Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralph

Lid
1) Alle RNS 510 radio worden via internet geregistreerd
2) Mijn Home adres stond er nog in
3) Het was de enige Columbus, de rest waren allemaal VW AUDI
 

Ralph

Lid
Overigens ga ik wel de schade ed verhalen op die gasten! En ik zal niet de enige zijn....
Dus met 200 euri komen ze niet weg!
 

Ralph

Lid
Waarschijnlijk, zo begreep ik eruit, hebben ze bij een routine controle die gasten aangehouden. Toen ze zagen dat de auto afgeladen was met navigatiesystemen hebben ze ze toch maar even vast gehouden
 

dickr43

Nieuw lid
De mijne is 2 weken geleden ook uit de auto gesloopt. Beide achterramen eruit gemept en vervolgens netjes uitgebouwd. Er zou toch Safe-Lock op moeten zitten? Dat heeft bij mij blijkbaar niet gewerkt. Ik doe de auto met de AB op slot, wordt Safe-Lock dan wel geactiveerd?

Ik heb er in ieder geval voor gekozen om niet weer een Columbus in te laten bouwen. Heb nu een JVC met afneembaar front. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook van de rSAP BT af ben. Bij de JVC wordt BT geleverd en die doet het wel met mijn telefoons.

Van mij mogen ze die gasten een dagje langs de A12 zetten met een bord rond hun nek. Kijken hoe ze er dan aan het eind van de dag bij staan. Opsluiten en de sleutel weggooien! Daarnaast wordt het inderdaad tijd dat het moeilijker wordt om die dingen te stelen. Waarom niet, net als vroeger met het CarIn systeem verschillende units in de auto bouwen?
 

Michel

Forumguru
Safe-lock is in de Octavia II FL niet meer geactiveerd. In mijn auto werkt het in ieder geval niet. Blijkbaar wil/mag men dit in Nederland niet meer inzetten. In de handleiding staat ook de opmerking dat deze functie alleen in een paar landen wordt toegepast. Wel vreemd, want in mijn beide Fabia I's was het wel standaard geactiveerd.
 

nomad

Senior Member
Dan laat je het toch gewoon weer door de dealer activeren ?
Handige move in elk geval van Skoda. Dan kunnen ze je Columbus nog makkelijker jatten.
 

dickr43

Nieuw lid
Dan laat je het toch gewoon weer door de dealer activeren ?
Handige move in elk geval van Skoda. Dan kunnen ze je Columbus nog makkelijker jatten.

Heb volgende week een afspraak voor winterbanden en dan ga ik ze dat in elk geval vragen te doen.

Het is echt bezopendat het allemaal zo makkelijk gemaakt wordt.
 

Ronnie

Forumguru
Even een kneuzenvraag: wat is een safe-lock? blijkbaar iets softwarematigs, want het kan door de dealer worden geactiveerd...
Thnx... Willem-Jan
Is al eens in een ander topic besproken....
Komt hier op neer: Bij afsluiten met de A.B. is de deur ook niet meer van binnenuit te openen, bij 2 keer "afsluiten" snel achter elkaar drukken is dit wel weer mogelijk.
 

Michel

Forumguru
Safe-lock zorgt ervoor dat de sloten nog eens extra vergrendeld worden zodra je de auto afsluit. Je kan dan niet meer via de deurgreep in de auto de deur openen. Dit moet het voor een inbreker lastiger maken om binnen te kunnen komen, want hij zal dan via het raam(pje) naar binnen moeten.

Aan de andere kant schuilt er natuurlijk een gevaar in en dat is waarschijnlijk ook de reden dan men het standaard niet meer activeert: je kan iemand dus opsluiten in de auto. Die kan dan eveneens alleen maar via het raam naar buiten.

Edit: Ronnie was me voor.
 

LenK

Forumguru
Dit is het risico als je navi wel goed geintegreerd of goed vast zit:
image_03.jpg

RAVAGE met HOOFDLETTERS!
 

VEEJAY

Forumguru
Allemachtig... Maar hierdoor heb ik maar een enkeldin met afneembaar frontje. Ik had graag een mooie dubbeldin met alles erop en eraan gekocht, maar vind het dit soort dingen niet waard.
 

Captain Hook

Forumguru
[puinhoopfoto]
RAVAGE met HOOFDLETTERS!
Da's niet mis. :shocked:

Maarre wat ik nooit begrijp in dit soort gevallen, volgens mij is dat navigatiesysteem nooit heelhuids uit die auto gesloopt. Dus wat is dan het nut nog om 'm te jatten? Als 'ie kapot is, kunnen de crimineeltjes 'm niet meer verkopen. :confused:

Heb zelf ook een keertje zoiets meegemaakt. Was uit m'n Golf de CD-wisselaar met grof geweld verwijderd. Overal vond ik afgebroken onderdeeltjes, m.a.w. wat ze er uit gesloopt hadden, was ook gesloopt. Ikke niet begrijp. :icon_smile_question
 

Captain Hook

Forumguru
Er wordt wat afgejat, en niet alleen columbussen helaas.

Nou ben ik zelf helemaal niet zo blij met dingen als Google Streetview. Is reuze handig voor de criminelen om vanuit hun luie stoel 'interessante' adressen van kleine zelfstandigen te spotten en zich voor te bereiden op snode activiteiten.
Je kunt b.v. je huisopnames laten weghalen bij Streetview, maar is nou het merken van je spullen ook verstandig?
Zoals dit bedrijf http://www.selecta-dna.nl/ bijvoorbeeld levert. Ik zag dat toevallig in een advertentie bij een fotozaak uit Capelle.

Zou zoiets überhaupt preventief werken om te voorkomen dat het tuig navi spul (of andere zaken) uit je auto jat? Iemand al ervaring mee?
 

___JC___

Forumguru
Er wordt wat afgejat, en niet alleen columbussen helaas.

Nou ben ik zelf helemaal niet zo blij met dingen als Google Streetview. Is reuze handig voor de criminelen om vanuit hun luie stoel 'interessante' adressen van kleine zelfstandigen te spotten en zich voor te bereiden op snode activiteiten.

Daar had ik het gisteren nog over toevallig. Met streetview kan je de dikke bak voor de deur zien staan, je ziet makkelijk toegankelijke ramen en deuren, straatlantaarns. Maakt het wel HEEL gemakkelijk om doelen uit te kiezen voor inbrekers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan