Chiptuning 1.2 TDI

FredV

Banned
@Noord26, lees eea hier maar door.
Anders blijven we elkaar maar herhalen. Er is genoeg over geschreven, of t waar of niet waar is en hoe het gemeten zou moeten worden, wetenschappelijk dan.

hemi24

Forumguru
Als ik de advertentie doorlees zie ik één ding: EXTERNE chip, dus eigenlijk is het een powerbox?!?

Volgens mij is diezelfde box in Assen € 14,- goedkoper...

Maar weer eens een update.

Mijn collega die het kastje heeft uitgeprobeerd is zelf naar Ventura gereden en heeft er daar 1 laten plaatsen in zijn auto en is vervolgens uitgebreid gaan proefrijden.

Dit kastje werkte wél!
Hij is erg enthousiast, de auto trekt stukken beter onderin en rijdt veel pittiger.
En dat terwijl hij daarvoor met mijn kastje heeft gereden en nagenoeg geen verschil kon ontdekken.

Ik heb onmiddellijk Ventura gebeld en op uitleg gevraagd, ze denken dat er iets niet goed is gegaan met de software in het kastje of iets dergelijks.
Ze gaan hem testen en nemen contact op wat er nu precies aan de hand is.
Dit heb ik ook min of meer geëist, ik wil weten waarom hij bij mij niet werkt.

Op naar aflevering 6 :super:

Ik begrijp de hint.:)

Mijn collega signaleerde een significant hoger verbruik en derhalve ook een hogere uitstoot.

rocket

Senior Member
Chiptuning 1.2 TDI Fabia greenline

Werd door de dealer gebeld dat hun huis tuner de greenline ook kon chippen de tuner is TDSL tuning

Edwin

Noord26

Forumguru
Wat is daarvan de vermogens- en koppelkromme? Dealer neem ik aan met behoud van volledige garantie? Prijs? Niet-goed-geld-terug?

rocket

Senior Member
Chiptuning 1.2 TDI Fabia greenline

Heb het ook niet gevonden hij zei je moet ze even bellen

Edwin

Best raar, als je als tuner een GL zou kunnen chiptunen (echt dus, geen doosjes) zou je dat volgens mij wel van de daken schreeuwen.

FredV

Banned
Welnee, om de bekende redenen...
Daar maak je vooralsnog geen reclame mee, pas na een jaar of 2 als de BMP-vrije auto's wel legaal getuned mogen worden.

In een discussie met een tuner was hij van het verbod en de navordering door de belastingdienst, niet op de hoogte. Dat zal inmiddels anders zijn.
Asl ze dat gaan doen, staat de belastingdienst bij alle tuners de auto's te fotograferen...

Het kastje is weer terug en gemonteerd en nu werkt het wél.

Duidelijk meer trekkracht onderin en rond 1700 toeren trek het motortje er behoorlijk aan. Absoluut een verbetering.

En dan nog wat, mijn collega rijdt dus ook zuiniger na montage van het kastje.
Hij heeft 1 tank weg en rijdt voor het eerst onder de 5 l/100 km:
Dit zijn z'n gegevens van Spritmonitor:
Let vooral even op de bovenste waarde.

24.11.2010 4.343 829,0 40,70 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 47,99 4,91
18.11.2010 3.514 699,0 36,27 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 1,18 5,19
07.11.2010 2.814 704,0 41,04 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 50,44 5,83
14.10.2010 2.110 813,0 42,50 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 47,56 5,23
01.10.2010 1.297 669,0 35,40 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 40,40 5,29
18.09.2010 629 609,0 32,00 Summer tires Motor-way City Country roads Normal 36,00 5,25

van_der_P

Senior Member
Helemaal gelijk FredV, ik kom gemiddeld aan 4.6 l/100 over 5000 km. Zonder chip, wokkels of hamka's :D:D
Is misschien toch een wasseneus, dat chippen.
En zit het niet tussen de oren, die vermogenswinst en zuiniger rijden ?

Bovenaan Onderaan