Abt biedt iig (nog) geen tuning voor de 1.2 TDIZijn er nu nog helemaal geen andere aanbieders dan Ventura, Abt bijvoorbeeld?
Ik zou toch zelf liever gaan voor behoud van fabrieksgarantie.
Geen wonder, de dreiging om alsnog een navordering van de belasting te krijgen...
Chiptunnig op de Fabia met 1.2 TDI en BPM en MRB-vrijstelling is illegaal en er kan navordering worden gedaan! Tot drie jaar na aankoop!Hoe bedoel je? Dit is toch volkomen legaal en kan toch nooit nabelast worden? Overigens vind ik 17 pk extra nou niet echt iets waar ik heel erg opgewonden van raak.
Chiptunnig op de Fabia met 1.2 TDI en BPM en MRB-vrijstelling is illegaal en er kan navordering worden gedaan! Tot drie jaar na aankoop!
Lees o.a.het draadje van Roku hier in dit topic:
Naheffingsaanslag
Constateert de Belastingdienst dat u ten onrechte geen bpm of te weinig bpm hebt betaald? Of dat u ten onrechte bpm hebt teruggekregen? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag en een boete voor de bpm die u had moeten betalen.
Tuning van uw personenauto
Constateert de Belastingdienst dat de motor van uw personenauto binnen drie jaar nadat de auto is ingeschreven in het kentekenregister zo is aangepast dat de CO²-uitstoot hoger is dan de CO²-uitstoot op het moment van inschrijving? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag met een boete over het verschil tussen de bpm voor deze hogere CO²-uitstoot en de bpm op het moment van inschrijving.
Dit zijn de regels van de belastingdienst.
Bpm voor een greenline zal iets van 5000 euro zijn.
Hierbij kan ook nog een boete komen van maximaal 100 %.
De pakkans is waarschijnlijk klein maar toch.
Na 3 jaar mag het wel ,zonder gevolgen.
Geen idee, als dat aan de orde zou zijn, lijkt mij dat de fabrikanten er als de kippen bij zouden zijn. En t lijkt mij dat dit al t geval is gezien het aantal BPM-vrije auto's dat inmiddels wordt aangeboden.Hmm, wist ik echt niet! En hoe zit het dan met eco-tuning, is dit wel toegestaan?
Ik heb zo'n setje besteld bij Ventura Tuning.
Ik hou jullie op de hoogte!
Nu maar hopen dat de belasting niet achter je aanzit en je alsnog de navordering krijgt.Inmiddels de auto opgehaald en de box gemonteerd.
Nu maar hopen dat de belasting niet achter je aanzit en je alsnog de navordering krijgt.
Het is en blijft illegaal chiptuning op een BPM en MRB-vrije auto
chiptuning van een bpm vrije auto is inderdaad verboden, maar Ventura past de chip niet aan maar voert een motor optimalisatie uit.Nu maar hopen dat de belasting niet achter je aanzit en je alsnog de navordering krijgt.
Het is en blijft illegaal chiptuning op een BPM en MRB-vrije auto