Columbus VS Kessy VS Licht pakket

Dnet

Senior Member
Hi,

Gister 2de (en laatste) proefrit gemaakt bij de dealer, het word zeker een O3 combi Greenline businessline :D.

Nu had ik mijn keuze m.b.t de opties van de auto al redelijk rond: Columbus upgrade met kleuren maxidot en de Technology pack (vanwege Kessy). Waarbij ik mijn keuze voor Kessy baseer op het feit dat mijn huidige auto (~ 2 maanden in bezit) het ook heeft, ideaal.

De dealer adviseerde echter om echt het licht pakker te pakken (vanwege o.a. de xenon lampen), desnoods een andere optie daarvoor te laten vervallen.

Nu ben ik budget-wise een beetje gaan schuiven, en kom eigenlijk tot de conclusie, dat ik 2 van de 3 opties kan kiezen. Wat adviseren jullie (en waarom)?
1) Navigatie Columbus (8 inch scherm, kleuren maxidot, 64 Gb harde schijf endvd-speler)
2) Technology pakket (Parking assistant 2.0, Kessy - keyless entry)
3) Licht pakket (Bi-xenon koplampen met led,Mistlampen met corner zwart, Verlichting in voetenruimte)

Thanks!
Dnet
 
Moeilijke keuze, ik heb alle 3 de opties en van alle 3 ben ik super tevreden. Als ik dan echt echt echt zou moeten kiezen, het licht pakket zou ik dan laten vallen. Al zou het me toch heel heel heel zwaar vallen.
 

Joske

Forumguru
Weet niet hoe frequent je navigatie nodig hebt?

Anders Amundsen overwegen of eigen navigatie? (smartphone-houder ofzo?)
 

Dnet

Senior Member
Dat is inderdaad misschien de achterliggende vraag, standaard heeft de versie gewoon Amundsen, is dit genoeg, of mis ik dan echt wat? Met het idee van 'zelf zie ik de auto het meest van binnen' heb ik voor de upgrade gekozen...
 

Joske

Forumguru
Ik vind een Amundsen (+ in mijn geval) voor die paar keer per maand dat ik 'em nodig heb zeker afdoende. Maar dan spreek ik enkel over navigatie. De Columbus biedt waarschijnlijk nog meer mogelijkheden. Maar mijn voorkeur zou toch naar 2 en 3 gaan ;)
 

Rikki

Nieuw lid
Hi,

Gister 2de (en laatste) proefrit gemaakt bij de dealer, het word zeker een O3 combi Greenline businessline :D.


Nu ben ik budget-wise een beetje gaan schuiven, en kom eigenlijk tot de conclusie, dat ik 2 van de 3 opties kan kiezen. Wat adviseren jullie (en waarom)?
1) Navigatie Columbus (8 inch scherm, kleuren maxidot, 64 Gb harde schijf endvd-speler)
2) Technology pakket (Parking assistant 2.0, Kessy - keyless entry)
3) Licht pakket (Bi-xenon koplampen met led,Mistlampen met corner zwart, Verlichting in voetenruimte)

Thanks!
Dnet
Als u 1 van genoemde opties moet laten vallen dan advisere ik u optie 2 te laten vallen. Argumentatie is dat optie 1 en 3 bij dagelijks gebruik u meerwaarde zullen geven. Columbus is werkelijk een genot, bi-xenon zorgt daadwerkelijk voor meer lichtopbrengst.
Optie 2 vervalt. Geen Parkassist, dat kunt u zelf (beter) doen. Geen keyless entry en exit, dat is jammer, maar niet meer dan dat.
Kortom de meerwaarde van Columbus en bi-xenon bieden tezamen meer dan KESSY i.c.m. Columbus of met bi-xenon.

Succes,

Rikki
 
@Rikki , je bent er nog steeds ondersteboven van... ;)
Ik zou absoluut optie 2 laten vallen. De Columbus is echt geweldig!! Iedere dag weer een genot. Bi-xenon? Je wilt nooit meer zonder! Kessy is leuk, maar de sleutel net zo makkelijk. Inparkeren? Dat kan jij beter....
Succes!!
 

henriz

Forumguru
Zelf heb ik van de drie opties alleen het Technology pakket. Zou ik nog 1 van de andere 2 erbij mogen kiezen, dan zou het Columbus zijn. Het grotere scherm is echt mooier en naar verluid is de Columbus ook sneller.
 

henriz

Forumguru
KESSY is echt geweldig. Die zou ik niet meer kwijt willen. Zelfs niet in ruil voor een van de andere genoemde opties. Het is alleen zo jammer dat het in een duur pakket met de totaal overbodige parking assist zit.
 

Dnet

Senior Member
Diezelfde mening heb ik eigenlijk ook... Die Parking Assist gebruik je waarschijnlijk een keer, en daarna nooit meer. Het draait voor mij ook om de Kessy...
 

Mick

Actief lid
Dat is niet moeilijk. Keuze 1 en 3 nemen. Technology pakket is leuk, maar heeft weinig meerwaarde.
Ik heb onlangs in een O3 van een collega gereden, met Kessy en parkassist, en moet zeggen, voor een keer wel geinig.
Wat maakt het uit om een sleutel te gebruiken om te starten en de wagen af te sluiten. Ik controleer altijd nog eens extra of de wagen goed is afgesloten. Doe je dat bij een wagen met kessy, dan is de kans groot dat de deuren weer open gaan op het moment dat je de deurklink gebruikt. Ik teste het op de bestuurder deur, maar misschien werkt dat niet op andere deuren.
Inparkeer functie is een leuke belevenis om eens mee te maken, maar niet meer dan dat.
Xenon is gewoon een heerlijke optie waar je veel meer aan hebt en de nieuwe Columbus is lekker groot en ziet er gewoon gelikt uit. Maar wat anderen al schreven kan je ook de Amundsen gebruiken die er standaard inzit.

Veel succes met je keuze,.
 

Dnet

Senior Member
@Mick mijn huidige Renault Kessy implementatie sluit automatisch bij het weglopen van de auto... Lees ik nou dat de Skoda dit niet doet?
 

Mick

Actief lid
Hij zal wel dichtgaan, maar zoals ik al schreef, controleer ik altijd of de wagen goed dicht zit. Columbus zit er in, en die wil ik erin houden.
Als je de bestuurders deur dan controleert, gaan de deuren weer open.
 

henriz

Forumguru
@Dnet
Nee, dat doet Skôda niet. Je moet de hendel even strelen.

@Mick
Standaard klappen de spiegels in bij afsluiten. Dus het is goed te zien of de deur is afgesloten.
 

jfk104

Actief lid
Mijn keuze voor zou zijn (in volgorde welke ik het liefst behoud)

3) Licht pakket (Bi-xenon koplampen met led,Mistlampen met corner zwart, Verlichting in voetenruimte)
1) Navigatie Columbus (8 inch scherm, kleuren maxidot, 64 Gb harde schijf endvd-speler)
2) Technology pakket (Parking assistant 2.0, Kessy - keyless entry)

Xenon heb ik de laatste 6 jaar mee gereden en zou nooit meer anders willen. Het rijdt zoveel meer ontspannen door de veel hogere lichtopbrengst zeker bij herfstachtig weer. Donker, regen, natte sneeuw. Ik kies daarom deze veiligheidsoptie boven een "handig" optie.

Columbus leuk maar zou indien het budget op is zou ik eerder kiezen voor de admundsen met Dab, maxidot en stoelverwarming voor. (Cantonupgrade helaas niet mogelijk anders had ik die gekozen)

Technologypakket zou ik dan het minst missen. Leuk auto-inparkeren en sleutel in de zak houden, vast enorm handig wanneer je eraan gewend bent maar als ik moest kiezen ging deze er als eerste uit.

Ik kan verder niet in je portemonnee kijken maar ik heb ervoor gekozen iets meer uit eigen zak bij te betalen en net wel die optie te kiezen die eigenlijk niet had gekund.

Keuzes..... ;)
 

Noord26

Forumguru
Zeker voor Xenon gaan. Zoveel fijner in het donker rijden. En als je veel op de weg zit zou ik denken, ga voor een Columbus. Kessy hadden wij op onze vorige auto (Suzuki Swift) ook, maar mis het totaal niet. En inparkeren is een leuke gimmick, maar 9 van de 10 keer heb je sneller en beter voor elkaar als de parking-assist.
 

Dnet

Senior Member
Oei, daar waar ik vanochtend nog misschien de Columbus wou laten schieten. Zit ik nu te twijfelen over de Kessy... (sorry @henriz, ik weet hoe fijn het kan werken). Juist een leuke gimmick (het weglopen bij de auto, automatische 'biep', spiegels dicht en deuren op slot) zit er niet op, daarbij betaal je inderdaad veel bij voor de parking assist...
 
Bovenaan Onderaan