Cruise Control

Ron467

Actief lid
Even 4 pagina´s terug, min of meer on topic (er zijn er veel die graag snel senior of zelfs guru willen worden/blijven:1819:)

Soms hebben vrouwen meer inzicht dan de mannen....

Ja.... en omdat ze de CC zo weinig (niet) gebruikt, zijn de beschikkingen die ik van CJI (voor de auto) binnen krijg haar aandeel aan het spekken van de staatskas:ahum:


ikzelf rij zelden ONBEWUST te hard, mede door die CC:smirk:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat wanneer je onbewust te hard rijdt, de rijbevoegdheid je ontnomen zou moeten worden. Er lijkt me dan toch sprake van een ernstige, de verkeersveiligheid bedreigende psychische ongesteldheid.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, denk er maar eens goed over na. Het is niet alleen scherts. Ik denk dat als je een voertuig bestuurt, zeker zoiets simpels als een auto (vergeleken met een vliegtuig b.v.), je een bepaald situational awareness moet hebben. Het minste is dan toch wel dat je weet hoe hard je rijdt, anders is er echt iets mis of steekt de kop in het zand.
 

OuweHippie

Senior Member
Zonder CC is een auto voor mij geen auto.

Zeker op de langere trajecten is het een genot je voeten daar te kunnen zetten waar je maar wilt, al leg je ze in je nek!

Met de caravan is het helemaal relaxed. 600 kilometer snelweg met 90 km/u is zonder CC niet comfortabel.

De CC gebruik ik al als ik na 500 meter straat de provinciale weg oprij en gaat alleen vanzelf uit bij het verkeerslicht om daarna weer aan te gaan.

En dan het benzineverbruik, heenweg CC 6,1 terugweg geen CC 7,8. Dat heb je als je een YETI rijdt voor wat'tie waard is.
 

corsaar

Senior Member
Voor wie en waarom is CC uitgevonden.
Voor mij denk ik want ik vind het zeer prettig.
Geeft rust.
 

FredV

Banned
je een bepaald situational awareness moet hebben. Het minste is dan toch wel dat je weet hoe hard je rijdt, anders is er echt iets mis of steekt de kop in het zand.
Voor mij geldt iig dat de awareness er wel degelijk is. Wat ik bedoel met ongemerkt te hard, is dat als je in een soort van kolonne rijdt, je dan automatisch je snelheid aanpast, zowel naar beneden als naar boven. En dat laatste is qua pecunia minder...
 

corsaar

Senior Member
FredV Wat ik bedoel met ongemerkt te hard.

Dat bedoel ik als de hele meute te hard rijdt wordt je er door cc op geatendeerd.
Natuurlijk kan ik dat ook op de snelheidsmeter zien.
 

Ron467

Actief lid
En ik denk dat bijna iedereen wel eens een bon thuis heeft gekregen voor 3, 4 of 5 km "te snel".:(

En ook dat is dus onbewust "te hard", daar doelde ik op.
En daar kan CC je dus voor behoeden:722:

Ben het met je eens dat als je "onbewust" 120 rijd waar je 80 mag of wel 80 rijd waar het mag, maar de situatie een lagere snelheid vereist, je dan je rijbewijs ingenomen mag worden.

Voor mij einde discussie wat dit punt betreft.:koffie:
 
Bovenaan Onderaan