Crystal Black Metallic 6j6j

Ron-OC

Senior Member
Ik vind de kleur in decvideo een beetje lijken de kleur Nero Etna van Alfa Romeo. Daar zat een beetje een rode gloed in de zon in. Nou ja, we gaan het zien als de Kodiaq wordt geleverd.

Gr Ron
 

s-line

Forumguru
Op een normale niet inderdaad @G.P.
Alleen op een SUV achtinge auto weer wel, daar hoort het juist op.
Laatst op een karoq wat delen in de kleur moet spuiten maar ik vond het effect van de auto eraf gaan.:jaja:
 
Oké, terug van de dealer... In real life 3 kleuren zwart aanschouwt. Samen met de chef en we delen dezelfde mening.

Mijn persoonlijke bevindingen:

Op afstand ziet alles er prima zwart uit. Geen grote verschillen. Toch een tintverschil waar te nemen. Van donker naar lichter: Black Magic, Deep Black, Crystal Metallic.

Black magic mica:
Het standaard donker zwart. Eigenlijk geen enkele sprankel. Zeker geen parelmoer. Mooi, maar 'standaard'. Gezien op kodiaq, octavia, en Karoq.
Geen foto gemaakt. Is ook niks op te zien verder. Het oude VW zwart.

Deep black:
Op kleurballen geen enkel verschil te ontdekken met de magic black. Echter op wagens (gezien op de nieuwe VW'S T-roc en Polo in showroom) van dichtbij een duidelijke extra in het zwart. Meerdere kleurtjes parelmoer zeg maar waarbij goud duidelijk de boventoon voert. De nieuwe ‘standaard’ zwart van VW. Foto van dichtbij (let op, het lijkt stof wat je ziet maar is het niet!:
243f25b0fcbd79b1b3d7a87e9315b3eb.jpg


Crystal black metallic:
Geen kleurbal aanwezig. Gezien op de wagen (een Kodiaq scout buiten) onder de indruk van het verschil tussen deze en Black Magic. Net als de deep black een duidelijke extra / glitter / parelmoer (van dichtbij). Echter nu een duidelijke overtoon op blauw en beetje groen. Minder andere kleurtjes dan de deep black. Echt wel een verschil. In de zon een hele subtiele blauw achtige waas / schakering. Voor ons een wauw factor.
Foto van dichtbij (wederom lijkt het alsof er stof op zit maar dat is nagenoeg niet het geval:
274755a2bd13c5509e901056ad0804d0.jpg


Overigens heb ik ook de Pure white unilak, Candy White en Moon White metallic gezien. Gedacht dat ik de moonwhite het mooiste zou vinden. Echter het is duidelijk veen parelmoer. Glitter ontbreekt ontdane de metlllic. Het blijft een mooie heldere wit, maar niet bijzonder zoals bij bv. Mazda. Op de Kodiaq daarentegen nog altijd mooi door de contrasten met plastic delen etc. Misschien zou ik in geval van wit overigens wel voor Pure of Candy gaan. Echter die zijn nu niet mogelijk op de BE Kodiaq. Geen idee van andere modellen of uitvoeringen.

Ik heb inmiddels de kleurwijziging naar Crystal Black doorgegeven. In principe bevestigd maar nigngeen formeel afschrift gehad. Ik ben heel blij met deze keuze.

Doe er je voordeel mee!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

BorisElshof

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Kodiaq besteld in Crystal Black, levering in mei... een beetje een gok... maar nu ik boven bericht lees word ik al maar enthousiaster. Waar zijn de foto's gemaakt... bij welke dealer?
 

KodiaqS2

Senior Member
Doe er je voordeel mee!
Bedankt voor je uitvoerige bericht, ik ga denk ik ook maar omzetten naar Crystal. Voor die euro per maand hoef ik het niet te laten en ik vind zwart zeker de mooiste kleur voor een Kodiaq, maar heb altijd graag wat speciaals. Dan is normaal zwart maar zozo, dus is Crystal een mooi alternatief..

Wel apart dat deze kleur zwart dus bij VW niet eens te krijgen is..
 
Blij dat je het waardeert. Let wel, de verschillen zijn niet immens, heel subtiel eigenlijk. Bovendien is smaak subjectief. Dus als je in de gelegenheid bent, probeer ze dan eens in het echt te aanschouwen. Daarbij is de magic makkelijk te vinden (op straat).

Succes ermee en groet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KodiaqS2

Senior Member
Let wel, de verschillen zijn niet immens, heel subtiel eigenlijk.
Ik denk dat je het verschil alleen in de zon ziet, klopt dat? Of zie je het verschil überhaupt alleen in de zon als je 2 auto's naast elkaar ziet staan met verschillende kleuren?

Het verschil in euro's is ook niet immens trouwens.. :)
 
Je ziet het meer van dichtbij zeg maar. In de schaduw of donker is de magic black juist wat dieper zwart, en glanst de crystal in de zon wat meer, cq klein tintje lichter. Dit gaat dan op bij gepoetste lak. Zal niet zo heel vaak duidelijk zichtbaar zijn omdat zwart natuurlijk sowieso snel stoffig / vies is. Het blijft:

- een nuance verschil
- persoonlijke smaak / voorkeur
- omgeving afhankelijk.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KodiaqW

Senior Member
@Luck-Ky hartelijk dank voor je uitgebreide verhaal, incl de foto's! Ben nu helemaal blij met mijn Deep Black Kodiaq, dat gaat een vrij unieke kleur worden aangezien die maar een paar maanden bestelbaar is geweest.
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
Scheelt 100 euro volgens jouw screendumps. Maar bekijk die 2 ballen van de dealer eens in het buitenlicht in plaats van in het kunstlicht van de showroom of van de lichtval door het raam. Je auto staat in principe ook altijd buiten.

Heb je raad zaterdag nog opgevolgd en heb de hele nacht van zaterdag op zondag op het politiebureau doorgebracht... Dealer was not amused dat ik hem naar buiten sleurde... :maakmegek:
 

hemi24

Forumguru
Ben nu helemaal blij met mijn Deep Black Kodiaq, dat gaat een vrij unieke kleur worden aangezien die maar een paar maanden bestelbaar is geweest.

Limited Business Edition toch?
Die hadden allemaal afwijkende kleuren omdat ze uit een Russische fabriek kwamen...
 

Derooke

Forumguru
Ik heb een t-roc met zwart parelmoer .
Het enige dat ik kan zeggen dat de wagen meer zwart lijkt door de extra glans ,precies dieper zwart. Als ik hem naast de BMW van een buur zet dan zie je duidelijk dat mijn zwart zwarter is en meer glanst.(auto's ongeveer even oud)
 
Hoewel een oud topic wil ik gelet op de voorgaande opmerking toch even reageren. Ik durf te stellen dat, Mijn crystal black is, nu ik hem een jaar rijdt, gewoonweg blauw is in de zon! Het is geen nuance meer maar overduidelijk geen zwart zwart. In de schaduw / savonds is hij heel mooi zwart.
 
Bovenaan Onderaan