adjego
Actief lid
Theoretisch kun je er inderdaad zuiniger mee rijden, aangezien de motor bij hetzelfde toerental, meer koppel tot z'n beschikking heeft. Er hoeft dan minder brandstof ingespoten te worden, om tot hetzelfde resultaat te komen.
In de praktijk, waar ik zelf ook over kan meepraten, blijft over het algemeen het verbruik gelijk aan voordat de tuning was toegepast.
De voordelen zijn vooral dat je waarschijnlijk een wat breder koppelbereik hebt, waardoor je in een hogere versnelling door een bocht kunt gaan, en dus eigenlijk schakellui kunt rijden. Dus waar je eerst voor terug moest schakelen van 4 naar 3, kun je hem na het tunen in de 4e versnelling laten staan.
In de praktijk, waar ik zelf ook over kan meepraten, blijft over het algemeen het verbruik gelijk aan voordat de tuning was toegepast.
De voordelen zijn vooral dat je waarschijnlijk een wat breder koppelbereik hebt, waardoor je in een hogere versnelling door een bocht kunt gaan, en dus eigenlijk schakellui kunt rijden. Dus waar je eerst voor terug moest schakelen van 4 naar 3, kun je hem na het tunen in de 4e versnelling laten staan.