Codes voor F2, O2, S1 en R1

octofreak

Actief lid
Het is weer even stil geweest hier..

@Nomad, ik heb een specifieke vraag in een PM gezet.
Als je even tijd hebt..:worshippy:
 
Maar wat ik eigenlijk niet kan vinden...

de opties die je in kan stellen op een f2 vanaf 2008.

Op de website die genoemd staat, is het alleen voor de f1.

Is er iemand die nog functies weet die je kan activeren bij de F2?

Anti carjacking staat bij mij nog niet aan, maar dat zou ik wel graag willen.
MIsschien zijn er nog andere (leuke) opties?
 

Octavia_II

Actief lid
Maar wat ik eigenlijk niet kan vinden...

de opties die je in kan stellen op een f2 vanaf 2008.

Op de website die genoemd staat, is het alleen voor de f1.

Is er iemand die nog functies weet die je kan activeren bij de F2?

Anti carjacking staat bij mij nog niet aan, maar dat zou ik wel graag willen.
MIsschien zijn er nog andere (leuke) opties?

Anti carjacking is mogelijk.

Voor de rest kan ik niet zo veel vinden over de f2...:(

Groet,

Charlie
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Ik zou bij mij ook graag 'rainclosing' activeren.

Heb maxidot en de coding bij regenlichtsensor veranderd van 00208933 naar 00471077. Kom hierna helaas niet verder, en dan specifiek Byte 09 in 02 veranderen. Zie geen rainclose optie. Of is dit gewoon niet te activeren? auto is van 2005.

Hoor het graag en alvast bedankt!
 

Octavia_II

Actief lid
Ik zou bij mij ook graag 'rainclosing' activeren.

Heb maxidot en de coding bij regenlichtsensor veranderd van 00208933 naar 00471077. Kom hierna helaas niet verder, en dan specifiek Byte 09 in 02 veranderen. Zie geen rainclose optie. Of is dit gewoon niet te activeren? auto is van 2005.

Hoor het graag en alvast bedankt!

Op deze manier heb je dus wel de functie geactiveerd!
Je kunt dit verder nergens "zien" in de auto. (op bv. de maxidot bedoel je denk ik?)
De funktie moet de ramen sluiten als het gaat regenen.......

Dus ramen open en de voorruit (regensensor) nat maken (bv. met sproeier) en afwachten of er iets gebeurd......

Groet,

Charlie
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Ok, dus als ik het goed begrijp is de functie wel geactiveerd maar zie ik hem niet terug in de Maxidot en VCDS?

Hoor het graag en bedankt Charlie voor je antwoord
 

Octavia_II

Actief lid
Ok, dus als ik het goed begrijp is de functie wel geactiveerd maar zie ik hem niet terug in de Maxidot en VCDS?/quote]

Inderdaad.

Ps. wel ff testen nog, want ik het hetzelfde gedaan met mijn 2005 Octavia II en daar werkt het dus niet op (of ik heb niet goed getest)...

Groet,

Charlie
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Nou ik denk dat die byte 9 hex2 ook belangrijk is. Heb de coding erin gezet en ff gewacht(het regent hier momenteel) maar ze gingen niet dicht. Denk dat dit dus pas vanaf 2006 te activeren is.....helaas
 

Octavia_II

Actief lid
Nou ik denk dat die byte 9 hex2 ook belangrijk is. Heb de coding erin gezet en ff gewacht(het regent hier momenteel) maar ze gingen niet dicht. Denk dat dit dus pas vanaf 2006 te activeren is.....helaas

Hoi MarijntjeTDI,

byte 9 hex2 ?
Wat bedoel je hier precies?
(De coding 00208933 bestaat niet uit 9 bytes.......)

Groet,

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Bij de longcoding in VCDS moet je schijnbaar ook byte 9 in 02 veranderen
om het te laten werken.

Vreemd, volgens VCDS ben je dan bezig om de sterkte van het remlicht (welke op dat moment als "achterlicht" werkt) aan het veranderen....

Hoe ben je aan die info gekomen?

Groet,

Charlie
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Het lijkt erop dat het per auto verschilt, net als het automatisch sluiten van de ramen met de Ab. Hier staat dat je in module 46 Byte 5 bit 6 aan moet passen, dit was bij mij byte 3 bit 6.....

Mijn auto is ook net wat ouder dan die van jou...wllicht is dat het verschil.
 

Octavia_II

Actief lid
Het lijkt erop dat het per auto verschilt, net als het automatisch sluiten van de ramen met de Ab. Hier staat dat je in module 46 Byte 5 bit 6 aan moet passen, dit was bij mij byte 3 bit 6.....

Mijn auto is ook net wat ouder dan die van jou...wllicht is dat het verschil.

Hoi Marijntje,

klopt er zijn idd. verschillende modules.
De modules zijn verschillende, afhankelijk van de opties de je neemt bij de auto. Zo zijn bv. mistlampen niet na te monteren zonder een module swap.
(tenminste als je het fatsoenlijk doet :smirk:).
Wij hebben een 14 bytes module waarbij het niet mogelijk schijnt te zijn om rainclosing te aktiveren. Indien je een een grote module hebt (ik geloof 20 of zelfs 30 bytes) dan kun je rainclosing wel aktiveren en krijg je er blijkbaar een menu item, in het settings menu, in je maxidot erbij .....:shocked:

Ps. de genoemde optie is bij mij ook byte 3 bit 6. (14 bytes module)

Groet,

Charlie
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Kijk zo komen we er tenminste!

Jammer dat het niet werkt, het ging mij meer om te proberen. Heb volgens mij nog nooit mijn ramen open gelaten bij (dreigende) regen.

Heb wel dingen geactiveerd zoals auto ramen sluiten (met AB) en noodremknipperlichten..

Gr,

Marijn
 

Octavia_II

Actief lid
Kijk zo komen we er tenminste!

Jammer dat het niet werkt, het ging mij meer om te proberen. Heb volgens mij nog nooit mijn ramen open gelaten bij (dreigende) regen.

Heb wel dingen geactiveerd zoals auto ramen sluiten (met AB) en noodremknipperlichten..

Gr,

Marijn

Yep, ik ook....en dubbelse mistlampen achter geactiveerd......en verbruiksmeter gecoriggeerd....en irritante gordelpiep het zwijgen op gelegd.....en anti carjacking geactiveerd....en ingesteld dat de knipperlichten en piepje van het alarm alleen gaat als de deuren/kofferbak/motorkap ook echt dicht zijn en.....dat was het wel denk ik... :shocked:

Groet,

Charlie
 

darkprojectx

Forumguru
mijn duits zuigt harder dan mn vriendin,

dus op deze site, die ik uit mijn VW tijdperk heb georven, vindt je ook TAL van foutmeldingen die naar voren kunnen komen tijdens het uitlezen, maar dan in het Nederlands, Engels of Duits. Daarbij ook gelijk uitgelegd wat er loos is en hoe te maken ;)
Voor sommige is dat gewoon makkelijker!

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html
 

Ralph

Lid
Weet iemand toevallig hoe je de controle van de kentekenverlichting uitzet in de facelift octavia. Het liefst via de VAS. En anders hopelijk de bereidheid om dit via VAGCOM uit te zetten ;)
 

Ralph

Lid
Ja klopt, heb nu power leds erin zitten. En heb geen zin om met weerstanden te gaan knoeien. Heb overigens deze leds met weerstand gekocht, maar vanaf de facelift wordt er een ander type signaal gestuurd, dus werkt niet. Vandaar dat ik de melding via VAGCOM of VAS uitgeschakeld wil hebben!
 
Bovenaan Onderaan