Crystal Black Metallic 6j6j

Derooke

Forumguru
Bijna blauw is ook wel een beetje overdreven vind ik.
En toch vind ik het een dieper zwart al dan niet in de schaduw dan gewoon.
Let wel al hij in de zon staat heb je onvermijdelijk de lucht mee (kan de blauwigheid een stukje verklaren en zie de reflectie).
Enkel binnen of onder witte lichten zie je de echte kleur (das normaal ook).
Geen steen naar jullie ofzo maar als ze het zwart noemen zal het wel zwart zijn .(is er hier geen lid die die verf al moest maken (retoucheren) .die zal dit het beste weten.

Dus zoals ik al zei .

Geen steen naar jullie. Een forum is er om te discussiëren :-)
 

Ron-OC

Senior Member
Ik heb er ook eentje onder wit licht.......... Kodiaq werd toen in de glascoating gezet.

C09-F40-F6-0217-4-F69-8143-21-B71-AA94083.jpg
 

Ron-OC

Senior Member
Ik wist ook niet wat ik zag de eerste keer dat de Kodiaq in de zon stond. Had wel iets andere kleur zwart verwacht, maar hij leek wel donkerblauw. Lak is wel erg zacht, vandaar de glascoating, anders zit ie snel vol met krassen.

Gr Ron
 

s-line

Forumguru
Als ik weer op mijn werk ben zal ik de recepten eens naast elkaar leggen. Volgens mij zit er niet veel verschil in zo op de foto’s
Black magic heeft ook een blauwe gloed.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
De black magic op de Up! van m’n vrouw zit echt geen blauwe gloed, eerder wat antraciet/grijzig.
 

KodiaqS2

Senior Member
hmm.. dat blauwe van die foto's is wel schitterend zeg. dat heb ik zo bij auto's die ook die kleur zouden hebben nooit ontdekt.

ik heb dus een normale mettalic zwart. ik moet wel toegeven dat ik zeer ontevreden ben over de krasvastheid van de lak. Lijkt wel of er al een kras in zit als je ernaar kijkt.. Die kan je vervolgens ook wel weer eenvoudig wegpoetsen, maar ik vind het slecht.
 

s-line

Forumguru
De black magic op de Up! van m’n vrouw zit echt geen blauwe gloed, eerder wat antraciet/grijzig.
Oei,blij dat jij geen kleurmaker bij mij bent zeg..... Dan kwam er een hoop terug;)
Er zit wel degelijk behoorlijk wat blauw in het recept.
 

reinierh

Senior Member
Up
De black magic op de Up! van m’n vrouw zit echt geen blauwe gloed, eerder wat antraciet/grijzig.
Een UP is ook geen Skoda. Er zijn meerdere kleine kleurverschillen tussen de merken. De business grey op mijn superb zag er ook heel anders uit op een audi of de Ibiza van mijn vrouw. Op de Skoda zitten er blauwe deeltjes in de metallic lak.. daarvan zijn meerdere detail foto’s op het forum gezet. Hmm dat geldt dus voor de crystal black.
 

s-line

Forumguru
Sorry dacht dat we het over 6j6j hadden. Crystal Black Metallic. Zie nu dat jij het over een andere kleur hebt.
Dat is het nadeel van het lezen op een telefoon :-)
Het kan ook dat het bij Seat of vw wel de zelfde kleur is maar net wat anders van naam. Maar recept is gewoon het zelfde. Eigenlijk bij (bijna)alle kleuren van vag zo.
 

Cordoba

Forumguru
@s-line Volgens mij is vag tegenwoordig ook niet helemaal consequent met de kleurcodes, bijvoorbeeld voor Quartz Grey, zie ik dat zowel 6F6F als simpel 6F als lakcode gebruikt worden.
 

s-line

Forumguru
Maar die code word niet gebruikt in de schade wereld. Dat is vaak alleen de fabriekscode voor de dealers! Dat 6F6F staat ook meestal niet op de sticker in je auto
 

afa3525

Actief lid
Hallo,

Ik heb een Kodiaq besteld in Crystal Black, levering in mei... een beetje een gok... maar nu ik boven bericht lees word ik al maar enthousiaster. Waar zijn de foto's gemaakt... bij welke dealer?
En is ie inmiddels binnen? Foto’s? Ben benieuwd naar Crystal Black.
 

hemi24

Forumguru
@afa3525 : even terugbladeren, in de voorgaande reacties hebben diverse forumleden al foto’s geplaatst van hun Kodiaq in Crystal Black!
 
Bovenaan Onderaan