Citigo op LPG

EdK

Forumguru
in Olland hebben we allen een extra gezin erbij , hebben ze de naam regering gegeven... en vandaar dat we wat meer betalen voor brandstof zodat de regering ook beleg op hun brood kunnen kopen.....

Regering in België eten waarschijnlijk droog brood......
 
Laatst bewerkt:

Patatmayones

Nieuw lid
Hoi iedereen, ik heb met plezier dit topic gelezen, hebben jullie nog allemaal de Citigo's? En zonder problemen nog steeds en hoeveel km's tot nu toe op LPG? :)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Arnout84

Senior Member
Ik heb nu zo'n 30.000 erop zitten met de Vialle LiquidSI installatie. Ik heb alleen de bougies gewisseld voor de originele NGK CNG versies. (Moest toch gebeuren na 60.000 km)

Rijdt prima, geen bijzonderheden!
 

Arnout84

Senior Member
Past die volledig op de plaats van het reservewiel?

Ja hoor, hij komt alleen iets hoger te liggen. Je zou het op kunnen lossen met de verhoogde laadvloer die leverbaar is bij de dealer (dan heb je een opbergruimte er onder) of je vult hem op met schuimrubber en past de huidige houten afdekplaat aan
 

erwtje59

Nieuw lid
Ik vind het op zich wel een leuke discussie hier, wel of geen LPG in mijn Citigo.
Ik heb enige ervaring met LPG in een kleine auto, heb ooit LPG in een Fiat 500 laten bouwen.
Door omstandigheden heb ik deze na 3 jaar verkocht, heb er uiteindelijk dus niet veel aan verdiend.

Als je het goed wilt vergelijken moet je wel alle extra kosten die je hebt van LPG per jaar ook verrekenen.
Dus naast de aanschafprijs dan ook de eventuele kosten van de bijvulling van het smeersysteem, eventueel het vervangen van het filter (al of niet zelf gedaan), misschien de vervanging van de bougies (wordt soms aanbevolen omdat de ontbranding heter is), eventueel extra onderhoud aan de installatie (indien nodig natuurlijk).
Dan nog de benzine die je toch moet bijvullen omdat de meeste systemen nou eenmaal op benzine starten.
Dat valt in de zomer wel mee, motor is niet zo koud en schakelt vrij snel over op LPG, 's-winters duurt het aanmerkeijk langer en verbruik je dus ook meer benzine.
Afhankelijk van je tankinhoud zou je ook 1 categorie duurder uit kunnen zijn met je wegenbelasting.
Dan als laatste natuurlijk je meerverbruik.

Ik lees hier dat een aantal van de LPG-rijders uitkomen op een gemiddeld verbuik van 1 op 15.
Met mijn Citigo op benzine realiseer ik een verbruik van gemiddeld 1 op 19 en dan rij ik best wel stevig door.

Pas als je die berekening hebt gemaakt ka je beoordelen of het financieel verstandig is om op LPG te gaan rijden.
Als je natuurlijk een meer dan gemiddeld aantal kilometers rijd per jaar en/of je van plan bent om de auto behoorlijk lang te houden en/of je milieubewuster wilt rijden, dan is LPG altijd aan te raden.
 

EdK

Forumguru
En vergeet je dan ook niet de hogere wegenbelasting tov de benzine ??
Trouwens nooit begrepen dat je hiervoor meer betaald als je milieu bewuster rijd en dat het voorheen ook nog eens een afvalproduct was van het raffinaderij proces...
 

erwtje59

Nieuw lid
En vergeet je dan ook niet de hogere wegenbelasting tov de benzine ??
Trouwens nooit begrepen dat je hiervoor meer betaald als je milieu bewuster rijd en dat het voorheen ook nog eens een afvalproduct was van het raffinaderij proces...

Volgens mij had ik de hogere wegenbelasting wel genoemd ;)
 

fiestalpg

Nieuw lid
Dag Leden,
WE zijn nu 7 jaar verder, zijn er leden die kunnen updaten, deze info is echt interessant en zegt iets over de duurzaamheid van de motor op lpg.

Ik heb zelf een citygo met 30k kilometer, overweeg het met lpg.

groeten
 

fiestalpg

Nieuw lid
Dag
zijn er hier nog lpg rijders in de citygo van het eerste uur, hoe staat het erbij na tien jaar (motortechnisch).
 

Kanerr

Forumguru
Hoi Fiestalpg, motoren zijn redelijk sterk. Mocht je aan de LPG gaan zou je pas echt praktisch problemen kunnen ondervinden vanaf de 200k km mark, eigenlijk zoals iedere lpg auto.
 
Bovenaan Onderaan