Chiptuning 1.2 TSI ?

Ron467

Actief lid
Yep,120 gemeten maar na de tuning blijf ik er bij dat hij veel beter en soepeler rijdt.

Mooi, gefeliciteerd, daar doe je het voor toch?

Ik moet nog fffe wachten op mijn 1.2 en dan ook eerst maar eens gewoon rijden, uitproberen voordat ik naar tuners sprint.
Mogelijk heeft de mijne standaard nog meer:2133: pk´s, wie weet.

Volgende week eerst nog maar een laatste (vakantie) rit met mijn huidige 1.6 naar Tsjechië, om het wachten op mijn nieuwe:24: Fabia iets minder rot te maken zeg maar.:smiley29:

deusjevo

Forumguru
Weet er iemand trouwens een rollenbank in de omgeving van Rotterdam?

Voor ik met m'n aankomende 1.2 TSI naar een tuner rijd zou ik van een onafhankelijk adres wel de Pk's af-fabriek willen weten, dat kan nogal verschillen heb ik begrepen.

Ron467

Actief lid
Ja, Motoport rockanje......
oh alleen voor 2 wielers.:)

Aan de andere kant..................als het lekker gaat en maar weinig anderen komen je voorbij in de bochten (daar gaat het toch om, want elke boeren *** kan met 500 pk op het rechte eind hard gaan) :aangenaam:

eendje, ik heb met mijn Ami 8 ook vaak op 3 wielen gereden in de franse alpen (volgens mijn maatjes die, op de motor, achter me reden), dus als het goed voelt is de rest boeiend:680:

Maar heb er ook wel wat voor over om het te weten hoor. Ben benieuwd naar de reacties in onze buurt.

RvdG

Lid
@deusjevo

Voor de regio weet ik er wel een

Netherlands Firma Jaap Bastinck Autobedrijf
Kiotoweg 405 a
NL-3047 BG Rotterdam
Jaap Bastinck
Tel: +31-(0)10-4186988
Fax: +31-(0)10-4613172

E-Mail: bastinck@12move.nl

Ik hoop eigenlijk dat ze een chip uitvinden voor de 1.2 TSI vóór Januari 2011, dan kan ik hem nog af fabriek erop laten zetten..

adjego

Actief lid
Dat zal nooit lukken, want er wordt niks met de software gedaan affabriek. ABT wordt altijd achteraf pas gemonteerd, of bij de dealer, of bij PON.

Ga ik doen maar ik bedoelde eigenlijk wat de normale gang van zaken is.
Ik begrijp dus dat tie eerst afgeleverd word en pas na tenaamstelling gechipped kan worden...

Ga eens even wat rondsnuffelen over dit onderwerp...

FredV

Banned
Ga ik doen maar ik bedoelde eigenlijk wat de normale gang van zaken is.
Ik begrijp dus dat tie eerst afgeleverd word en pas na tenaamstelling gechipped kan worden...
.
Inderdaad, ABT-tuning is de enige tuning waarop Pon/Skoda garantie geeft.
Deze tuning is niet af-fabriek leverbaar. Dus eerst afleveren en dan tunen.
Maar of dat nu persé na de tenaamstelling is of moet, geen idee.
Lijkt mij persoonlijk niet noodzakelijk, alleen zal de auto dan op de ambulance of op groene platen naar de tuner moeten.

Didier

Nieuw lid
Laat duidelijk zijn dat ABT nog geen chiptuning heeft voor de 1.2TSI (ook niet voor de 1.6TDI)...

Modificatie van het motormanagement via de ECU is momenteel nog niet mogelijk, de processor (Infineon TC17xx) is met paswoord gelocked en de RSA sleutel vraagt een volledige signering van 1024Bit!

De enige goeie methode om deze motor te tunen is dmv een externe ECU die gaat parameteriseren op basis van kenvelden (zoiets ontwikkelen is MOEILIJKER dan een chiptuning te ontwikkelen) en de kenvelden aanpassen op basis van gelogde gegevens. Iemand die dit vergelijkt met een powerbox is een oen, want een powerbox bestaat voor 99% uit weerstanden en heel soms eens een condensator (vervalsen gegevens van de sensoren naar ecu en vice versa met een vaste (xx% weerstand = functie van een weerstand) waarde).

Wie meer wil weten over deze techniek mag mij altijd een PM sturen, ik geef graag de nodige (niet commerciële) uitleg!

Rosinfield

† In Memoriam
Heb dit bekeken. Heb er geen verstand van, maar zo te zien kun je voor 1500 euro's 9 km p/u harder (niet interessant) en zit je 1 sec sneller op 100 (idem dito). Of zijn er nog verdere voordelen?

Captain Hook

Forumguru
@hemi24; Klinkt leuk, maar voor EUR 1.490 (ABT prijsje) kun je heel wat brandstof tanken... Lijkt me sterk dat je dat er ooit uithaalt.
Bovendien nodigt meer power ook vaak uit toch net ff dat gaspedaal wat harder indrukken dan noodzakelijk en voila, weg zijn alle besparingen... :koffie:

Bovenaan Onderaan