Cruise control blijft ingeschakeld tijdens koppeling instappen.

Antera

Donateur
Dus even voor mijn beeldvorming, CC gaat eraf als:

1. je remt
2. je koppeling meer dan 6 sec vast houd
3. knop uit zet op de hendel
4. Je hem in zijn vrij zet?

Ben er welk benieuwd naar hoe dit precies werkt
 

leo442

Forumguru
Als je onder het rijden je gas loslaat en de koppeling intrapt (zonder te remmen) valt na ong.6 sec. de cc eraf. Dus is in ieder geval de remlichtschakelaar niet van invloed. Niet gekeken, maar er zal toch wel een koppelingsschakelaar aanwezig zijn die een signaal aan het stuurapparaat geeft die op zijn beurt de cc uitschakeld na een aantal sec. als hij de ingestelde snelheid niet kan handhaven.
 

RoelF

Forumguru
Ik verwacht ook een koppelingschakelaar. Probeer maar eens de auto te starten zonder de koppeling ingedrukt te hebben. 't is mij nog niet gelukt.
 

EdK

Forumguru
Die koppelingsschakelaar die zit er wel, alleen de software die eromheen is geschreven is blijkbaar veranderd mbt de CC tov van voorheen.
 

RRPR

Lid
Ik vind het juist erg fijn dat de CC aan blijft staan als je koppelt. Heerlijk op 50 en 80 km wegen met veel stoplichten. Optrekken, RESUME indrukken, en rustig opschakelen. Veel meer ontspanning levert me dit op!
 

RoelF

Forumguru
Dus even voor mijn beeldvorming, CC gaat eraf als:

1. je remt
2. je koppeling meer dan 6 sec vast houd
3. knop uit zet op de hendel
4. Je hem in zijn vrij zet?

Ben er welk benieuwd naar hoe dit precies werkt
Gisteren nog even gedaan. Punt 4 klopt ook. In z'n vrij en koppeling op laten komen. Dan schiet de cc er af.
 
Bovenaan Onderaan