Das Neue Aquarium

casejunky

Forumguru
Hoi hoi,

Ja het is een hele lange tijd geleden, maar tussen het verhuizen door is er niet veel gebeurd. Komt mede omdat ik heel veel aan het werk was en vooral van alles tegelijk aan het doen was.

Wat er wel is gebeurd;

Nieuwe FC pook(was al gemeld)
Nieuwe android radio(had ik ook gemeld?)
Automatische spiegels inklappen werkt weer, had nieuwe codering nodig
Regensensor werkt ook weer, ook codering probleem
Auto close met regen ingeleerd, werkt ook goed
Verlaging is inmiddels gemonteerd, dit heb ik laten doen want ik had daar echt geen zin en tijd meer voor om het zelf te doen.

Maar goed dan wat plaatjes bij het hele verhaal, want daar doen we het natuurlijk voor :laugh:


FC knop(tis een ali expres maar hij werkt perfect voor die 5 euro) Zit overigens gewoon dezelfde klemmen bij als origineel
IMG-20210611-075724155-HDR.jpg


Nieuwe android radio
IMG-20210611-075854564-HDR.jpg


Pre verlaging
2-IMG-7834.jpg


Na de verlaging(deze foto's zijn met de telefoon gemaakt, want tussen werk en klussen door heb ik weinig tijd gehad om eff op stap te gaan)
IMG-20210611-075911123-HDR.jpg

IMG-20210611-075934409-HDR.jpg


En nog 1 voor de leuk:
2-IMG-7817.jpg
 

JeSko

Forumguru
Niet veel gebeurd zegt ie dan :maakmegek:

Heel netjes!! Die pook is interessant, mijne begint nl ook af te bladeren aan het "chroom".

Mooie Android radio! Werkt ie goed? Mijne was een regelrecht fiasco, en de verkoper wilt niets weten van terugzenden en geld terug, inmiddels zit mijn oude amundsen er terug in en die blijft er nu maar in, geen zin meer in dat gezeik:laugh:

Gvdme die verlaging ziet er goed uit!! Die @s-line heeft gelijk, denk dat als ik dit zie ik ook maar eens 18 inch met 225/40 banden moet gaan zoeken, mijne is net zoals de uwe 30 mm verlaagd, maar die van u staat veel mooier en lijkt optisch lager:pieker:

Knap werk allemaal! Je Superb staat er schitterend bij! :jaja:
 

s-line

Forumguru
Yep Thanks @JeSko. Jullie denken allemaal wel dat ik gek ben, maar ik loop al wat jaartjes mee in de tuningswereld en weet wel wat mooi is of niet…. Maar inderdaad zo met 3cm verlaging is 18” een prima combi! Staat er netjes bij zo, ik heb onze Audi ook “maar” 3cm verlaagd en blijf daarom ook dus op 18” rijden want dit staat gewoon netjes zo, mocht hij onverhoopt toch nog wel een keer lager gaan komen er zeker 19” wielen op!
 

casejunky

Forumguru
Thanks @JeSko @s-line

Radio werkt goed... ja en nee,

alle opties werken maar de carkit is meer carkut vanwege de microfoon maar goed
en de speakers achter werken niet, maar of dat echt een probleem van de radio is durf ik niet te zeggen.

Ik krijg het idee dat er geen amplifier in zit.

De verlaging is idd 30mm en dat die optisch lager ligt komt misschien wel omdat het zwart op wit is? Heb geen idee eigenlijk. Van mij had die voor nog wel een stukkie gemogen dat het gelijk getrokken is
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Ik denk zeker niet dat je gek bent, vraag vaak genoeg advies toch? ;)

@casejunky

Dat valt al bij al nog mee, je hebt wellicht een auto met soundsystem, dit herken je aan de badges op de speakers ( zie bijlage ) en de versterker fabrieks af. Met Soundsystem is het heel moeilijk om aftermarket radio's goed te laten werken, vraag maar aan o.a. Johan ( @VAG-man ) en nog enkele S2 rijders. Ik heb geen Soundsystem, maar bij mij werkte niets aan de radio goed.

De verlaging lijkt lager omdat volgens @s-line :

Niet zozeer omdat je dan meer band hebt want ik ga wel uit van de minimale bandhoogte neemt,maar gewoon omdat de auto normaalgesproken ook inderdaad altijd weer hoger wordt door grotere wielen en dan vind ik dat de verlaging weer te niet doet. Als het je alleen om goed gevulde wielkasten gaat kan je net zo goed een dikkere band nemen….

Denk dus dat het combinatie is dat 19 hem hoger tilt, en je met 19 een minder dikke band hebt, de omtrek 19-35 is wel dezelfde als 18-40, maar visueel maakt het duidelijk verschil.
 

s-line

Forumguru
De omtrek van een 19” is bijna een cm meer als een 18 “
Mijn superb op de aangepaste schroefset bijv. reed in de winter op 16”staal en dan lag hij helemaal op de grond in vergelijking met de 19”S8 wielen. Wat het ook optisch lager doet lijken is als de wielen iets meer naar binnen vallen.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Dat valt al bij al nog mee, je hebt wellicht een auto met soundsystem, dit herken je aan de badges op de speakers ( zie bijlage ) en de versterker fabrieks af. Met Soundsystem is het heel moeilijk om aftermarket radio's goed te laten werken, vraag maar aan o.a. Johan ( @VAG-man ) en nog enkele S2 rijders. Ik heb geen Soundsystem, maar bij mij werkte niets aan de radio goed.

Denk dus dat het combinatie is dat 19 hem hoger tilt, en je met 19 een minder dikke band hebt, de omtrek 19-35 is wel dezelfde als 18-40, maar visueel maakt het duidelijk verschil.

Jesko, als je OEM+ wilt kan je een discovery media zoeken en deze laten inleren. Is origineel Skoda/VAG maar dan met de foefjes van het MQB platform zoals android auto/apple carplay en betere sound over je speakers. Zeg maar wat ik nu heb gedaan in mijn auto ;) Is duurder dan een Android headunit maar werkt 100%.

Daarnaast klopt het niet wat je zegt over dat 235/35/19 hetzelfde is als een 225/40/18. Scheelt in hoogte toch 1cm.

de 225/40/18 maat is volgens mij ook een kleinere band dan wat oorspronkelijk onder de S2 hoort, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..

Maar het staat wel erg goed! Vind het een geslaagde combo, de fat fives onder de S2! Ahoewel ik nooit zwart mooi vind ;)

EDIT: Zie dat @s-line ook heeft gereageerd haha
 

casejunky

Forumguru
Nou ja standaard weet ik niet, maar het zou wel de standaard moeten zijn. Alles eronder is gewoon te klein voor zo'n grote auto



@casejunky

Dat valt al bij al nog mee, je hebt wellicht een auto met soundsystem, dit herken je aan de badges op de speakers ( zie bijlage ) en de versterker fabrieks af. Met Soundsystem is het heel moeilijk om aftermarket radio's goed te laten werken, vraag maar aan o.a. Johan ( @VAG-man ) en nog enkele S2 rijders. Ik heb geen Soundsystem, maar bij mij werkte niets aan de radio goed.


Ik heb soundsystem erin dus is dat het probleem dan?
 

casejunky

Forumguru
Jep dat is het probleem, Soundsystem werkt echt alleen met bepaalde daarop voorzien radio's, @VAG-man heeft het werkend gekregen met een Radical radio, maar die kosten ook wel wat.

Bekijk bijlage 89644

Lees dit maar eens even door.

https://skodaforum.eu/topic/4666-welk-inbouwsysteem/?tab=comments#comment-94145

Hier is overigens de link naar die specifieke radical radio.

https://www.acr-helmond.nl/shop/autoradio/radical-r-c11vw1-seat-skoda-volkswagen/
Ik heb overigens acr gebeld, zij hadden geen idee of de auto geschikt is voor een skoda soundsystem. Ook hadden ze totaal geen idee over hoe en wat de achterste speakers werkend te krijgen.
 

JeSko

Forumguru
Oei, je zou toch verwachten dat ze zoiets weten. Iets met weten wat je verkoopt, maar goed, misschien dat @VAG-man je hiermee kan helpen, bij hem werkt de radio van de link gewoon met soundsystem, dus het zou op de jouwe ook moeten werken.
 

casejunky

Forumguru
Ja precies, maar 400€+ is wel een beste gok.

Ga mijn columbus unit eerst eens terug plaatsen, is er iemand die weet of dat soundsystem een aparte versterker heeft?
 
Bovenaan Onderaan