Dakdragers S3 combi

Kemmie

Donateur
Ik heb de volgende http://www.alleskanmee.nl/Dakdragers-Skoda-Superb-vanaf-2009-met-open-dakrails-(Aguri) gekocht en heb er een Hapro 4.4 (440 liter en goed vol) mee naar Frankrijk genomen. Ze liggen mooi tussen de dakrails in en kosten maar 99 euro. Zijn ook afgevlakt en maken (zonder dakkoffer) bijna geen geruis.
Let wel dat je een P3 en P5 nodig hebt aangezien het verschil in legte voor en achter redelijk groot is. Ik ben er zeer happy mee, goed spul voor een leuke prijs.
 

Kemmie

Donateur
@Kemmie hoe bestel je dan een P3 en een P5? Op de site noemen ze de set P3.

Ziet er netjes uit, ben ook wel in de markt voor zo'n setje.
Je moet even een mail sturen of bellen. Dan leg je het uit en je kunt refereren naar mijn bestelling en bezoek. Ik had nl een P3 besteld en 1 ervan past dan niet. Ben toen langsgereden toen ik in de buurt was en heb toen een P4 gekregen en die past ook maar net, met een P5 die 2,5 cm langer is zou het perfect gaan.
 

robvv

Senior Member
Heeft één van jullie ervaring met dakdragers op een S3H met panoramadak ?

(ik zag wel een reactie van panoramadak op een S3C en een reactie van een S3H zonder panoramadak, maar vooralsnog niet van een S3H met panoramadak)

Is de kans reëel dat het panoramadak gaat lekken ?
 

robvv

Senior Member
Waarom zou het dak gaan lekken? De rubbers van de dragers rusten niet op het glas mag ik hopen?

Met een extra lading op het dak zouden krachten van de wind dusdanig anders kunnen zijn, dat het panodak zou wellicht kunnen gaan lekken.
De dealer gaf aan, dat het panodak geen probleem is. En er zijn gewoon bevestigingspunten voor de basisdragers op mijn S3H.
Ook de S3 handleiding (p. 122) zegt dat het kan, maar maakt geen onderscheid tussen S3H en S3C. De tekening is overigens van een S3H.
Ik ben nu zeker wel overtuigd dat het moet kunnen. Aanschaf volgt binnenkort.
 
Bovenaan Onderaan