Codes voor F2, O2, S1 en R1

Octavia_II

Actief lid
Als ik dan ook nog een "verborgen functie" mag delen:

"Hoe kom ik van het irritante ding-ding geluid af (gordel herinnering)?"

(begrijp met niet verkeerd, ik ben een grote voorstander van het altijd dragen van de gordel, maar ik persoonlijk heb hier geen irritant ding-ding geluid voor nodig)

Ga naar je instrument cluster (0x17)
Kies functie recode (07)
Lees de code (bv. 007101)
Trek 02 van het 4de en 5de getal (van rechts geteld) af (dus: 07 - 02 = 05)
Programmeer deze (005101) code erin en weg is het ding-ding geluid.

Het getal 02 schijnt voor een O2 (toevallig ? :eek:) altijd te werken, maar stel dit eerst zeker !

Ps. tip van flip: schrijft de begin waarde van de code ergens op voordat je begint te wijzigen. ;)

Natuurlijk krijg je van mij geen enkele garanties en ben ik absoluut niet aansprakelijk voor welke schade dan ook, wel of niet voortvloeiend uit deze email! Elk gebruik van bovenstaande info op eigen risico! :D

Groe(n)ten,

Charlie
 

TL@

Forumguru
De garage heeft met de invoerder gebeld en nu beweren ze dat ik het niet kan laten uitschakelen dat de lichten boven 140 automatisch aan gaat. Wat een zever zeg :407:

Weet iemand een dealer in Antwerpen of Brabant die dit wel wil/kan aanpassen of is hier iemand met VAG/COM die mij even wilt helpen?

K U T garage, zoiets simpel zouden ze toch moeten kunnen veranderen hé.
 

higgy

Forumguru
Ik denk dat Nomad je best wel wil helpen, als je hem even een pirive berichtje stuurt...
 

TL@

Forumguru
Het is jammer genoeg niet in orde gekomen, Nomad vond niet in welke controller dat snelweglicht zat. Hopelijk kan het alsnog vinden, dan rijd ik nog wel een keer naar hem toe om het aan te passen.

@Nomad: Toch bedankt voor de moeite :xyxthumbs:
 

nomad

Senior Member
Het is jammer genoeg niet in orde gekomen, Nomad vond niet in welke controller dat snelweglicht zat. Hopelijk kan het alsnog vinden, dan rijd ik nog wel een keer naar hem toe om het aan te passen.

@Nomad: Toch bedankt voor de moeite :xyxthumbs:

De controller had ik wel (9) RLS, maar de beschrijving van de gebruikte code ontbrak, waardoor ik op de gok de bits moest veranderen en dat risico neem ik niet. Maar er wordt aan gewerkt ! Ik zal het eerst testen op mijn eigen auto alvorens het opnieuw te programmeren :blush:
 

Octavia_II

Actief lid
De controller had ik wel (9) RLS, maar de beschrijving van de gebruikte code ontbrak, waardoor ik op de gok de bits moest veranderen en dat risico neem ik niet. Maar er wordt aan gewerkt ! Ik zal het eerst testen op mijn eigen auto alvorens het opnieuw te programmeren :blush:

Hoi Nomad,

geef me de code maar even, dan werk ik deze wel om.

Groet,

Charlie
 

TL@

Forumguru
In/uitschakelen lampen automatisch aan boven de 140

* Byte 00: Rain Sensor Correction (Infrared Transperency at 880nm)
* Byte 01: Light Sensor Correction (Transperency)
* Byte 02: Options
o +1 = Highway Light
o +2 = Rain Light
o +4 = Rain Closing


* Example
o Coding is "00217165" (dec) = "03504D" (hex)
o Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Rain Sensor Correction value is 77%
o Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Light Sensor Correction value is 80%
o Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02 = Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light) set

Hoi Nomad,

geef me de code maar even, dan werk ik deze wel om.

Groet,

Charlie

Die zou het moeten zijn, maar die was het kennelijk niet.
 

Octavia_II

Actief lid
Ai, dit is ook de omrekening die ik toe wou passen :crazy:

Dan wordt het idd internet afspeuren.......

Mijn code is 0208933 -> 33025 en volgens mij gaan bij mij de lampen als ik 140+ kmh rij.

Wat is jouw code?

Charlie
 

TL@

Forumguru
Deze leek ook niet te veranderen wanneer we de autoclose bij regen in- en uitschakelden.
Hopelijk vind je iets.
 

Octavia_II

Actief lid
Nou leef je uit: 00471077

Nou daar kan ik me niet echt op uitleven.

Het resultaat is exact dezelfde codering als mijn ECU alleen dan met "Rainclosing" aan.

73025 i.p.v 43025.

Ik zal eens kijken op de "rainclosing" bij mij wel werkt, maar heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe ik deze moet testen.....
(Raam open laten, auto afsluiten, 1 min. wachten en nat maken???)

Jullie horen nog van mij!

Groet,

Charlie
 

TL@

Forumguru
Iemand al meer gegevens over het uitschakelen van de autobahn verlichting :smirk:
 

Octavia_II

Actief lid
Heren,

ik heb het e.e.a. geprobeerd, maar ik krijg de "rainclosing" niet aan het werken. :(

Iemand enig idee hoe deze functie zou moeten werken?

Ps. voor de duidelijkheid de functie is geparametreerd, weet alleen niet hoe deze zou moeten werken.......

Charlie
 

Octavia_II

Actief lid
Heren,

kan bevestigen dat de functie "Rain Light" werkt.
Laatst regende het hard (terwijl het best wel licht was).
De ruitenwissen stond ingesteld op "sensor".
Nadat uiteindelijk de ruitenwisser 7 slagen direkt achter elkaar gemaakt had ging het licht ook aan.

Nou nog "Rain Closing".....zucht...:(

Groet,

Charlie
 

nomad

Senior Member
Heren,

kan bevestigen dat de functie "Rain Light" werkt.
Laatst regende het hard (terwijl het best wel licht was).
De ruitenwissen stond ingesteld op "sensor".
Nadat uiteindelijk de ruitenwisser 7 slagen direkt achter elkaar gemaakt had ging het licht ook aan.

Nou nog "Rain Closing".....zucht...:(

Groet,

Charlie

Zo ver zitten we volgens mij niet bij elkaar vandaan. Misschien moeten we samen eens kijken. Bij mij werkt rainclosing prima.
 
Bovenaan Onderaan