Chroom in grill

es2

Lid
Ik heb het zelf niet gedaan, want ik twijfel aan de kwaliteit. In China zit het standaard op (sommige modellen van?) de Superb:

superb_hao_rui.mfhkkcqzg6oo0g4c4c0wgkgs.a5fuq7lrqzkgc0ccw4ss08gso.th.jpeg


Ik zit er zelf aan te denken om er 1 te importeren uit China.
Het ziet er erg chique uit vind ik. Bovendien is deze grill voorzien van pianolak.
Het zal wel iets meer kosten dan de aftermarket-oplossing, maar dan heb je wel gewoon origineel Skoda onderdeel.
Ik zal eens informeren.
 

Ronnie

Forumguru
Grille Superb HAO-RUI 2011 Chinauitvoering: 3T0 853 651 A; Of 3TD 853 651; Helaas geen prijs bij vermeld.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Ziet er toch wel gelikt uit hoor, is jammer dat het geen dealeroptie is want dan had ik het wel geweten (en de dealer ook)
 

dvon

Actief lid
Die vat jij wel even voor ons samen, toch? ;)

Haha.........

Nou: in het kort dan, speciaal voor de geïnteresseerden: er zijn 2 uitvoeringen: de grill helemaal vervangen, dan zijn alle lamellen helemaal van chroom. Dat is de Chinese uitvoering. Die vind ik overdone.
De andere mogelijkheid zijn kleine chromen stripjes die precies in de zwarte lemellen passen. Dat staat een stuk beschaafder. Vind ik wel mooi. Als iemand hier al ervaring heeft, lezen we het wel...
 

kwaazaar

Actief lid
Wel fraai hoor, die grill. Helemaal niet over the top, vind ik. Maakt 'm nog iets sjieker. Onderaan dat chroom hoeft van mij niet zo.
 

dvon

Actief lid
Na het lezen van de draad op het Duitse Skodaforum toch de stap genomen om een grill met chroom te bestellen. Het gaat om een geheel nieuwe grill met dezelfde chromen rand als oorspronkelijk en chromen randjes op de lamellen. De rest van de grill is in 'pianolak' afgewerkt. De grill is een origineel Skoda-onderdeel, maar niet leverbaar in Europa. Inmiddels heb ik de grill gemonteerd (20 minuutjes werk) en ik vind het erg fraai staan. De voorkant krijgt er meer uitstraling door.
Foto maken is nog niet gelukt, maar de foto in een reactie hieronder geeft een goed beeld, al heeft mijn Superb een andere kleur (platin grey)
 

dvon

Actief lid
In de hoop dat ik het goed heb gedaan en de foto zichtbaar is, zie hieronder. De grill kostte incl verzendkosten naar Nederland 110 EUR.

DSC03135-2.jpg
 
Heb er ook ééntje besteld voor op m'n black magic Superb combi die normaal binnen twee weken voor m'n deur zou moeten staan.
Zal een foto posten voor en na de modificatie.
 

Klippy

Actief lid
Hallo Superb geïnteresseerden,

Zelf net een Zwarte Superb combie Greenline Amb BL in bestelling staan die hopelijk eind volgende week of die week er op uitgeleverd word.
Heb al wat modificaties in de planning staan met een SunnyBoy set en wat lampen vervangen door Led met Cabus.
Ook wil ik graag de besproken Grill hebben die een paar week geleden nog op Ebay stond maar nu niet meer te vinden is.

Hoor Ernieken zeggen dat hij ook een besteld heeft en stel de belangrijke vraag waar??

Hoop er nog een te kunnen kopen op korte termijn.
 

es2

Lid
Hoor Ernieken zeggen dat hij ook een besteld heeft en stel de belangrijke vraag waar??

Neem contact op met deze aanbieder bij E-bay. Hij verkoopt de originele Chinese Grills.
Hij had er enkele weken geleden nog 5 op voorraad, die zullen nu wel weg zijn.
Maar hij zal vast een nieuwe voorraad uit China laten komen....
 

kwaazaar

Actief lid
Als ze orgineel zijn, dan moeten ze toch ook via de dealer te bestellen zijn? Of wordt ook de aanlevering van onderdelen door Pon 'gecensureerd'?
 

Klippy

Actief lid
Helaas is het niet mogelijk om ze hier te bestellen.
Anders had ik dat al lang gedaan en meer met mij.
Ook zal deze dan zeker meer gaan kosten terwijl je nu tussen de 110 en 120 euro klaar bent.
Vind ik niet duur voor een complete nieuwe Grill!
 
Bovenaan Onderaan