Chroom in grill

Klippy

Actief lid
Ik krijg er eerst 2 waar van er een op de auto gaat.
De 2e zet ik Marktplaats waar hem zo kwijt ben.
Mocht het zo zijn dat het allemaal tegen valt om wat voor reden dan ook weet je mij te vinden.
Het is absoluut niet een concurrerende actie op dit Forum tegen Es2 of zo maar hij had het eerder gemeld op het forum dan ik.
zie mijn eerdere plaatsing van gisteren!
 

es2

Lid
@kwaazaar
Over de prijs kan ik nog niets concreets zeggen. Het is even afwachten of ze door de douane komen (misschien worden ze onterecht voor imitatie aangezien) en wat er aan invoerrechten wordt berekend. Daar bovenop komt nog de 19% BTW.

Ik wil het dus net zo aanpakken als ze in het Duitse Skodaforum hebben gedaan, en ik hoop dat ik 'm ook voor onder de 100 euro kan aanbieden inclusief verzendkosten voor alle 3 de modellen.

Voor alle duidelijkheid: Het gaat hier dus om de de originele Skoda grill zoals deze op standaard op de Superb en de duurdere versies van de Fabia/Octavia in China worden afgeleverd. Geen imitatie- of aftermarket onderdeel dus.

Hier een voorbeeld van de Fabia:

fabia2.jpg

En de Octavia facelift:

u_20101122075032516240.jpg


Ik wacht de zending af en zal jullie verder informeren als ik meer weet. Ik houd jullie op de hoogte.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Nou, kogel is door de kerk en Manuel heeft contact opgenomen met mij. Grill wordt morgen verzonden naar Nederland.
Wat ik nu zo mooi vind aan een zwarte auto zijn de chroom accenten, zeker als ik kijk naar de eerder geposte flickr link.
Ben dus echt van mening dat het niet over de top is... Dan moeten er namelijk nog spinners op en een jacuzzi achterin...

Dus, verbouwd ByeByePeugeot de hele voorkant, verklaar mij voor gek want er komen dus overal chroomaccenten. Heeeeerlijk en gek zijn is niet verkeerd, toch..
Verder laat ik ook de Sporty booskijkers van SuperSkoda in black magic spuiten, ook weer zoiets. Als het niets is, kunnen ze er altijd nog vanaf :)
Foto's van de SuperC volgen zeker......
 

es2

Lid
Nou, kogel is door de kerk en Manuel heeft contact opgenomen met mij....

Zie je wel, ik zei toch dat hij zou reageren... :winkie:

Laatste nieuws over de bestelling van de grills uit China:
Mijn contactpersoon in China had een dealer gevonden die op het laatst terugkrabbelde. Officieel mogen de dealers geen reserveonderdelen verkopen. Je moet met je auto langskomen om het onderdeel te mogen bestellen. Fijne policy, dus ik zoek nog een vrijwilliger.........geintje :)

Na veel zoeken hebben we nu een andere dealer gevonden die wel wil meewerken. De bestelling is enigszins gewijzigd i.v.m. transportkosten, 4x Superb, 1x Octavia FL en 1x Fabia. De grills gaan per boot naar Nederland i.p.v. het vliegtuig. Dat scheelt in de kosten, maar het duurt wel langer (3 tot 8 weken).

De dealer heeft ze over een paar dagen binnen en dan worden ze direct verscheept. :bye:

Wordt vervolgd.
 

Klippy

Actief lid
Auto vandaag opgehaald bij de Dealer:)
Tevens kwamen vandaag ook mijn 2 bestelde Grills binnen en heb er gelijk een opgezet!
Kan niet anders zeggen dat het super mooi staat.
Blij dat ik die losse stripjes niet besteld heb!

2011-03-04 17.50.13.jpg 2011-03-04 17.50.27.jpg
 

ByeByePeugeot

Actief lid
ohhhhoo, sjiekdefriemel, mooi hoor. Tnx voor de foto's, heb nu een beter beeld erbij op een zwarte auto.
Kan me helemaal voorstellen dat je blij bent niet de losse delen te hebben besteld, dit is beterrrrr..
 

kwaazaar

Actief lid
Heel fraai!
Ik heb vandaag, tijdens het wassen van de auto, de standaard grill nog eens goed bekeken, maar da's best wel een groot stuk mat grijs plastic. Als iemand de kans ziet er nog meer te importeren, dan houd ik me absoluut aanbevolen! :)
 

kwaazaar

Actief lid
Ik ga 'm morgen monteren. Eerste indruk is wel dat ook deze grill erg plastic is. Zo zijn de chrome strips dus niet van metaal, maar van verf. Kan me best voorstellen dat dat meespeelt bij de keuze of die grill ook in europa gemonteerd wordt. Maargoed, eenmaal gemonteerd staat het misschien prima. De foto's van Klippy zien er in ieder geval prima uit.
 

kwaazaar

Actief lid
Nou,als iemand nog tips heeft voor de montage: ik krijg de oude grill er niet uit. Ik zie wel dopjes bovenop die los moeten, maar heb geen idee hoe ik die eruit krijg. Simpelweg met grof geweld los trekken?
 

Ronnie

Forumguru
Die "dopjes" zijn z.g. "spreidpluggen", Als je goed kijkt zit er in het midden een rondje, dit is een stift welke je er helemaal doorheen kunt drukken (met een klein schroevendraaiertje of een boortje), daarna kun je de plug eruit trekken. Het kan ook zijn dat je het bovenste gedeelte van de plug eruit kunt trekken. De handleiding heb ik in het downloadtopic geplaatst.
 

kwaazaar

Actief lid
Ik kan ze in niet indrukken, maar er ook niet uittrekken. Doordrukken kan niet, want de kop is breder dan het gat. Eruit trekken lukt ook niet: heb ik aan twee kanten een schroevendraaier onder gezet, maar zonder resultaat (muurvast). Begrijp er niets van.
12032011011.jpg
 

kwaazaar

Actief lid
Het is al gelukt! Ik moest ze er toch uittrekken, maar net die ene waar ik het mee probeerde zat muurvast. De rest kwam (met behoorlijk wat kracht) toch los. Misschien gaat het makkelijker als je auto nog niet is. Mijne is bij 6mnd/15.000km.
12032011014.jpg
 
Bij mij is er ook één niet losgegaan. Vervolgens had (en heb) ik problemen met de grill zelf te verwijderen. Ik durf niet té hard duwen op die klemmetjes van de 'oude' grill. Maar blijkbaar mag ik dat wel doen?
De twee klips linksboven en rechtsboven gingen zonder problemen los overigens.
 

Klippy

Actief lid
Zal even wat Siliconenspray tussen de dopjes spuiten.
Dan gaat het vast beter!!
Bij mij wat alles splinter nieuw en gingen er een aantal erg moeilijk.
Moest er weer bij dit weekend voor het inbouwen van de stinger en de dopjes gingen makkelijk los nu.:smirk:
 

kwaazaar

Actief lid
De klips heb ik ook met flink wat kracht los moeten krijgen. Gelukkig is het stevig plastic en kan het wel wat hebben.
 

coreli

Lid
klipje,

ik zie dat je een stinger heb laten inbouwen waar hebben ze de antenne gezet ?, moet namelijk ook nog een stinger laten inbouwen.

Het display zit er al in dit zit ingebouwd in de asbak.
 
Jazeker ;)
Dacht ff wat nieuw leven inblazen ;)

En niet onnodig een nieuw topic openen met hetzelfde onderwerp (chroom in grill/grill)

Bovendien in 6 jaar veel veranderingen en mogelijkheden erbij hoop ik.
Dus wie er meer weet over of/hoe dit mogelijk is voor een Fabia II, laat je vooral horen!
(Liefst wel dit jaar)
 

FlavioX

Forumguru
Ik heb twee jaren geleden bij SuperSkoda een Laurin Klement grille gekocht met 'chromen' spijltjes maar dat is gewoon een soort plastic/verf laagje en bladdert los na een jaar.
Ik weet niet of de Chinese grilles hetzelfde zijn?
 
Bovenaan Onderaan