar My Skoda niet! De eerste is van vrind Pon, de tweede van Skoda zelf. Ter vervanging van de eerste wordt die dataplug aangeboden.
 

vormit

Donateur
Bij mijn Skoda Kodiaq (2018) heb ik blijkbaar wel een dataplug nodig, heb deze gisteren opgehaald bij de dealer.
Werd in mijn geval gratis verstrekt omdat ik Skodaconnect heb.
Of het in de toekomst gratis blijft zullen we moeten afwachten
Dataplug onder dashboard links als een stekker inpluggen en telefoon koppelen via bluetooth.
Heb vervolgens alles ingesteld werkt op zich redelijk.
Zoals Tees aangaf wordt MijnSkoda app (Pon) vervangen door connect Lite (Skoda) per 23 november 2021.
Het nadeel van de connect Lite app heb ik echter nu al ondervonden.
De MijnSKoda app is continu verbonden met een server van Pon, de connect Lite app is slechts verbonden met de auto als je eigen telefoon gekoppeld en in de auto is.
Als anderen uit het gezin met de auto rijden krijg je geen info (geen ritregistratie , routeinfo, positie e.d.)
Je moet dus met de eigen telefoon (gekoppeld) in de auto zitten om info te krijgen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MeGa

vormit

Donateur
Aanvullend praktijk voorbeeld:

Stel ik ben vergeten tijdens de laatste rit mijn telefoon te koppelen (dit moet je steeds doen)

of

andere gezinsleden hebben met de auto gereden

Ik ben thuis, de auto staat voor de deur en ik wil relevante informatie opvragen zoals

- km stand
- hoeveelheid benzine
- gereden route
- positie auto
- etc

Dan krijg je met de connect LITE app geen actuele informatie
(bij MijnSkoda app was alle info 24/7 beschikbaar, on afhankelijk van waar ik, mijn telefoon of de auto ook was)
De informatie is nu net zo actueel als de laatste keer dat je telefoon gekoppeld was.
Historische info dus...

Als ik dan toch moet koppelen voor de juiste informatie om de actuele km stand of benzine niveau te krijgen dan kan ik net zo goed alleen de berijdersdeur even openen dan weet ik die info ook zonder de telefoon te koppelen.

Voor mij is deze Connect LITE app van Skoda een aanzienlijke verslechtering ten opzichte van de MijnSkoda app van Pon.
 

hemi24

Forumguru
Bij mijn Skoda Kodiaq (2018) heb ik blijkbaar wel een dataplug nodig, heb deze gisteren opgehaald bij de dealer.
Werd in mijn geval gratis verstrekt omdat ik Skodaconnect heb.

Maar als je een Kodiaq met Skoda Connect heeft, hoef je toch helemaal geen Dataplug (met lite-app) te gebruiken; dan kun je toch de volwaardige app gebruiken?
 

vormit

Donateur
Maar als je een Kodiaq met Skoda Connect heeft, hoef je toch helemaal geen Dataplug (met lite-app) te gebruiken; dan kun je toch de volwaardige app gebruiken?

Zo jammer dit ? :dankje:zie mijn eerdere opmerkingen van 20 okt, was het maar waar…..de MijnSkoda app van Pon wordt per 23 nov 2021 beëindigd in opdracht van Skoda.
 
Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: MeGa

Rallye

Forumguru
En de MijnSkoda-app heeft niets met Skoda Connect te maken…… Skoda Connect is van de fabriek en werkt via Smartlink (Carplay/Android Auto). De MijnSkoda-app maakt (maakte) verbinding met de MijnSkoda module.

Connect Lite, door Pon verkocht als de vervanger voor de MijnSkoda app, werkt weer via de door de fabriek ondersteunde dongle.
 
Laatst bewerkt:

vormit

Donateur
Heb je nu al een keer gecheckt of de reguliere Skoda Connect app niet gewoon werkt met jouw Kodiaq?

ik denk dat je de betaalde Connect dienst bedoelt.
In de connect portal staat dat die licentie is verlopen op 24/2/2019 dus deze werkt niet meer.
Daar werkte ik nooit mee omdat de mijnskoda app altijd voldeed aan mijn wensen nl info over rijgegevens, wagenstatus en portieren.
Misschien moet ik inderdaad de dienst Connect gaan gebruiken om weer actuele informatie over de wagen te krijgen.
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb die dataplug gratis gehad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er in de 1e week naar heb gekeken, daarna niet eens meer aan gedacht
 

Rallye

Forumguru
@vormit Ik zie dat ik zelf ook de fout in gegaan ben. De Skoda Connect app bestaat niet meer. Er is nu de MySkoda app. Die werkt via Carplay/Android Auto.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan