Climatronic (aut. Airco)

Roco

Lid
da's niet goed Kirsten.
Als je de knop helemaal linksom draait, schakel je de ventilator uit. laat die maar rustig blazen, de chauffeur moet wel frisse lucht houden ! Je moet de knop econ indrukken, dan is de airco uit.
( airco is uit, als rechtsonderin het display het woordje econ verschijnt.
 

Roco

Lid
Regelbereik van 18-26 voldoet in gematigde perioden prima.
Maar als het buiten flink koud of flink warm is zou het wat ruimer mogen.

vertel.... welk bereik heeft die japanse voiture van jou dan ??

ik vind 16 graden een mooie lage temp, vooral op lange afstanden.
 
@roco

16 graden! Wohh, dat is laag! Ik stel de temperatuur nooit lager dan 5 graden onder de buitentemperatuur bij zeer warm weer. Beter voor je lichaam.
 

Roco

Lid
Ritje Praag is 10 uur.......Na 6 uur rijden is de auto compleet doorgewarmd van het motorblok, dan komt de warmte echt wel de auto in. Met 18 graden voel je nog net teveel de blok- en uitlaatwarmte. En...... als je eerst LO hebt gebruikt en je zet hem dan op 18, en het is kouder dan 18 in de auto door de LO stand, gaat ie dus verwarmen tot 18 !
lekker !! (dom)
 

Kirsten

Senior Member
da's niet goed Kirsten.
Als je de knop helemaal linksom draait, schakel je de ventilator uit. laat die maar rustig blazen, de chauffeur moet wel frisse lucht houden ! Je moet de knop econ indrukken, dan is de airco uit.
( airco is uit, als rechtsonderin het display het woordje econ verschijnt.

Ik deed het altijd zo, handige tip, alleen heb ik de FII niet meer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook afvroeg waarom die eco stand erop zat, maar goed weer wat geleerd.
 

LenK

Forumguru
Eco dat is lekker eigenwijs van VAG.
Bij heel de wereld gaat er een lampje Airco of A/C branden als je de Airco AAN zet en bij VAG gaat er een lampje of tekst aan als je de airco UIT zet :D :D

Je zet de motor ook niet uit ws. Je zet de stilte aan .....
 

LenK

Forumguru
Laten we het er dan maar op houden dat Duitsers eigenwijs zijn.
- Draaiknop voor het licht
- Ruitenwisser handle omhoog is AAN
Allemaal anders(om) dan je in niet Duitse auto's ziet

Valt me nog mee dat bij een auto met een Start knop er niet "Stop stilte" op staat :D :D
 

wanderer

Senior Member
wat mij hogelijk verbaast is dat na een aantal pagina's het heel ergens anders over gaat dan de topic naam aangeeft...
 

peperskoda

Forumguru
Eco dat is lekker eigenwijs van VAG.
Bij heel de wereld gaat er een lampje Airco of A/C branden als je de Airco AAN zet en bij VAG gaat er een lampje of tekst aan als je de airco UIT zet :D :D

Je zet de motor ook niet uit ws. Je zet de stilte aan .....

Dat is niet alleen bij VAG zo. Helaas moet ik vanwege m'n werk mij weleens verplaatsen in dat afschuwelijke merk met een ster op de motorkap, zo'n ding uit de buurt van Stuttgart, en ook bij dat merk gaat er een lampje branden als je de airco buiten gebruik stelt. Duitsers met humor???.......
 
Bovenaan Onderaan