Combi Business Edition + geen achteruitrijd camera en 3 zone airco?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie146

Senior Member
Zal nog eens terugkomen op mijn oude topic.

De bestelling voor een HB was eigenlijk al de deur uit, tot de dealer me afgelopen vrijdag belde dat dit Q1 2022 zou worden én met een prijsverhoging van 2500,-.
Dat was dus geen plezierig nieuws.

Gelukkig hadden ze een Combi al in pre-order staan die omgebouwd zou kunnen worden naar precies mijn specificaties en opties. Dit zou dus de levertijd flink verkorten, tóch een panorama dak opleveren en uiteindelijk op hetzelfde bedrag uitkomen als de HB in Q1 2022 zou kosten.

Het geheel zit nu in de ambtelijke molen bij de baas en leaseplan maar ik heb goede hoop dat er snel een bevestiging komt.
 

octillion

Nieuw lid
@Robbie146
Klopt, Skoda gaat een prijs correctie uitvoeren op de Octavia een schatting was minimaal 1500,- maar kon zomaar meer zijn.

Om die reden ga ik een voorraad auto nemen nu ze er nog zijn.
 

Robbie146

Senior Member
Tsja, ik begreep van de dealer dat ze moeite hebben met de productie van de HB en liever de Combi verkopen.
Geen idee wat hier van waar is, feit is at ik nu misschien eind Augustus mijn auto heb, anders pas na januari volgend jaar.
 

octillion

Nieuw lid
Volgens mij waren al vorige jaar al klachten van de fabriek werkers dat de Octavia nog niet productie rijp was om te produceren of zoiets dacht ik. Dus dat verhaal zou me niet helemaal verbazen als het waar is.
 

jongetje

Forumguru
@octillion dat heeft niets te maken met de carrosserie maar met de software. Daar komt nu een chip tekort bij. Blijkbaar zijn er meer combi slots in de fabriek dan hatchback slots.
 

octillion

Nieuw lid
Ik ook niet eigenlijk....

Ik denk dat ik het door heb.
Auto hold zit er wel op, maar Hill hold is alleen een functie om ervoor te zorgen dat je niet naar achteren rolt op een helling. Bij het detecteren van een helling en tot stilstand komen van je voertuig worden de remmen 3 seconden vasthouden zo dat je niet naar achteren rolt. Waarschijnlijk moet ik zelf de rem initiëren en bij het wegrijden worden de remmen wel automatisch gedeactiveerd.

morgen een afspraak bij de dealer hopelijk kan hij dat effe uitleggen.
 
Laatst bewerkt:

octillion

Nieuw lid
Weet iemand of een Octavia te bestellen is met deze rails in de kofferbak?

5c3ce23e-3b08-4162-886d-365160485567-jpeg.88596


Ik probeer mijn dealer uit te leggen, maar die kent het systeem niet.
Bovenstaand plaatje is van een Skoda Superb Combi van 2011, was dit een standaard optie of iets wat je achteraf moet monteren?
 

Bijlagen

  • 5C3CE23E-3B08-4162-886D-365160485567.jpeg
    5C3CE23E-3B08-4162-886D-365160485567.jpeg
    127,4 KB · Weergaven: 259

octillion

Nieuw lid
Blijkbaar is dat niet meer verkrijgbaar op Skoda’s.
ze hebben alleen een fixeer systeem met klittenband om je kofferbak in te delen.
 

hemi24

Forumguru
Mooi om te horen dat die erop zit! Top.

@MRNX
Mijn budget is een beetje beperkt dus ik moet goed nadenken over extra opties.

Iets viel me op waar ik echt vraag tekens bij heb is het feit dat niet DSG modellen geen optie hebben voor Hill hold control. Ik rij nu een Golf 7 waar dat wel op zat, dus ik vraag me af hoe dat werkt als je geen Hill hold hebt? Misschien een stomme vraag maar ik weet niet beter dan de combinatie elektrische parkeerrem met Hill hold.

Wanneer heb je Hill-Hold op je Golf 7 gebruikt dan?
Ik blijf erbij: als je een auto hebt met elektrische handrem en AutoHold, is HillHold een totaal overbodige functie! (tenzij je zo eigenwijs bent om de AutoHold uit te schakelen...)
 

Canon-Eye

Forumguru
tenzij je zo eigenwijs bent om de AutoHold uit te schakelen...
Ik gebruik de Autohold maar onder 2 omstandigheden, namelijk in stadsverkeer als er vaak gestopt moet worden en in "aanschuif-files" (dan in combinatie met de bak in Manual om 'm in de 1e versnelling te houden totdat er weer wat meer vaart gemaakt kan worden, dan tik ik 'm weer naar S).

Buiten deze twee gevallen vind ik de Autohold niet nodig en bovendien onpraktisch bij parkeer- en andere manoeuvres waarbij ik juist de lichte kruipneiging gebruik.
Op mijn eigen wijze dus, inderdaad ;), maar voor mij ook de betere wijze.
 

octillion

Nieuw lid
Wanneer heb je Hill-Hold op je Golf 7 gebruikt dan?
Ik blijf erbij: als je een auto hebt met elektrische handrem en AutoHold, is HillHold een totaal overbodige functie! (tenzij je zo eigenwijs bent om de AutoHold uit te schakelen...)

Ik rij… correctie reed best vaak in het buitenland en daar komt het best goed van pas.

Buiten mijn buitenlandse “avonturen” komt hij wel eens van pas in parkeergarages, in Arnhem, Limburg en zo kan ik nog een paar situaties bedenken. Het voordeel van Hillhold Is dat je er nooit over hoeft na te denken, het werkt en je staat er niet bij stil.
Helling of niet je stopt en rijdt weg er is geen verschil.
 

EyeVisions

Nieuw lid
Zelf in bezit van een Octavia Buisnes plus. Voor octillion de interriuer verlichting kan je in diverse kleuren wijzigen ook is er een verschil tussen bodum verlichting en je sfeerverlichting. Ook kan je extra functie kopen op je sfeer verlichting. Hierdoor gaat de binnenverlichting ook oranje knipperen bij aanzetten alarm lichten. En iets met dynamisch bij versnelling wat zelf nog niet echt gemerkt heb. Leuk feitje deurverlichting kleurt rood als deze openstaat,

achteruitrij camera:
Deze wordt niet meer standaard geleverd door skoda en zover ik gezien heb ook niet meer erbij te bestelen. (dit was een losse optie) bij mij is deze later ingbouwd en werkt ok ik had hem er namelijk wel bijbesteld maarwas niet geleverd (je kan de orginele camera nog wel bestellen als los product en door 3e inlaten bouwen)

HillHold op DSG:
Ja hier zit deze gewoon op incl knop

Ook kan je bijv later nog verkeersbord herkenning enz aanzetten en betalen via je app. Hier staat ook extra functie's sfeerverlichting. en extra kleuren (geen idee ik heb alle kleuren al)

3 zones climat:
Ja deze zat erbij gewoon in.

Irritaties:
Verkeersbord herkenning werkt waardeloos als er weg van 50km naast de rijksweg ligt en hij ziet het bord lig je met je bakkes op je dashboard omdat kreng om de rem trapt. Dit kan je wel weer uitzetten dat hij niets doet ermee.
Stoer doen in simple clever filmpjes maar de sneeuwborstel mag je zelf aanschaffen en is niet te krijgen in nederland bij dealer, wel op Ali en in Belgie.

Ondanks de update valt nog steeds me infotainment soms uit bij starten auto.
 

Bijlagen

  • auto.jpg
    auto.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan