Chiptuning 1.2 TSI ?

bobby45

Actief lid
Roforce

bel even naar ze toe dan zal je horen dat de software voor dit te breken zo.n 175 euro extra kost 450 euro

ik ben wezen kijken al daar kleine garage met een 2 monteurs en dit doen ze er bij dus geen JD of zo die leven er van:koffie:

ja abt, dat is de reden dat ik voor en 1.4tsi ging dan heb ik al wat meer en scheelde weer 400 euro op en 1,2 tsi met abt.

waarom heb je geen 1,4 gekocht?

als in naar tuning gaat zit ik op 150 pk

@bobby45

Ik heb er niet zo heel veel verstand van.
Het enigste wat ik belangrijk vond was dat er nu rond de 130 pk met 220 NM koppel inzit inplaats van de standaard 105 pk.
Ik weet ook echt niet waarom de ABT tuning duurder is als die van Scholtmeijer??
Misschien omdat ik nu fabrieksgarantie krijg??:confused::confused:
Heb echt geen idee...

creem

Nieuw lid
Volgens mijn dealer zou je na tuning door Abt Euro98 moeten tanken om storingen te voorkomen. Heb jij ook dat advies gekregen?

bobby45

Actief lid
Rosinfield

Ben bij ze geweest en deze mensen zijn niet zo van de web site dus bel ze even.

Ik heb voor en 14 tsi gekozen om dat en 12 tsi plus abt tuning zo,n 24000 euro was en nu heb ik en 14 tsi voor die prijs oke 122 pk .
Daar bij gaat deze O2 op lpg en de 14 tsi is getest op lpg en vw laat deze motoren ook op gas draaien.

ze moeten de software kraken en dat doet en ander bedrijf die vraagt er dus iets extra voor. maar ik ben nu reclame aan het maken dat is niet de bedoeling.

dus bellen:623:

Rosinfield

† In Memoriam
Was ook puur belangstelling. Ben het niet van plan, want ik ben uiterst tevreden over de 1.2 en wat mij betreft houd ik hem zo. Met de dsg er bij heeft het bij mij tot een wat rustiger rijstijl geleid die me goed bevalt.

@bobby45

Het was niet de bedoeling om voor een nieuwe O2 te gaan.
Eigenlijk voldeed een Golf VI ook prima maar vanwege de ruimte en iets meer extra's gekozen voor de O2 combi.
Toen kwam de stap Ambition of Elegance... Nou, de extra's van de Elegance stonden mij wel aan...dus... de Elegance.... Dan is toch echt de vraag .."waar leg je de grens"?
Toen kwam Sinterklaas nog bij mijn ouders en die hadden een pakje erbij waarop stond 105 wordt +/- 130!! Dat was natuurlijk meteen duidelijk...:529:

@Creem

Was mij al vertelt door een vriend van me dat dat beter zou zijn.
Hij rijdt VW Corrado 16vG60 van JD:super:

Enfin...nu weer on-topic... ben blij met mijn PK vooruitgang...

piair1982

Forumguru
Enige verschil tussen een 63 en 77 kw is het motormanagement en iets grotere remmen...
Kortom een 63 kW moet theoretisch naar 103 kW zijn te tunen zonder problemen...:super:

CGO

Lid
Hallo Gisteren een Mailtje gestuurd naar JD of het al mogelijk is om 1.2 Tsi van skoda telaten chippen,

hier onder het antwoordt even afwachten voorloppig!

Helaas op dit moment alleen nog de Polo en de Golf 1.2 TSI.
Het is wachten tot de OBD-uitleestools in het bezit komen van de originele software van de skoda/seat etc.

Momenteel werken alle 1.2TSI met hetzelfde flash protocol als dat van de Golf & Polo, echter heeft de fabrikant van de obd-flashtool geen toegang tot de originele files (.SOX) voor andere modellen dan Golf/Polo. Als de originele files in het bezit komen van de flashtool, kunnen wij als tuner deze aanpassen en de skoda modellen gaan tunen. Dit omdat de ECU van de 1.2TSI niet gelezen kan worden en de originele files dus aangeboden moeten worden door de producent van de flashtool.

Het is tot op heden dus niet direct te zeggen wanneer dit mogelijk gaat worden. Hou hiervoor onze website in de gaten.

Met vriendelijke groet,
Mark

JDEngineering

Roak

Lid
Is er nog enig nieuws te melden van JD ?
Het is wel ERG stil geworden .
Ik zou graag mijn 1.2 TSI laten tunen bij JD zo langzamerhand.

gr,

Rob

Noord26

Forumguru
Kijk even op de site van JD.

Sinds maart is er al een custom chip beschikbaar voor de 1.2 TSI. 140pk/225Nm; €690,- Incl filmpje van de run icm een Golf met DSG.

Waar zit het verschil dan in met een 1.2 TSI van Skoda? Dat is toch dezelfde motor?

Roak

Lid
uiteraard heb ik bij JD op de site gekeken, maar als je goed kijkt zie je dat alleen Polo/Golf nog getuned kunnen worden.

Ja is dezelfde motor, andere software (code), is nog niet gekraakt blijkbaar.

Vdub

Actief lid
Er is inmiddels wat beschikbaar bij JD voor zowel de 1.2TSI alsmede de 1.2 en 1.6TDI.

De Yeti 1.2TSI van mn pa ging van 117,4Pk -186,9Nm naar 138,9Pk en 224Nm

EdK

Forumguru
Er is inmiddels wat beschikbaar bij JD voor zowel de 1.2TSI alsmede de 1.2 en 1.6TDI.

De Yeti 1.2TSI van mn pa ging van 117,4Pk -186,9Nm naar 138,9Pk en 224Nm

dus hij had standaard al 12,4 PK meer dan fabrieks opgave ??
Tsja waarom dan nog verder tunen ?

Vdub

Actief lid
idd, meer vermogen is altijd lekker.. en om dan maar even voor te zijn.. een 1.4TSI is duurder dan alleen het chippen en op het moment van aanschaf van de Yeti was alleen de 1.2 nog maar leverbaar

Bovenaan Onderaan