Combi Business Edition + geen achteruitrijd camera en 3 zone airco?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemi24

Forumguru
@MY00 : wat jij laat zien is de knop voor Autohold…

Hillhold heeft namelijk geen knop, maar is een software functionaliteit.

En NEE, Autohold en Hillhold zijn niet hetzelfde!
 

MY00

Senior Member
1695466304580.png
Dit is wat men dan waarschijnlijk zal bedoelen.
Deze zorgt er voor dat de auto niet kruipt bij een stoplicht of deze ervoor zorgt dat je niet achteruitrolt op een berg, geen idee. Nog geen ervaring mee opgedaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Deze zorgt er voor dat de auto niet kruipt bij een stoplicht of deze ervoor zorgt dat je niet achteruitrolt op een berg, geen idee.
Het systeem doet allebei én ontkoppelt bovendien de DSG (indien aanwezig) tijdens het stilstaan, hetgeen de slijtage tegengaat*). Dat ontkoppelen gebeurt trouwens ook als je stilstaat met de voet op de rem, maar ik vind het prettiger als dat niet nodig is.
De (P)-knop doet dit éénmalig, als je de (A)utohold indrukt blijft deze ingeschakeld totdat je de knop opnieuw indrukt. Een heel lichte druk op het gas volstaat om onmiddellijk weer te gaan rijden - mits start/stop is uitgeschakeld, want dit zorgt hier wel voor een hinderlijk voelbare vertraging.

*) Daarom is dit voor mij een ideale functie om de DSG-koppeling te sparen, bv. in stadsverkeer met veel verkeerslichten en andere stopmomenten. Ook in een "stop-start-aanschuif-file" werkt dit erg goed, dan zet ik de bak in M zodat hij niet al na 0,5 meter rijden naar 2 opschakelt, zelfs op stationair toerental. Zodra er weer ruimte is voor meer dan stapvoetse vaart zet ik de bak terug naar D of S.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@hemi24 Zelf ook even teruglezen: aan wie had je om een foto gevraagd?
Dan plaatst iemand anders een foto, en heb je daar een 'klacht' over.........
 

EyeVisions

Nieuw lid
Beste Hemi

Waarom jou sjaggie reacties die knop is dus wat anders. Maar hillstop doet het gewoon hoor. Verder zie ik in de configurator op website veel dingen er niet meer op staan. Die worden dus niet meer standaard erop geleverd. Of doen ze niet meer. Parkassist achteruitrijcamera, panoramadak enz Als nu zou mogen bestellen als ik Octavia ff over tot de nieuwe
 

Rallye

Forumguru
Je moet je wel realiseren dat deze pagina’s door velen worden gezien als naslagwerk. Als jij dan zegt
“HillHold op DSG: Ja hier zit deze gewoon op incl knop“, wat onjuist is omdat die knop geen hill hold maar autohold bedient, lijkt het mij goed dat dat wordt gecorrigeerd. @hemi24 kiest een wat ironische vorm voor zijn commentaar, dat is niet “sjaggie” maar de manier waarop velen hier met elkaar omgaan.

Wat bedoel je met “Als nu zou mogen bestellen als ik Octavia ff over tot de nieuwe”?
 

MY00

Senior Member
Ik ben wel benieuwd naar een plaatje van die knop, heb dat nog nooit gezien
Ik geloof niet dat dat is wat @Rallye schrijft :D

Los daarvan is het punt gewoon terecht: de getoonde foto hoort niet bij de vraag.
Dan lees de vraag nog maar eens. Hij vraagt naar het plaatje van die knop. Deze heb ik aangeleverd. Dat het niet de knop is welke het zou zijn is een ander ding. Dat er geen Hillhold opzit daar heeft @hemi24 helemaal gelijk in. Maar hij vroeg voor een plaatje van de knop welke @EyeVisions bedoelde en deze heeft hij gekregen.

Maar je zou de vraag van @hemi24 ook kunnen lezen dat hij de Hillhold knop wilt zien. Deze bestaat zeer waarschijnlijk niet en er is dus ook geen foto van te maken en te laten zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan