Dagrijverlichting: achterlichten?

@r1@n

Nieuw lid
.....Iemand een (simpel) stappenplan zodat ik de monteur kan uitleggen hoe het wel kan? Wordt zeer gewaardeerd :)
Ik ben ook op zoek naar deze optie zoals door hemi24 beschreven heeft. En ook mijn dealer verteld vandaag daar niet van te weten. Ik zie dat er gevraagd wordt voor "een (simpel) stappenplan zodat ik de monteur kan uitleggen hoe het wel kan?" Maar kan niets vinden of iemand hierop heeft gereageerd en wat daarvan de uitleg was.

Kan iemand mij en de dealer helpen met deze stappen / uitleg ?
Dit voor een Skoda Ocativa 4 van okt. 2023

Er zijn 2 opties om achterlichten samen met de DRL’s te laten branden:
  1. De eenvoudige methode dat achterlichten + nummerplaatverlichting e.d. mee branden (= geen problemen met aanhangerverlichting).
 

EdK

Forumguru
een (simpel) stappenplan zodat ik de monteur kan uitleggen hoe het wel kan?"
Die is er in principe niet !
En wel omdat de dealers met totaal andere software werken dan de leden hier op forum.
En kan best mogelijk zijn dat men ( dealers) het met hun software niet kunnen cq weten hoe het moet.
De leden hier werken met VCDS software waar een dealer niet mee mag werken.
Dus kom je automatisch terecht bij een @Antera of @Rainesh of andere volgens het lijstje van @Japanese Power
 

Antera

Donateur
Ik ben ook op zoek naar deze optie zoals door hemi24 beschreven heeft. En ook mijn dealer verteld vandaag daar niet van te weten. Ik zie dat er gevraagd wordt voor "een (simpel) stappenplan zodat ik de monteur kan uitleggen hoe het wel kan?" Maar kan niets vinden of iemand hierop heeft gereageerd en wat daarvan de uitleg was.

Kan iemand mij en de dealer helpen met deze stappen / uitleg ?
Dit voor een Skoda Ocativa 4 van okt. 2023

Er zijn 2 opties om achterlichten samen met de DRL’s te laten branden:
  1. De eenvoudige methode dat achterlichten + nummerplaatverlichting e.d. mee branden (= geen problemen met aanhangerverlicht

Als eerst word het erg gewaardeerd om je netjes voor te stellen in het topic waar het hoort. Je komt met de deur in huis vallen met iets wat de dealer niet kan/weet. Dealers snappen helaas nooit veel dus ja, Maar deze optie zie ik vaak genoeg wel gecodeerd door de dealer. Laat hem maar eens gaan kijken in de adaptie waarden van 09 daar vind hij de optie dagrijverlichting.

Maar je kan ook gezellig langs komen bij mij en dan codeer ik meteen alle andere leuke dingen die je bv kan vinden op www.vcds-coding,nl ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
En kan best mogelijk zijn dat men ( dealers) het met hun software niet kunnen
Nee, dat kan nou juist niet zijn! Gezien de al sinds 2015 bestaande keuringseis (voor nieuwe modellen) dat de achterlichten met de DRL mee moeten kunnen branden, kan het niet anders of de dealer moet dit ook met de merkeigen computerkast kunnen regelen.
Dat ze het niet weten, of gewoonweg te belazerd zijn om de moeite te willen doen, is natuurlijk een andere en nogal kwalijke zaak.
 

i2Paq

Senior Member
Grappig, ik zie dat ik niet uitsluitsel heb gegeven hoe het bij mij uiteindelijk geregeld is.

Tijdens het inleveren voor een beurt heb ik het gewoon gevraagd, en de dealer heeft het ingeregeld.
 
Bij de koop van mijn Kamiq (occasion) heeft de dealer (Century Assen) op mijn verzoek brandende achterlichten geprogrammeerd bij de DRL. Wel is het zo dat enkel de achterlichten branden en niet de kentekenverlichting en de verlichting van de aanhanger/fietsendrager.
 

Canon-Eye

Forumguru
Begrijp ik nou goed dat de achterlichten van aanhanger/fietsendrager niet meebranden?

Omdat ik nogal eens met een fietsenrek of caravan op pad ben, zou IK dat zo absoluut niet willen...
 
Als enkel de DRL brandt klopt dat. Als ik incidenteel met een aanhanger, of fietsendrager, rijdt moet ik het dimlicht inschakelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Bij mij brandt alles mee op de aangekoppelde aanhanger of drager en zo wil ik het ook hebben. Dat de kentekenverlichting "dus"(?) ook aan is, stoort me totaal niet - zou niet weten waarom.
 
Bovenaan Onderaan