Citigo op LPG

Marlonski

Nieuw lid
Heeft iemand het omslagpunt al eens uitgerekend vanaf hoeveel km LPG interessant wordt?

Ik kom grofweg op 15.000 km op jaarbasis miminaal
 

hemi24

Forumguru
Er zullen een hoop voordelen zitten aan een LPG installatie, maar in mijn optiek reduceer je de inruilwaarde tot vrijwel nul; wie gaat er nu shoppen voor een tweedehands stadsautootje met gasinstallatie?!?
 

Arnout84

Senior Member
Er zullen een hoop voordelen zitten aan een LPG installatie, maar in mijn optiek reduceer je de inruilwaarde tot vrijwel nul; wie gaat er nu shoppen voor een tweedehands stadsautootje met gasinstallatie?!?

Het zal je inruilwaarde idd niet goed doen (maar wat doe je inruilwaarde wel goed denk ik dan) echter zit je wel aan het voordeel dat de installatie al afgeschreven is bij montage dus een toekomstige koper geniet direct voordeel (want je betaalt maar 10 euro meer aan belasting)
En ik vind de term "stadsauto" een beetje ouderwets. Ik rij met mijn Citigo dik 30.000 per jaar en ik zie er steeds meer op de weg en op mijn werk die hetzelfde doen.
 

Arnout84

Senior Member
Ah tx idd staat er een rekenmodule, voor de liefhebber deze link!

http://www.vialle.nl/index.php/nl/test-rekenmodule

Zij zeggen vanaf circa 11.500 het omslagpunt.....

Vind ik nogal aan de optimistische kant....echt een rekenmodule met commerciële insteek

Er zijn er meer op internet te vinden maar denk je dat je zo rond de 15 per jaar moet rekenen. Ik bespaar zo'n 100 eu per maand aan brandstof kosten dus de installatie is na 15 maanden terug verdiend
 

Marlonski

Nieuw lid
Ik bespaar zo'n 100 eu per maand aan brandstof kosten dus de installatie is na 15 maanden terug verdiend

Dat is wel snel idd. Hoeveel km op jaarbasis maak je? Hoeveel jaar verwacht je met je Citigo te rijden 5 of 10 oid?

Kan me voorstellen dat je terugverdientijd erg achteruit gaat als er van die onvoorziene dingen bijkomen die ik eerder op dit forum voorbij zag komen. Maarja dat verschilt nogal er persoon denk ik? Of per rijstijl?
 

Arnout84

Senior Member
Dat is wel snel idd. Hoeveel km op jaarbasis maak je? Hoeveel jaar verwacht je met je Citigo te rijden 5 of 10 oid?

Kan me voorstellen dat je terugverdientijd erg achteruit gaat als er van die onvoorziene dingen bijkomen die ik eerder op dit forum voorbij zag komen. Maarja dat verschilt nogal er persoon denk ik? Of per rijstijl?

Ik rij zo'n 30 per jaar dus ja ik heb er sneller uit dan zo. Hoe lang? Ja goede vraag. Wil toch wel zo'n vijf jaar ermee rijden. En onvoorziene dingen zoals? De kop is LPG proof maar ik ben sowieso een rustige rijder dus harder slijten wat je vaak hoort zal niet sneller zijn als bij benzine. Extra onderhoud is niet nodig, Vialle is onderhouds vrij. Bij ouderwetse dampinstallaties heb je een filter wat zo nu en dan verwisselt moet worden maar dat zijn de kosten niet.
 

Marlonski

Nieuw lid
Met 30k per jaar heb je het er in no time uit als je verder geen aanvullend gezeik mee hebt idd.

Ben net zelf van ruim 25k per jaar naar om de hoek werken gegaan, nieuwe baan of 7 km afstand. Daar red ik ws de 10k net mee
 
Laatst bewerkt:

louigi58

Senior Member
Als je dan ook nog in Belgie kunt tanken heb je het nog 2x zo snel terug verdiend. Ik zie dat LPG daar maar de helft kost.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2015-12-27-10-54-17.png
    Screenshot_2015-12-27-10-54-17.png
    167,7 KB · Weergaven: 25

louigi58

Senior Member
Dat kan ik helaas niet maar idd wat een prijzen he!
Een paar maanden geleden zelfs al voor € 0.24 gezien.
Had toen ook weer zin om lpg te rijden. Maar voor mijn getunede RS hadden ze bij Vialle nog geen oplossing. Wel voor standaard RS. Dus blijf ik maar bij de Belgen 98 tanken.
 

Arnout84

Senior Member
Een paar maanden geleden zelfs al voor € 0.24 gezien.
Had toen ook weer zin om lpg te rijden. Maar voor mijn getunede RS hadden ze bij Vialle nog geen oplossing. Wel voor standaard RS. Dus blijf ik maar bij de Belgen 98 tanken.

Ook niet met andere injectoren? Ze bouwen de installatie die ik heb ook in getunde Saab's
 

louigi58

Senior Member
In Baarlo werdt het me niet aangeraden, daar had ik in 2005 ook mijn Vialle LPI van in mijn O1 16MPI, deze liep op LPG zelfs fijner dan op benzine.
Maar ik rij op dit moment nog maar 15-16.000km per jaar, dan is tanken bij de Belgen waarschijnlijk voordeliger. Daarbij krijg ik meestal na 3 jaar de kriebels voor iets nieuws.
 
Bovenaan Onderaan