Dakdragers S3 combi

Canon-Eye

Forumguru
waarom zijn ze voor mijn Hatch zo f@*#ing duur zijn, in verhouding tot de combi.... Hiervoor is geen alternatief
Omdat de pootjes voor dakrailings betrekkelijk universeel zijn denk ik - grotere aantallen maakt goedkoper - en die voor de hb specifiek op de bevestigingspunten zijn aangepast.
 

coreza01

Forumguru
Ja, maar die setjes met die voeten van Thule geven ook veel geruis. De Wingbar moet zo min mogelijk zijn, dus ik ben benieuwd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die Wingbar is inderdaad mooi gestroomlijnd. Maar ik heb ook de goedkopere Thule-variant met vierkante buizen gekozen.
Ik rij er geen wekenlang mee rond, alleen als de kajak mee moet en daarmee blijf ik wel ruim onder de 120 dus dan stoort het niet zo. :pardon:
 
Goedemiddag, Weet iemand of dat de originele dakdragers van de Superb 2 HB ook op de Superb 3 HB passen?
Het gaat om accessoire / artikel LAS 800 001
Bedankt vast voor de reacties!
 

RefleCs

Forumguru
Voor wie een set universele dragers zoekt. De dealer heeft voor mij even de hart afstand van de dakrails op de Combi opgemeten:

Voor: 101.5 cm
Achter: 99 cm
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor wie een set universele dragers zoekt. De dealer heeft voor mij even de hart afstand van de dakrails op de Combi opgemeten:
Voor: 101.5 cm
Achter: 99 cm
Dat komt aardig overeen met de Fabia 2 Combi (en ik weet niet zeker of dit nou een mee- of een tegenvaller is... :D ):
  • voor ca. 103 cm
  • achter ca. 97 cm
En uit ervaring kan ik melden dat mijn Thule dragers vanaf de O2 combi zonder aanpassingen zó op de Fabia pasten. Oftewel: de verschillen zijn marginaal en vallen binnen de verstel-marge.

Destijds (2007) bij de overgang van F1C naar O2C moest ik overigens wel langere buizen aanschaffen. Die korte staan nog ergens in een hoekje te verstoffen...
 

superbia

Forumguru
Het lijkt erop alsof we dit jaar toch al met de tent op vakantie gaan en dan is een dakkoffer wel noodzakelijk.
Ik zit er aan te denken om de Hapro Traxer 8.6 Brilliant Black op het dak te zetten samen met deze Thule dakdrager set.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met Traxer 8.6 dakkoffer? Ik twijfel een beetje of ik deze wel op het dak kwijt kan, of dat ik toch voor een maat kleiner moet gaan? Ik ben bang dat de achterklep niet meer open kan met een bak van 215cm op het dak... :nailbiting: (Note: ik heb dus een S3 hatchback, maar wilde er niet een apart topic voor starten :jaja:)
 
Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
Nog wat research gedaan en info en foto's gevonden op Briskoda (UK site). Groter dan de Hapro Traxer 6.6 moet ik niet gaan met mijn hatchback, dan kan of de klep niet meer open. Zie onderstaande voorbeelden.

Exodus-360l-HB-open.jpg Traxer-HB-closed.jpg Traxer-HB-open.jpg
 
Lijkt mij een mooi product. Even op site gekeken. ik gebruik Thule spul voor mijn fietsen, maar dit ziet er uit als een goede concurrent. Mijn Thule dragerset ligt stuk hoger op de rails dan deze. Verder mooi weggewerkt tussen de rails van je auto. let wel goed op dat je de juiste lengte besteld, je hebt wel wat speling maar goed. Verder zou ik extra checken of ze industrie standaard maat voor T-stuk gebruiken (dus ook producten van andere merken kunt monteren) Ben benieuwd, als ik in de markt zou zijn voor nieuwe zou ik deze ook serieus overwegen. tevens in zwart te krijgen zag ik. Enige nadeel is dat je niet breder kunt monteren dan de afstand tussen je dakrails. (bijvoorbeeld twee fietsen en een daktas of koffer zal te krap zijn hiermee)

PS, de tegenhanger van Thule voor deze is op z'n goedkoopst 260,- :)
 
Laatst bewerkt:

Kemmie

Donateur
Ik krijg aanstaande vrijdag mijn nieuwe Superb en ga begin volgende week langs om de dakdragers te halen. Ik vond idd ook heel mooi dat ze er tussenin zitten ipv er boven op. Ik gebruik de dakdragers maar een enkele keer per jaar voor de dakkoffer, dus nooit voor ander zaken.
 

superbia

Forumguru
De dakdragers zijn vorige week geleverd en ik heb ze er vanmiddag even op gezet. Alles past perfect en ook de achterklep kan zonder problemen open. Veel groter dan de Traxer 6.6 zou ik niet gaan met een hatchback. Nu nog een maandje aftellen en dan... vakantie :cheer:

dakdragers.jpg
 

MrEdge_

Forumguru
Heb net als @coreza01 gekozen voor de Thule Wingbar 9582 om diverse redenen: Ze liggen laag, tussen de dakrails in, waardoor het er gewoon beter uitziet. Daarnaast maken ze door het vleugelontwerp minder herrie dan de oplossingen waarbij de stangen op de rails liggen. Ook 214 euro voor betaald. Niet goedkoop, maar aangezien ze minimaal 2 keer per jaar het dak op gaan en 4 jaar lang gebruikt worden, vind ik het de investering wel waard :)

Nadeel is dat het dak net niet open kan, maar wellicht kan ik de voorste drager nog wat opschuiven waardoor het net wel kan. Aan de andere kant is het niet zo'n probleem, want met dakkoffer heeft het weinig zin om je dak open te zetten ;)
 

Bijlagen

  • IMAG0718.jpg
    IMAG0718.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 112
  • IMAG0719.jpg
    IMAG0719.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 104
Bovenaan Onderaan