Crystal Black Metallic 6j6j

Hallo allemaal,

Zowel op dit forum, als op het grote net, als via de dealers vind ik bar weinig (grafische) informatie inzake de nieuwe(?) kleur: Crystal Black Metallic 6j6j.

Deze kleur is leverbaar op de Kodiaq en Karoq. Heeft iemand deze kleur als eens in real-life gezien? heeft iemand beeldmateriaal hiervan?

Ik waardeer eventuele reacties!
 

Japanese Power

Donateur
Blackmagic is toch minder duur?
Scheelt 100 euro volgens jouw screendumps. Maar bekijk die 2 ballen van de dealer eens in het buitenlicht in plaats van in het kunstlicht van de showroom of van de lichtval door het raam. Je auto staat in principe ook altijd buiten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: G.P.
Op de BE uitvoering is de Crystal zelfs 180 euro minder duur dan de Black Magic Mika (en andere metallic lakken). Heb ook wel eens een uitvoering gezien waar de Crystal als premium werd neergezet tegen meerprijs tov metallic. Misschien willen ze hem wat promoten...
 

KodiaqS2

Senior Member
Skoda verkoper zei tegen mij dat het bij VW al wat langer bestond, dus ik ben daar even binnen geweest om standaard zwart mettalic te vergelijken met de extra glans / parelmoer zwart. Bijna alle zwarte auto's in de VW dealer hadden deze 'speciale' lak. Met alle goeie wil van de wereld kon ik het niet speciaal vinden. Ik heb dus gewoon voor de 100euro minder Mica gekozen. Ik had gehoopt dat het een soort CarbonSchwarz was van BMW. Daar zit in de zon een hele donkere maar duidelijk blauwe gloed doorheen. Dat vind ik prachtig..
 
Vraag me af of dat wel correct is. Bij mijn Volkswagen dealer kende ze de kleur niet nl. Ook geen een gehad aldaar.

Er staat 1 referentie / verwijzing naar een YouTube filmpje (op een superb) hier op het forum. Vind het even niet terug. Maar die was significant lichter.

Overigens in mijn geval, bij de Kodiaq Business Edition is hij juist bijna 200 euro goedkoper..

Edit: link gevonden. (Maar is denk ik niet de lak)
 
Laatst bewerkt:

KodiaqS2

Senior Member
Die superb is wel heel licht inderdaad, dat is prachtig. Maar die staat ook gepoetst onder een paar prachtige lampen..

De skoda verkoper zei tegen mij dat DEEP BLACK van VW hetzelfde was als de crystal van Skoda. Deep black is in de configurator van VW echter parelmoer, bij Skoda staat het gewoon onder het kopje mettalic. Maar zelfs die parelmoer deep black kleur vond ik in de showroom of buiten bij VW op diverse golfjes en een passat niet zo bijzonder...
 
Bah bah bah. Net neig ik naar de crystal black, is hij nu ineens inderdaad duurder dan de reguliere metallic. Zuur dit. Hij was eerst 700 meerprijs tov de basisprijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KodiaqS2

Senior Member
Zal wel een foutje geweest zijn.. Als je het echt mooier gaat vinden zou ik het voor die paar euro niet laten hangen..
 

KodiaqW

Senior Member
Ik ben dan ook wel weer benieuwd of de 'Deep Black' die ik besteld heb op m'n Kodiaq, dezelfde is als de parelmoer van VW. Of hetzelfde is als Crystal Black. Sowieso zal ik een van de weinigen zijn met die specifieke kleur omdat die maar heel even leverbaar is geweest op de Business Edition.
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik ben dan ook wel weer benieuwd of de 'Deep Black' die ik besteld heb op m'n Kodiaq, dezelfde is als de parelmoer van VW. Of hetzelfde is als Crystal Black. Sowieso zal ik een van de weinigen zijn met die specifieke kleur omdat die maar heel even leverbaar is geweest op de Business Edition.
ja, grappig.. zal toch haast wel die Crystal moeten zijn..
 
Ik ben gaan kijken, en zaterdag ga ik nog eens kijken naar een Kodiaq met Crystal Magic. Is wel een scout. Ik loop dan ook bij VW binnen om te vergelijken met een deep black van VW. Volgens mij zit er wel degelijk een nuance verschil in. Als ik het op de gevoelige plaat kan vastleggen dan zal ik dit delen. Dit geeft in mijn optiek geen antwoord op de vraag of de bestelde Skoda deep black op de BE uitvoering crystal is of wordt en/of dit vergelijkbaar is met deep black van VW.

Ik heb min kleur overigens wel al gewijzigd van Moon White naar Crystal black want wat is die mooi
 

KodiaqW

Senior Member
Tis wat, al dat zwart:

  • Black Magic Mica (1z1z)
  • Crystal Black (6j6j)
  • Deep Black (2t2t) -> Heeft bij VW wel dezelfde kleurcode

@Luck-Ky ik ben benieuwd naar je bevindingen!
 

KodiaqS2

Senior Member
Ik heb min kleur overigens wel al gewijzigd van Moon White naar Crystal black want wat is die mooi
sowieso beter zwart dan wit.. De kodiaq heeft best wat bumper / lijsten in donker grijs wat veel beter wegvalt met zwart dan de andere kleuren.. die rustige look met wat chroom rond de ramen en op het dak hebben mij doen kiezen voor zwart. het minimale verschil wat ik bij VW zag was de reden gewoon voor mica te gaan. als jij mij hier kan overtuigen van het mooie van crystal ga ik em misschien ook nog aanpasen.. :) 100 euro meerprijs doet afgerond 1 euro in leaseprijs en 1 in bijtelling.. dat kan er dan ook nog wel bij.. :)
 
Haha, over smaak valt niet te twisten. Dat blijkt. Ik wilde graag eens een zwarte auto. Nooit eerder koos ik voor die kleur. Om budgettaire redenen ben ik in eerste instantie gegaan voor wit (pure white) omdat deze unilak standaard werd geleverd op de BE edition. Naarmate de tijd verstreek steeds meer gecharmeerd geraakt van wit. Juist het contrast tussen kunstof delen en de lak spreekt mij aan. Ook het pano dak breekt het dak mooi en optisch lijkt de wagen nog groter. Later bleek de kleur niet meer leverbaar en moest ik gaan voor metallic. Ik kreeg weer de keuze, initieel zwart of toch van de nu gecharmeerd wit. Moon white besteld uiteindelijk. Toch blijft zwart in mijn hoofd rondzingen. Dat wilde ik immers zo graag eens. Toevallig bij de dealer verzeild geraakt en daar de moon white op de auto van dichtbij bekeken. Viel een beetje tegen. Hij mist de sprankeling die je verwacht bij een dure witte lak. Beetje bestelbus wit eerlijk gezegd. De magic black echter ook erg plat en 'saai'. Maar.... Toen zag ik dus de crystal black. Lekker sprankelend en een soort blauwe schijn in het licht. Speciaal genoeg om voor zwart te gaan! Twijfel blijft er toch. Vooral gelet op deze wagen Ivm de kunstof delen. Ik hoop dat dit niet goedkoop aan gaat voelen op een zwarte wagen. Luxeprobleem.... Lang verhaal kort: wit en zwart zijn beide prima, daar ben ik van overtuigd. Iets in het middel (grjjs/zilver) is voor mij geen optie omdat ik die kleuren altijd al heb gereden.

Ik ga morgen nogmaals kijken zoals gezegd en vergelijken indien mogelijk met VW deep black. Eens kijken of ik een mooie foto kan maken van de Crystal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

KodiaqS2

Senior Member
Toen zag ik dus de crystal black. Lekker sprankelend en een soort blauwe schijn in het licht. Speciaal genoeg om voor zwart te gaan!
Ben benieuwd.. ik heb nog wel wat tijd om de kleur aan te passen.. Als er echt iets extra's in zit en een beetje blauw doorheen komt dan is dat zeker mooi.. Zoals ik al zei; BMW heeft ook een zwarte kleur die in de zon wat blauw doorgeeft, dat is prachtig..
 

KodiaqS2

Senior Member
In het zwart vind ik hem juist helemaal niet mooi, zeker alle zwarte kunstof delen komen veel mooier tot zijn recht bij een andere kleur.
Ja, geinig. De ene laat liever de kunststof delen eruit springen. de ander wat minder.. blijft een van de moeilijkste dingen om te kiezen. De kleur.. Ik vond Emerald green ook geweldig..
 
Bovenaan Onderaan