Chroom sierlijst vooraan aan bumper onderaan?

Chroom sierlijst aanbrengen


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .

NewO3

Forumguru
de eerste 48 uur niet wassen (noch KRASSTRAAT noch met het handje (zoals het eigenlijk hoort ) ) stond er in de handleiding é :tongue:

en niet meer dan 100km/u rijden ook niet

(ik verzin het niet hoor, staat er écht in! :D )

Ja las het ook. Nou ja hoef nergens heen morgen ;)
 

Joske

Forumguru
Vandaag gemonteerd :)

@NewO3 heeft me wat extra in gang gezet :D


Montage ging vrij eenvoudig, en idd op een klein uurtje is de klus geklaard. De dubbelzijdige tape is wel een mooie extra bevestiging MAAR hindert wel het eigenlijk monteren want er is geen tot weinig marge om te corrigeren.. :nailbiting: Blijkbaar had ik het middenste stuk niet ver genoeg doorgeduwd waardoor het er nog wat uitzat :facepalm:, gelukkige kreeg ik het ding nog los met wat wrikken en hangt het nu zoals ik wil dat het hangt :D

Ik heb wasbenzine gebruikt om te ontvetten, schuurpapiertje 180 om wat groffer te maken. (niet te veel in het chroom stuk want dat chroom kwam nogal makkelijk los vond ik... :thumbsdown:) En speciaal naar de Brezan gereden (@kansberg / @NewO3 :thumbsup: ) om de genoemde kit. (was wel f*cking 16 euro voor een tube, ma ja, het moet goed vasthangen ook é :D )

En dit is het resultaat (ja ik doe dat binnen in de verwarmde garage é :itwasntme: ), kan ie nachtje drogen.

full
 

kansberg

Forumguru
@Joske : Technobond is zeker niet goedkoop en vind het persoonlijk ook jammer dat het niet in bijv. een tube geleverd wordt, ter grootte van een tube tandpasta bijvoorbeeld. Dat kan de prijs een stuk interessanter maken voor de particuliere gebruiker.

De fabrikant is echter een industrieel producent van kitten en lijmen en die denken niet in het klein. dat zie je ook bij bijv. 3M, het begint allemaal bij de kitpatronen als kleinste verpakking (helaas).

Maar....het resultaat is bijzonder fraai! :jaja: Gefeliciteerd!
 

Joske

Forumguru
Maar....het resultaat is bijzonder fraai! :jaja: Gefeliciteerd!
dankjewel :thumbsup:
P.S. die geopende tube.. tips zodat ik ze binnen een maand of 2 ook nog eens kan gebruiken? :bloos:

(of gaat enkel het product in de doseerdop verharden en kan ik er gewoon een nieuwe opschroeven?)
 

kansberg

Forumguru
Ik zou het goed afdichten, en zeker vorstvrij bewaren. Dan kun je het heel lang bewaren, het product wordt behoorlijk hard als je dat niet doet. Dergelijke dingen bewaar ik altijd in aluminiumfolie, heb zojuist even gekeken naar de tube die ik zes jaar geleden voor het laatst heb gebruikt maar die is de kliko in gegaan.. die was helemaal hard geworden.
 

EdK

Forumguru
de tube die ik zes jaar geleden voor het laatst heb gebruikt maar die is de kliko in gegaan.. die was helemaal hard geworden.
Joh je meent het ??

Bij siliconen kit en ook bij andere soorten kit hoef je de tuit waarin deze is verdroogd niet altijd te vervangen.
Als deze droog is en je dus de tuit van kitkoker af hebt dan even een schreof erin draaien en met tang aan de schroef trekken.
In 90% van de gevallen trek je de opgedroogde kit in één geheel uit de tuit en kun je deze weer hergebruiken....
 

kansberg

Forumguru
@EdK : Dat is mij in het verleden ook wel gelukt maar denk dat 6 jaar toch iets te lang geweest is :bloos:. Gelukkig zat er niet veel meer in :nono:.
 

Rolle

Senior Member
om maar even een oud topic af te stoffen.

Ik heb me vandaag ook gewaagd aan het monteren van de sierstrip in de voorbumper.

Voor de montage.
Voor.jpg

Na de montage:
Na.jpg
Na2.jpg

Het geeft de wagen net wat meer uitstraling, zeker in combinatie met de chromen strips rond de ramen en de dakrails.

Voor de montage heb ik soudal fix all flexi gebruikt.
 

robzie

Senior Member
Ik denk er ook over om het te doen, maar ik zie dat ze bij de dealer meer dan Euro 100,00 kosten en bij Superskoda ook inmiddels al Euro 70,00 + verzendkosten. Zijn die dingen nou nergens goedkoper te vinden? wellicht iemand die tips heeft?
 

heusinkveldb

Forumguru
kan het je zeker aanraden. Ziet er net iets gelikter uit. Vooral als je ook chrome dakrails en raamlijsten hebt.
Je bent net te laat volgens mij. Kortingsweekend bij Superskoda is net voorbij. Ik heb hem daar samen met wat andere onderdelen ook besteld tijdens een 20% kortings actie. Die hebben ze wel vaker, dus dat zou je dan in de gaten moeten houden. Wellicht rond het einde van het jaar weer met de kerst? Tube lijm / kit moet je gewoon bij de Brezan halen. Kost ongeveer 15 euro geloof ik. Dus dat komt er dan ook nog bij. De strip wordt zonder montage materiaal geleverd!

Met mijn achterstrip had ik geluk. Nieuwe in doos op MP voor 15 euro :D Dat zijn nog eens leuke prijzen.
 

EdK

Forumguru
maar ik zie dat ze bij de dealer meer dan Euro 100,00 kosten
Pas op met die prijzen hoor, die is meestal incl montage kosten.
En als goed is dan staat er vaak ook de prijs bij zonder montagekosten of wat de montagekosten zijn...
Wil hier niet mee zeggen dat je nu bij de dealer opeens goedkoper uit zou zijn......
 
Bovenaan Onderaan