Daar is die dan Skoda Octavia 1

TL@

Forumguru
Ik vind zo'n O1 ook nog altijd mooi, mooier dan een O2 (over de O3 valt pas binnen een aantal jaar iets te zeggen, wanneer ze hem niet meer maken)

ArjanHoek

Forumguru
Ben me aan het oriënteren op een motor swap voor de Octavia.
Ik wil hem ombouwen naar een een V6
Is er iemand op het forum die bekend is met een bepaald type motor conversie voor mijn model, eentje die al een type goedkeuring heeft van de RDW.
Rijd er bijvoorbeeld een met een 2.4 - 2.8 - 3.0 V6 voorwiel aandrijving uit een audi.

En kan de constructie van de auto dit koppel aan zonder aanpassingen of moet er het nodige worden verandert/ verstevigd?

dj.verhulst

Forumguru
pfff ik zou er goed over nadenken voor je zoiets doet.

het grootste wat ze af fabriek erin gehangen was een VR5 ??

het is niet zomaar een blok en bak scoren van een Leon waar aardig wat techniek gemeen mee heeft.
maar je zit ook met je elektronica ,, snapt zo'n systeem dat er 2 cilinder bij zitten,, of als je cu mee neemt dat ie een skoda geworden is..

het is praktischer om je huidige wagen te verkopen en het geld wat je anders voor de onderdelen kwijt was en de keuring kosten bij elkaar te leggen dan een originele VAG met zo'n blok te kopen

Al ben ik het eens een O1 met jouw kleur en die velgen het is wel vreselijk mooi.

Joske

Forumguru
bij nieuw blok zal hij sowieso ook een andere ECU moeten hebben of op zijn minst nieuwe software. (maar vermoed gewoon andere ECU)

Jasper-RS

Forumguru
Zo dan voor een v5 of v6 uit de golf 4 gaan. Maar reken op veel werk en kosten. V6 is trouwens 4 wiel aangedreven bij de golf dus extra ombouw of een andere bak

ArjanHoek

Forumguru
Klopt ja, maarals ik die van een Golf4 neem is het toch een R32 motor die zijn gelijk al een slag duurder juist omdat het een r32 blok is.
Een 6 cilinder uit een audi is en stuk gangbaarder vandaar mijn keuze daarvoor. Maar wel meer werk met inbouwen.

Dat er veel werk en kosten aanzitten is opzich niet erg, ik geef bijna geen geld uit, en heb de tijd :) haha

@Miez1 ik ga de foto's vanavond opnieuw uploaden, ze stonden op mn faceboek account, maar die heb ik niet meer.

Antera

Donateur
R32 kan erin of van de V6 golf 4. Maar remmen aanpassen is wel een pre want originele remmen gaan dit zeker niet goed vinden. Daarnaast is motor met bak/aangepaste bak aangezien R32 met een 4wd bak zit. Wel is dit deels redelijk plug and play omdat een Golf 4 ermee geleverd is. Audi word minder plug and play

Jasper-RS

Forumguru
Klopt ja, maarals ik die van een Golf4 neem is het toch een R32 motor die zijn gelijk al een slag duurder juist omdat het een r32 blok is.
Een 6 cilinder uit een audi is en stuk gangbaarder vandaar mijn keuze daarvoor. Maar wel meer werk met inbouwen.

Dat er veel werk en kosten aanzitten is opzich niet erg, ik geef bijna geen geld uit, en heb de tijd :) haha

@Miez1 ik ga de foto's vanavond opnieuw uploaden, ze stonden op mn faceboek account, maar die heb ik niet meer.
De golf 4 is ook met 2.8 V6 geleverd en natuurlijk de R32

ArjanHoek

Forumguru
@Corné de Kluijver & @Miez1 Bij deze de foto's wel iets later dat beloofd, maar wel een paar nieuwe erbij.

De foto's van 2 maanden geleden.
1513810_309060779285070_8133810566316237407_n.jpg

1560662_309060752618406_1164249701760410616_n.jpg

1606879_309060769285071_8103820308974005303_n.jpg

Hier de foto's van vandaag, t was mooi weer dus Octo mog weer naar buiten.
DSC_2564.jpg

Ja ik moet die roestige trommel nog even netjes zwart maken (voor voorlopig) Plan is wel dat er t.z.t. remschijven op komen.

DSC_2568.jpg

DSC_2570.jpg

DSC_2573.jpg

DSC_2572.jpg

En als afsluiter m'n favoriete foto van vandaag (nieuwe aanwinst trouwens, 3D kentekenplaten.

Miez1

Forumguru
Hoewel ik kleurendoof ben lijkt hier een zweem groen doorheen te zitten of ben ik het nu echt hlemaal kwijt?:sterretjes:

Bovenaan Onderaan