Chiptuning 2.0TDI

Leasemaatschappijen vinden dit in het algemeen niet zo heel erg... leuk :smirk:
400 euries is het laagste wat ik heb gehoord totnutoe.. mag ik een beetje jaloers zijn? :grin:

VEEJAY

Forumguru
JD kan DSG op 370NM zetten maar meer ook niet, anders moet de DSG software ook herschreven worden. Dus het is niet de koppeling die het niet aankan maar de versnellingsbak software die het niet snapt. (Is mij verteld)

A

andreg

JD kan DSG op 370NM zetten maar meer ook niet, anders moet de DSG software ook herschreven worden. Dus het is niet de koppeling die het niet aankan maar de versnellingsbak software die het niet snapt. (Is mij verteld)

Door wie dan? Is wel van belang als je gaat chippen dat je weet dat de software dit op kan pakken.

VEEJAY

Forumguru
Is mij verteld door tuners waaronder JD. Hij kan dat bijvoorbeeld voor je doen.

Om verwarring te voorkomen: je kunt een 2.0DSG chippen zonder aanpassingen van de baksoftware, maar dan loop je tegen een bepaalde grens aan (350-370NM) waar je met een handbak geen last van hebt. Dus wil je meer met DSG dan pak em beet 370NM dan moet de baksoftware aangepast worden.

Een handbak kan tot wel 420NM hebben.

NM

Mijn auto gaf op de bank bij JD 438Nm aan. Dit was geen probleem vertelde Jeroen mij. Waar komen die waarden van 405Nm vandaan ?

Tallguy

Forumguru
Kan iemand voor mij een screenshot plaatsen van het motorvermogen van een 2.0TDI van een O2 voor het tunen en na het tunen?

Dus..origineel vs gechipped.

Merci!

___JC___

Forumguru
Gechipt kan je zien tussen mijn foto's. Helaas heb ik nooit standaard kunnen rollen want hij is met Abt tuning afgeleverd.

Roel

Lid
Valt me op dat de koppelkromme verschuift naar een hoger toerengebied: betekent dit minder trekkracht bij lagere toeren?

Dutch4x4

Senior Member
Als 't ergens minder zou zijn, zou de dikke lijn toch onder de dunne lijn terechtkomen? Tenminste, als ik ervan uitga dat je 'minder' in absolute termen bedoelt...

sitechris

Donateur
Valt me op dat de koppelkromme verschuift naar een hoger toerengebied: betekent dit minder trekkracht bij lagere toeren?

Uit ervaring kan ik je vertellen dat juist bij laag toerental de trekkracht enorm is. Nu heb ik wel de DPF 8-klepper, die is van nature al wat beter bij de les bij lage toeren (en wat minder bij de hoge)

___JC___

Forumguru
Ander verhaal, die waardes die ze opgeven met 170pk vallen nogal tegen moet ik zeggen

0 - 100 in 9,1 ipv 9,7 seconden.
Ik ga in een sprintje gelijk op met een 206 GTI en die doet dat in 8,5 seconden?

80 - 120 in V 7,2 seconden dat doet die van mij echt wel sneller. Chris jij hebt dat een keer gemeten toch bij je 8 kleppert?

sitechris

Donateur
Ik heb in mijn armsteun een stopwatch liggen, die stof ik regelmatig af ;)

Gemeten vanaf stationair 80 (dwz stopwatch aan en direct erna op het gas gaan)
80-120 in 3: 5,0 seconden (toerenteller dan net in het rode gebied)
80-120 in 4: 5,7 seconden
80-120 in 5: 7,0 seconden
80-120 in 6: 9,5 seconden

Als ik bij 60 km/h vol op het gas ga staan en bij 80 de stopwatch indruk, raffel ik in 4e versnelling het sprintje van 80 naar 120 zelfs in 5,0 seconden af. Dat scheelt 0,7 seconden. Ik weet alleen niet welke methode de autobladen nu gebruiken....

0-100 sprintjes meten gaat wat lastiger, heel veel wielspin in 1e versnelling en als het maar enigszins vochtig is ook enorm veel spin in 2e versnelling. Maar na een aantal metingen kwam ik op 8,5 seconden uit.

VEEJAY

Forumguru
Ja maar ik weet hoe Sitechris eruit ziet.. Hij had zijn helm afgedaan bij onze laatste treffen. :-)

___JC___

Forumguru
Ik denk dat Sitechris beter aan te duiden is als onze James May aka Captain Slow. ;)

Veejay moet dan Hamster zijn en vooruit ik neem de JC rol wel op me.
POWERRRRRRRRRRRRR..

Bovenaan Onderaan