Das Neue Aquarium

casejunky

Forumguru
Ja das een pakkende titel he?

Goed, men kent mij wel van het voorstel topic waar ik aangaf een skoda superb 2 te rijden. Een hele mooie twindoor, nu heeft deze ruimte mogen maken voor een Combi!

Een Combi met een 1.8tsi en 147dkm op de teller met lederen bekleding en een pano dak

Zal hier de vorderingen en de narigheid posten die mij ten oren komt...

Goed zullen we beginnen met een foto?

Whats-App-Image-2021-04-09-at-17-52-21.jpg


Hier de nieuwe bolide naast de oude

Maar na een flinke rit naar huis(van Heerenveen helemaal terug naar Zutphen) begon het verhaal waar de titel op gebaseerd is.


Zo voelde ik nattigheid op de mat bij thuis komst, iets wat bij proefrijden nog niet gemerkt was(heb ook de matten eruit gehad toen en niks gemerkt). Mijn eerste gedachte was, oh ja heeft geregend en heb natte schoenen. Het zat me toch niet lekker en ben verder gaan kijken, hieruit bleek dat de auto aan de bestuurders kant doorweekt was.

Zie hier onder de foto's die ik gemaakt heb na het onderzoek van de garage waar ik hem in onderhoud heb:
Whats-App-Image-2021-04-09-at-17-52-44-1.jpg

Whats-App-Image-2021-04-09-at-17-52-44.jpg


En zie hier de filmpjes die de monteur heeft gemaakt:



Al met al geen goed begin dus....
maar gaande weg komen we er vast wel, en zal ik hier foto's posten van een goeie afloop

De dealermaatschap heeft aangegeven dat zij de kosten hiervoor op zich zullen nemen.

De plannen zijn al wel simpel

Verlagingsset 30/30 van ST(is onderweg)
Donkere spiegelkappen(zijn onderweg)
Facelift schakelpook(is onderweg)
De Audi wielen plaatsen(is gedaan zie foto)

Whats-App-Image-2021-04-09-at-17-52-44-2.jpg


ze staan goed al zeg ik het zelf

Edit, zie net dat 2 keer hetzelfde filmpje was geupload
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Vervelende start maar mooi dat de verkopende partij de kosten draagt.
Beter nu goed oplossen dan wanneer het je overkomt buiten garantie en je zelf de kosten moet dragen.
Leuke updates op de planning. Veel rijplezier!
 

JeSko

Forumguru
Prachtige Superb Sebastiaan! :thumbsup: en inderdaad geen beste start, maar we hadden al een vermoeden, schrale troost is de goede afhandeling van de garage waarbij je hem gekocht hebt, en het feit dat dit met goed onderhoud van het dak, waar jij zeker voor gaat zorgen, wellicht niet meer voorkomt.

Ben heel benieuwd naar de verlaging van ST, hoe dat gaat smoelen, je gaat wel voor dezelfde hoogte als mij (30mm) maar je vervangt alles, en ik ben nu benieuwd of dat de looks ook gaat veranderen ten opzichte van de mijne, met enkel de Eibach veren. Ik vind hem zo ook al knap met de zwarte velgen eronder, gaat dus alleen maar dikker worden na de verlaging:rockon: donkere spiegelkappen gaat knap staan, maar ik zou dan wel een chrome delete doen.

Veel plezier ermee, maar dat komt vast goed, het is een schitterend vehikel om met te cruisen, ik heb alvast op volgen geklikt :thumbsup:

Grt Jefrey
 

JeSko

Forumguru
Vind dat gedrukt woordje "Superb" in de koplamp trouwens nog altijd schitterend! Het zit hem in de details, jammer dat dit door plaatsing van de DRL's niet meer mogelijk was op de facelift.
 

casejunky

Forumguru
@JeSko haha ja dank je, die facelift was voor mij ook een afknapper. Of nou ja net niet, vind het een prachtige wagen maar mijn gevoel zei nee is het net niet.

Ja als alles er onder zit dan zal ik het wel laten weten. En chrome delete... Tja twijfel enkel over die deur strips, weet dus niet of die gelijmd of geklikt zitten. Weet jij dat?

@ertromp ja ben echt blij dat de dealer zo schappelijk is met de kosten.
 

JeSko

Forumguru
Ik wou net de facelift maar achteraf bekeken is de Pre FL wel stoerder ( scherpere koplampen ), die deur strips gaan er bij mij nog af, zitten gewoon vast met sterke lijm, warm maken en eraf sleuren, wel met beleid sleuren :D
 

haassie

Forumguru
oei oei....is dit waterballet ontstaan door problemen met het dak / afvoeren? Vorige week had je ook gereageerd op mn topic over panoramadak wel/niet....waarin ik twijfelde over de aanschaf van een auto (VW) met een dergelijk dak. Ik hoop voor je dat alles snel en netjes opgelost wordt zodat toekomstige problemen achterwege blijven...wel een domper na aanschaf van zo'n mooie wagen! Blijft een hele stoere combinatie wit/zwart.
 

casejunky

Forumguru
Nou ze weten nog niet of het pano dak wel de schuldige is, want bij onderzoek bleek al snel dat daar geen lekkage is geweest.

Ze vermoeden dat dit een lekkage is voor bij het parafan, bij de kabelboom of misschien wel de kabel voor de hefboom voor de motorkap. Dit word nog onderzocht
 

casejunky

Forumguru
Mooie wagen!! Balen van het water... hopelijk kom je er definitief vanaf.

Maar die velgen... :nono::nono:
vind ze zelf erg goed staan, al helemaal met een juiste verlaging.
Zie hier onder mijn oude wagen:


IMG-7571-HDR.jpg

rPmyJQx.jpg






nog anders nieuws alvast, ik kan waarschijnlijk mijn combi vandaag weer ophalen
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Kwestie van smaak, natuurlijk. Zwarte velgen onder deze witte combi vind ik prima, maar ik vind specifiek deze velgen echt foeilelijk.
 

Okki

Donateur
Zo'n sedan heeft toch ook wel wat hoor....

Waarom eigenlijk naar de combi overgestapt?
 

casejunky

Forumguru
Nou de auto is terug, maar heb een klein probleem

De gordel spanner werkt niet naar behoren en vroeg me af hoe je dit er af krijgt
IMG-20210412-174637077-HDR.jpg
 

Desperado

Forumguru
Daar is speciaal gereedschap voor maar of dat hierbij noodzakelijk is....kans is wel dat je de klemmetjes kapot trekt als je het demonteert. Nou kosten die niet de wereld en een beetje dealer heef ze standaard wel op voorraad.
Mooie wagen trouwens maar die velgen kunnen mij ook niet bekoren. Ik vind ze letterlijk te dik.
 

SuperBeeb

Forumguru
Zorg ervoor dat de bekleding e.d. echt droog is en laat evt de losse matten er nog uit. Ik dacht ook dat mn Golf (what's in a name) na een lekkage droog was, maar had toch nog een schimmelplek onder een matje achterin.
En laat een goede geurbehandeling doen (enzymen + ozon) als hij nog blijft stinken. Niet mee wachten! Behandeling ruikt in t begin ook niet top, maar dat zou moeten verdwijnen.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Soms zit er een schroefje onder dat airbag logo en zo te zien bij deze ook voorzichtig los maken dan zit er een torx 20 schroefje onder.
 

casejunky

Forumguru
Zorg ervoor dat de bekleding e.d. echt droog is en laat evt de losse matten er nog uit. Ik dacht ook dat mn


Ja hij heeft 4 dagen nu los gestaan met drogers etc erop, alle bekleding is eruit geweest en droog weer terug.

Heb vandaag de goten van het pano dak gecontroleerd, deze zitten vol met troep.


Ik durf dit niet zomaar schoon te maken eigenlijk. Iemand ervaring? Ik zal straks even een foto posten


@Johnnyvr6 thanks! Ga even kijken
 

SuperBeeb

Forumguru
Er schijnen oranje dopjes onder aan de afvoerslang van t dak te zitten, die raken kennelijk snel verstopt.
 
Bovenaan Onderaan